Guest my little pony November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Hej....jag undrar bara hur tar ni bort tejpade stripes???- Värmepistol? Inte för länge så lacken mjuknar o inte för nära så det blir för varmt....- Varmvatten? - Hetvatten?Självklart är det ju inte bra med clickskrapa!!!!Jag har för mig att vissa tejper blir bara små smulor näär man försöker o ta bort de!!Men vad är bästa sättet?Nån som har bra hum om detta.....kan ju vara bra o veta.....MVH "my little pony" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Testa med 40-papper,det river bort det mesta! NEJ,skoja bara,första alternativet, med värmeblås är bäst.Och som du skriver,tare lugnt med värmen...Jag använde en mjuk (?) trä-pinne/spade å drog försiktigt när det släpper och rengjorde efter med lacknafta.Å sen är det vaxning.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Aldrig att värmepistolen är bättre än varmt vatten. För lacken dvs. Lättare att göra ett misstag med pistolen än en hink med varmt vatten. Funkade skitbra för mig. Tog hetvatten, precis så man nästan bränner sig, på en svamp. Man får ha lite tålamod dock men man slipper ha träslevar osv till hjälp. Bara att dra av. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Finns en sorts gummilamellskivor till borrmaskin att "slipa " bort dom med.Har fungerat bra då jag provat.Vet inte var man köper dom,fanns på jobbet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Jag har köpt mina på biltema. fungerar utmärkt. Men man får inte trycka för hårt så det bildas värme. Utan lättkörning så suddar man försiktigt. Sesan behövs lite vaxning och lite kärlek. Så syns det inte att stripes har suttit där.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Har du svårt köp en billig ångtvätt (jula, biltema) eller dyrare (ång-)tapetborttagare. klart under 100 grader (1 m slang som kyler) + borste på slangen. Funkar bra på gammal maskeringstape på båten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 tog bort stripsen på min explorer. använde varmluftspistol med justerbar värme. Ställde den på 150 grader och värmde försiktigt. Sen var det bara att dra av. funkade perfekt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Hej!Här i USA använder vi en spray som löser upp limmet och inte skadarlacken det minsta. Har för mig den heter Lift Off.Mvh Bosse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Hej.Har jobbat ett antal år med att demonteradekaler och stripes mm, använder alltidvärmepistol och känner alltid med handså att man inte värmer för hårt. Alla som vet, vet hur varmt det är i en lackbox vid lack, den värmen räcker för att ta bort dekaler, dvs lacken tål merän man tror. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 Hej....jag undrar bara hur tar ni bort tejpade stripes???- Värmepistol? Inte för länge så lacken mjuknar o inte för nära så det blir för varmt....- Varmvatten? - Hetvatten?Självklart är det ju inte bra med clickskrapa!!!!Jag har för mig att vissa tejper blir bara små smulor näär man försöker o ta bort de!!Men vad är bästa sättet?Nån som har bra hum om detta.....kan ju vara bra o veta.....MVH "my little pony"Hur länge har dom suttit på bilen din ? Stripsen ?Lacken brukar bli mörkare inunder stripsen...Finns en sorts gummilamellskivor till borrmaskin att "slipa " bort dom med.Har fungerat bra då jag provat.Vet inte var man köper dom,fanns på jobbet.Ja rekomenderar de oxå.3M heter dom finns att köpa på lackfimor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe November 4, 2009 Report Share November 4, 2009 "Min" rekondare tänker aldrig någonsin mer ta bort stripes på en Mustang. Det säger väl lite om hur jävligt det är. Eller hur mina var iaf...Mina gick jättebra att få bort på plastdelarna, men på plåten fick man bara småsmulor hur man än gjorde. Dessutom satt allt lim kvar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CP CMC#2126 November 7, 2009 Report Share November 7, 2009 http://www.taerosol.com/no_produkter/26/http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78092 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest my little pony November 7, 2009 Report Share November 7, 2009 Tack för alla bra o roliga svar..........Jag tror nog jag tar en slipskiva o slipar bort stripesen....Återkommer hur det gick........MVH "my little pony" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts