Cabbe70 August 26, 2009 Report August 26, 2009 Hej.Har nu konstaterat att min motor går väldigt ojämnt vid ca. 2000-2500 rpm. (ungefär vid 60-70km/h). Bluddrar och hackar. Blir något bättre om man kopplar bort vaccumslangen till fördelaren. Har kollat att vaccumklockan är ok. Inga problem vid acceralation drar jämnt och fint. Har Ignitor, Edelbrock Performer insug, Edelbrock 4 port 500cfm. Sitter en mild trimkam i ochså, har ingar data på denna. Har bytt svängdämparen och växellådsfäse ingen större förbättring.Någon som har fler ideer om vad som kan vara problemet /Dan Citera
Janne Holm CMC1740 August 26, 2009 Report August 26, 2009 Kändes direkt som ett förgasar problem men blev lite osäker då jag skrivermen har du möjlighet att prova med någon annan förgasare kanske finns någon i närheten som kan låna ut en. Vet bara en i Tommelillamedlem men han har en nyare musse Citera
FastMagnus August 26, 2009 Report August 26, 2009 Hej.Har nu konstaterat att min motor går väldigt ojämnt vid ca. 2000-2500 rpm. (ungefär vid 60-70km/h). Bluddrar och hackar. Blir något bättre om man kopplar bort vaccumslangen till fördelaren. Har kollat att vaccumklockan är ok. Inga problem vid acceralation drar jämnt och fint. Har Ignitor, Edelbrock Performer insug, Edelbrock 4 port 500cfm. Sitter en mild trimkam i ochså, har ingar data på denna. Har bytt svängdämparen och växellådsfäse ingen större förbättring.Någon som har fler ideer om vad som kan vara problemet /DanKontroll bränsle tryck börja där. Citera
Cabbe70 August 27, 2009 Author Report August 27, 2009 Kändes direkt som ett förgasar problem men blev lite osäker då jag skrivermen har du möjlighet att prova med någon annan förgasare kanske finns någon i närheten som kan låna ut en. Vet bara en i Tommelillamedlem men han har en nyare musse Förgasaren är splitter ny har bara gått 200 mil, hade i princip samma problem med den gamla två portaren. Citera
Cabbe70 August 27, 2009 Author Report August 27, 2009 Hej.Har nu konstaterat att min motor går väldigt ojämnt vid ca. 2000-2500 rpm. (ungefär vid 60-70km/h). Bluddrar och hackar. Blir något bättre om man kopplar bort vaccumslangen till fördelaren. Har kollat att vaccumklockan är ok. Inga problem vid acceralation drar jämnt och fint. Har Ignitor, Edelbrock Performer insug, Edelbrock 4 port 500cfm. Sitter en mild trimkam i ochså, har ingar data på denna. Har bytt svängdämparen och växellådsfäse ingen större förbättring.Någon som har fler ideer om vad som kan vara problemet /DanKontroll bränsle tryck börja där.Monterade ny pump då jag installerade den nya Edelbrock förgasaren. Den gamla pumpen klarade inte av att leverera bränsle vid fullgas belastning. Citera
Hedborg August 27, 2009 Report August 27, 2009 Har du Ignitor? Min började misstända vid 1600 rpm. Hittade att en magnet satt löst i magnetkransen. Köpte ny krans och problemet var löst!! (Det tog ett tag att hitta felet) Citera
Cabbe70 August 27, 2009 Author Report August 27, 2009 Hej.Jag har Ignitor. Fortsatte din att gå dåligt vidare upp i vartalen? Min verkar lugna sig när vartalet ökar.Ska titta på magnetkransen. Jag skulle kanske prova att montera tillbaka brytarna bara för att testa Dan Citera
Hedborg August 27, 2009 Report August 27, 2009 Den började med att rycka vid 1600, det är lite svårt att komma ihåg, för jag hade nog alla symptom när vi höll på testade. Däremot blev jag av med felet när jag justerade in avståndet mellan givaren och magnet- kransen till nästan noll. Precis som om det var sämre magnetism i en magnet! Prova att justera in avståndet! Citera
Cabbe70 August 28, 2009 Author Report August 28, 2009 Har provat att minska avståndet mellan magneterna och kännaren, ingen skillnad. Är helt säker på att det händer när jag ansluter vaccumslangen. Pillade sönder fördelaren och hittade ett litet glapp i anslutningen från vacumklockan till brytarbryggan. Vet inte hur känsligt det är men tror inte att det är det som är felet. Lånade ochså en vaccummätare i dag. Jämt och fint vaccum som ökar med gaspådrag. Anslöt mätaren till fördelaren och pumpade upp vaccum, motorn börjde omedelbart att gå illa. Vad göra nu /Dan Citera
Bobbe cmc 2103 August 29, 2009 Report August 29, 2009 Hade du testat att flytta mellan "Timed vacuum" och "full vacuum"- portarna på förgasaren? Citera
Janne Holm CMC1740 August 29, 2009 Report August 29, 2009 Har du Ignitor? Min började misstända vid 1600 rpm. Hittade att en magnet satt löst i magnetkransen. Köpte ny krans och problemet var löst!! (Det tog ett tag att hitta felet)Var hittade du magnetkransen, trodde inte att den fanns som reservdelSorry om jag lånar tråden lite Citera
Hedborg August 31, 2009 Report August 31, 2009 Jo, den går att köpa. Jag var på Power meet och gick helt enkelt fram till dom som säljer Ignitor. (Kommer inte ihåg vad firman heter, men dom brukar annonsera). Jag berättade vad som hade hänt och han sålde mig en magnetkrans. Den kostade ca 300:- Citera
bulan August 31, 2009 Report August 31, 2009 Kanske denna!http://www.bm-classics.com/Mvh. MatsCMC 2089 Citera
Janne Holm CMC1740 August 31, 2009 Report August 31, 2009 Kanske denna!http://www.bm-classics.com/Mvh. MatsCMC 2089Tackar har mailat dem så vi får se om de har den som reservdel Citera
Hedborg September 1, 2009 Report September 1, 2009 Japp, dom var det! Tur att det finns fler som läser tidningar. (Och kommer ihåg vad dom läser.) Citera
Cabbe70 September 4, 2009 Author Report September 4, 2009 Ok, problem solved. Det var tändningen som stod käpp rätt åt h-vete. Lånade en stroboskåp lampa i dag. Kör nu med 6gr. förtändning.Nu går motorn jämt och fint utom på tomgång, men det beror på kamaxeln. Funderar på att byta till en original nu i vinter, är inget freak av orolig tomgång. När det gäller skakningarna i framvagnen kvarstår dessa. Kommer att skruva ner hela framvagnen inklusive stysnäcka (har ganska mycket dödgång i ratten) i vinter för att hitta orsaken. Citera
Janne Holm CMC1740 September 4, 2009 Report September 4, 2009 Ok, problem solved. Det var tändningen som stod käpp rätt åt h-vete. Lånade en stroboskåp lampa i dag. Kör nu med 6gr. förtändning.Nu går motorn jämt och fint utom på tomgång, men det beror på kamaxeln. Funderar på att byta till en original nu i vinter, är inget freak av orolig tomgång. När det gäller skakningarna i framvagnen kvarstår dessa. Kommer att skruva ner hela framvagnen inklusive stysnäcka (har ganska mycket dödgång i ratten) i vinter för att hitta orsaken.Dödgång i ratten är nog lite orginal tyvärr 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.