Djin October 1, 2009 Report October 1, 2009 Jag undrar om det är nån som har erfarenhet av att köpa bil där eller hur det funkar där. Är lite fundersam över beskrivningen av deras bilar. På deras tidigare anonser har det stått olika regg-nr i anonsen och på bilen, även att den gått 0 mil men ändå varit i Sverige sen den tillverkades nästan och ingen rost alls. Hur går det i hop? En bil som varit i Sverige i 40 år borde väl ha rost.Hur pass "hederliga" är dom där? Tänkte åka förbi i morrn och kolla in en bil jag hittat där. Citera
87gt50 October 2, 2009 Report October 2, 2009 rätt säker på att de slagit igen verksamheten... Citera
Peter CMC1869 October 2, 2009 Report October 2, 2009 Det är Fyndbörsgaraget som slagit igen. Jag har varit ett par gånger på motorbörsgaraget och jag tycker upplägget är lite tveksamt. När jag frågade om man fick en åktur i en bil jag var intresserad av sa de att jag skulle komma med en postväxel och köpa bilen och om den inte levde upp till deras beskrivning fick jag häva köpet. Lite märkligt, men samtidigt kan jag till VISS del förstå, men det uppmuntrar ju inte till köp direkt. Citera
87gt50 October 2, 2009 Report October 2, 2009 Det är Fyndbörsgaraget som slagit igen. Ah, sorry. Fel av mig! Citera
Lassemålare CMC 2071 October 2, 2009 Report October 2, 2009 Jag skulle defenitivt vara försiktig i Motorbörsgaraget ( Globen)dom har en jäkla massa junk där, dom flesta bilarna ägs av domsjälva. ( Dessutom är dom jäkligt dyra.) Själv tittade jag på många bilar där men något fick mig att låta bliatt köpa där, vet ej vad. Om man ska köpa där så ska man nog köpa någon bil som säljs påuppdrag av ägarna. Jag är där ett par gånger i månaden och tittar men det börjar bli tristoch titta på samma bilar varje gång. Men det är mina tankar och åsikter. MVH Lasse. Citera
Lassemålare CMC 2071 October 2, 2009 Report October 2, 2009 På motorborgen var det alldrig något problem att få provköra någon bil man var intreserad av, själv fick jag provkörautan någon bisittare. : Man kan ju inte köpa bilen först och sen provköra den för att sedan lämnatillbaka den om man inte är nöjd, sicket snack. MVH Lasse. Citera
Pernolf cmc 558 October 2, 2009 Report October 2, 2009 Nä det är klart att man måste få prova bilen innan man köper den, allt annat är väl inte seriöst. Men som sagt, man kan väl till viss mån förstå.kanske ett annat upplägg där man betalar en handpenning och sen få provköra då om det handlar om riktigt gamla fina bilar. Citera
Djin October 2, 2009 Author Report October 2, 2009 Mjo, provköra vill jag ju gärna göra innan.Nu blev det dock inte tur dit. Men ska försöka åka dit nästa vecka.Hittade en bil där i våras, dock hann nån annan före mig att köpa den.Dock såg jag den nu till salu igen hos en privatperson. Kanske var bra att inte köpa den då. Citera
Jonasm October 3, 2009 Report October 3, 2009 Mjo, provköra vill jag ju gärna göra innan.Nu blev det dock inte tur dit. Men ska försöka åka dit nästa vecka.Hittade en bil där i våras, dock hann nån annan före mig att köpa den.Dock såg jag den nu till salu igen hos en privatperson. Kanske var bra att inte köpa den då.Eller så har han/hon inget garage i vinter. Citera
Recommended Posts