Jump to content

Finbesök


grufman

Recommended Posts

Clarksson i Top Gear verkar inte gilla den , eller , svårt att säga , enligt honom så funkar den aldrig mer än några minuter i taget ?

Dock , MYCKET snygg att titta på , drömvinst = en GT att ha som bilspels-simulator ;)

Link to comment
Share on other sites

Clarksson i Top Gear verkar inte gilla den , eller , svårt att säga , enligt honom så funkar den aldrig mer än några minuter i taget ?

Dock , MYCKET snygg att titta på , drömvinst = en GT att ha som bilspels-simulator ;)

enligt klippet på tuben så verkar han älska den över allt annat.

Link to comment
Share on other sites

Clarksson i Top Gear verkar inte gilla den , eller , svårt att säga , enligt honom så funkar den aldrig mer än några minuter i taget ?

Dock , MYCKET snygg att titta på , drömvinst = en GT att ha som bilspels-simulator ;)

Han har jo kjøpt en egen så den kan jo inte va så kass;-)

John

Link to comment
Share on other sites

Problemet var väl att man inte kan parkera den, :?:

Och varför det jooo dörren som går in över taket gör att

det inte går att kliva in i bilen om det står en annan bil

parkerad inom en 1.5 meter ifrån bilen. :cry:

vilket betyder att man inte kan parkera på en vanlig

parkeringsplats. :cry:

En bil måste vara användbar. :?::?::?:

bara mina tankar , så va fan. :P:P

Annars är den jäkligt ball. 8)8)8)

Link to comment
Share on other sites

jag kan dessutom avslöja att om man inte vill bli skalperad ska man vara under 185cm... :-)

Vad bra !! Då uppfyller jag ett av kriterierna......

Kvar är "bara" nummer två, kosingen...... :(

Link to comment
Share on other sites

jag kan dessutom avslöja att om man inte vill bli skalperad ska man vara under 185cm... :-)

Näe...jag som precis skulle köpa en ! Jaja, då får man leta vidare efter något annat !

Link to comment
Share on other sites

Jeremy Clarkson fick pengarna tillbaka av Ford för sin krånglande GT40.

En massa strul var det tydligen.

Iallafall underbart vacker att titta på! (som Mustangen)

Men US Ford har tydligen alltid svårt att bygga en bil som har tekniska kvaliter. (som Mustangen)

Förvisso är GT40 mestadels konstruerad helt i Europa! :--

Rolig beskrivning i slutet av detta klipp

http://www.youtube.com/watch?v=wnUPS3sLXhQ&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Jeremy Clarkson fick pengarna tillbaka av Ford för sin krånglande GT40.

En massa strul var det tydligen.

Iallafall underbart vacker att titta på! (som Mustangen)

Men US Ford har tydligen alltid svårt att bygga en bil som har tekniska kvaliter. (som Mustangen)

Förvisso är GT40 mestadels konstruerad helt i Europa! :--

Rolig beskrivning i slutet av detta klipp

http://www.youtube.com/watch?v=wnUPS3sLXhQ&feature=related

Talar vi om GT eller om GT40? Det är två helt olika bilar.

Link to comment
Share on other sites

Jeremy Clarkson fick pengarna tillbaka av Ford för sin krånglande GT40.

En massa strul var det tydligen.

Iallafall underbart vacker att titta på! (som Mustangen)

Men US Ford har tydligen alltid svårt att bygga en bil som har tekniska kvaliter. (som Mustangen)

Förvisso är GT40 mestadels konstruerad helt i Europa! :--

Rolig beskrivning i slutet av detta klipp

http://www.youtube.com/watch?v=wnUPS3sLXhQ&feature=related

Talar vi om GT eller om GT40? Det är två helt olika bilar.

Speciellt olika är de väll inte heller! :shock:

Men rätt ska vara rätt och Ford har ju nu döpt om den till GT.

Link to comment
Share on other sites

Jeremy Clarkson fick pengarna tillbaka av Ford för sin krånglande GT40.

En massa strul var det tydligen.

Iallafall underbart vacker att titta på! (som Mustangen)

Men US Ford har tydligen alltid svårt att bygga en bil som har tekniska kvaliter. (som Mustangen)

Förvisso är GT40 mestadels konstruerad helt i Europa! :--

Rolig beskrivning i slutet av detta klipp

http://www.youtube.com/watch?v=wnUPS3sLXhQ&feature=related

Talar vi om GT eller om GT40? Det är två helt olika bilar.

Speciellt olika är de väll inte heller! :shock:

Men rätt ska vara rätt och Ford har ju nu döpt om den till GT.[/quote:m939gbzy]

Tja, den nya är avsevärt större och tyngre:

Wheelbase 106.7 in (2,710 mm)

Length 182.8 in (4,640 mm)

Width 76.9 in (1,950 mm)

Height 44.3 in (1,130 mm)

Curb weight 3,400 lb (1,500 kg)

Den "riktiga" är en dvärg i jämförelse:

Wheelbase 95 in (2413 mm)[1]

Length 160 in (4064 mm)

Width 70 in (1778 mm)

Height 40.5 in (1029 mm)

Curb weight 2,002 lb (908 kg)

Link to comment
Share on other sites

Clarksson i Top Gear verkar inte gilla den , eller , svårt att säga , enligt honom så funkar den aldrig mer än några minuter i taget ?

Dock , MYCKET snygg att titta på , drömvinst = en GT att ha som bilspels-simulator ;)

Har dragit ett par drinkar med herr Clarkson under ett event i London och förstår att han har problem med Forden, han är typ 210 hög... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte låta bli att skicka in en bild jag tog för ett par månader sedan på en äkta GT40 Mk3 -69. Bilen påstås vara en av 38 tillverkade landsvägsbilar. Bilden är tagen på National Motor Museum i Beaulieu, i England.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...