Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vinge på GT, standard eller ej ?

Featured Replies

Tjena.

Har kikat lite, och funderat.

Har ingen vinge på min 2005 GT.

Var det standard, eller tillval?, de allra flesta GT verkar ju ha det idag iaf?.

Tror man får välja bort spoilern (rear spoiler delete)

På min var det så...men det var bra, då slapp man hålen efter org spoilern ;) .

//Micke.

i usa är allt tillval, du bygger din egen bil där från minsta mutter nästan... sedan att vi i Sverige kommit att förknippa GT med vissa saker är bara vilseledande...

Jag skulle själv villja vara utan min.ser cleanare ut.Tycker du ska vara glad!!!

tycker osså de e snyggt utan men eftersom man redan hade vinge vart det en ännu större sedan från steeda... :--

  • Author

Mjo, velar lite i om det skall vara med eller utan...

Men det får nog stå tillbaka till att börja med, finns ju så mycket annat roligt man kan montera istället.

Ser ju inte helt fel ut utan heller så.

den går väl snabbare utan då bilen väger mindre... :--

Fan när jag tog bort min vinge så låg bakhjulen nåra mm ovanför asfalten

så jag satte tillbaks min vinge igen....det sladdade så mycket i kurvorna fick absolut inge fäste .....när jag satte tillbaks vingen går det att köra hur fort som helst i kurvor o rakt fram.....JAG LJUGER ABSOLUT INTE...

MVH "my little pony"

Det låter som om det skulle finnas en marknad för prylar att ersätta vingen med för någon driftig smed. allt från gummipluggar i hålen till kromade bagage-galler a la Morgan. :roll:

Själv ska jag byta ut GT vingen till en GT500 vinge istället, ser snyggare ut och man använder samma hål som GT vingen.

Edit: Robert hann precis innan :--

Tycker själv det är mycket snyggare utan. Gör den någon påtaglig skillnad vid t ex autobahn-körning? Någon som vet?

MVH/Magnus

Nope, det gör ingen skillnad. Mustangen är f.ö. inte känd för att ha världens bästa aerodynamik :-- Sen har man den där förbannade huven som fladdrar i 160+.

Men efter jag monterade frontsplittern, vingen och nya dämpare/fjädrar så blev bilen så mycket mer stabil. Helt original så levde bilen ett eget liv i 180-190+ men efter så var 276kmh (på GPS) inga större problem alls. Stackars Bimmern med fartspärr såg lite ledsen ut när man körde om honom på Autobahn :--

Det måste ha kännts väldigt skönt! Finns frontsplitters att köpa till Mustangen? Är det t något man tar av och på vid behov eller är den fast monterad? :?:

Frågar för att jag tycker om Mustangens rena linjern utan massa påmonterad plast samtidigt som jag gärna skulle vara utan den skrämmande vågrörelsen på huven vid autobahnkörning.

Mvh/Magnus

Gillar vingen och den har säkert nån form av funktion förutom utseende mässigt. Annars bra att ta i när man ska stänga bakluckan, se där ytterligare en funktion... :lol:

  • 3 weeks later...

Jag plockade bort min när jag bodde i USA, så är det någon som saknar en så kan det ordnas ....billigt ;)

Jag gillar det cleana utseendet utan spoilern eftersom spoilern fuckar upp linjerna.

Jag har ford racing handeling pack och kan inte säga att jag saknar någon kontakt med marken.... tror funktionskravet vida understiger (?) utseendekravet för spoilern.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.