Jump to content

Recommended Posts

i usa är allt tillval, du bygger din egen bil där från minsta mutter nästan... sedan att vi i Sverige kommit att förknippa GT med vissa saker är bara vilseledande...

Mjo, velar lite i om det skall vara med eller utan...

Men det får nog stå tillbaka till att börja med, finns ju så mycket annat roligt man kan montera istället.

Ser ju inte helt fel ut utan heller så.

Guest my little pony

Fan när jag tog bort min vinge så låg bakhjulen nåra mm ovanför asfalten

så jag satte tillbaks min vinge igen....det sladdade så mycket i kurvorna fick absolut inge fäste .....när jag satte tillbaks vingen går det att köra hur fort som helst i kurvor o rakt fram.....JAG LJUGER ABSOLUT INTE...

MVH "my little pony"

Tycker själv det är mycket snyggare utan. Gör den någon påtaglig skillnad vid t ex autobahn-körning? Någon som vet?

MVH/Magnus

Nope, det gör ingen skillnad. Mustangen är f.ö. inte känd för att ha världens bästa aerodynamik :-- Sen har man den där förbannade huven som fladdrar i 160+.

Men efter jag monterade frontsplittern, vingen och nya dämpare/fjädrar så blev bilen så mycket mer stabil. Helt original så levde bilen ett eget liv i 180-190+ men efter så var 276kmh (på GPS) inga större problem alls. Stackars Bimmern med fartspärr såg lite ledsen ut när man körde om honom på Autobahn :--

Det måste ha kännts väldigt skönt! Finns frontsplitters att köpa till Mustangen? Är det t något man tar av och på vid behov eller är den fast monterad? :?:

Frågar för att jag tycker om Mustangens rena linjern utan massa påmonterad plast samtidigt som jag gärna skulle vara utan den skrämmande vågrörelsen på huven vid autobahnkörning.

Mvh/Magnus

• 3 weeks later...

Jag plockade bort min när jag bodde i USA, så är det någon som saknar en så kan det ordnas ....billigt ;)

Jag gillar det cleana utseendet utan spoilern eftersom spoilern fuckar upp linjerna.

Jag har ford racing handeling pack och kan inte säga att jag saknar någon kontakt med marken.... tror funktionskravet vida understiger (?) utseendekravet för spoilern.