Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

grattis, men ringen såg fasligt dyr ut myche saker till Mussen som hamnade på hold då :--

Lungt Peter är mer på G till bilen nu under vintern.Blir lite små prylar

som tex:

Kolfiber sidokjolar(Äkta shelby)

Kolfiber front läppen(Äkta shelby)

Einbach swaybar kit(Under montering)

Huv uppställnings kit(Beställt nytt=Se bilden, då det förra ej passade SuperSnake huven)

S5MB-16612-3.jpg[/attachment:38v1zlg0]

Motorn får bli nästa vinter då jag har mer gott om tid på mig.Känner att sommarn som kommer vill jag åka mer än denna sommar som blev dryga 100-120 mil endast mätarn slog om till 723 mil när bilen pallades upp:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dom där emblemen+Tankluckan tänkte jag köpa även om dom e svin dyra.

Alltså så skall bakluckan byggas om så tank röret går där och man tankar genom den fina tank luckan från den äkte shelby gt-500 tankluckan från 1967.Detta projekt kommer jag lämna iväg iaf när det gäller bakluckan då den skall se precis ut som från fabrik med vikta kanter osv, kommer likna Nya camaros baklucka då den nedre biten ej följer med för där skall ju tankluckan sitta.Emblemen+tankluckan för dom som undrar kostar 9900 svenska kronor :D

Ännu en tokig idè från mig=Ja självklart det e ju mig vi pratar om:)

Tankluckan

cc2120108284212d5.jpg

Grill emblem

92212010829210f7e.jpg

Har samma gula färg som ovanstående dock taget ur annan vinkel från säljaren

(Skärm emblem)

09212010831016693.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej Björn.....din GT clone Shelby kommer o bli Sveriges ballasta musse av alla kriterier....

Du bygger o köper om vartannat som ingen annan.......

men som parantes ,,,gör som "berra" som skriver på detta forum ibland..säkert ett par ggr i veckan... han har haft sin "musse" i 32år....han fyllde 50 iår...alltså så har han haft sin sen han var 18 år..( vem slår det) jag tror han har en HT -66 men kan va en -65 HT.....jag har träffat han på "stinsen ett fler tal ggr o på sista fredagen på STHLM Cruising ett antal ggr..

vi var överens om att han aldrig ska sälja sin "musse" för han åker ju omkring med sin fina "musse" som han ska till sin kista när han lämnar jorda livet.....

Men du försök o slå han......du har chansen.........

Så sälj aldrig din "musse"

Det är ju kul att du vill ut o åka mer nästa år...säg till så hänger vi på o cruisar runt i Sverige....o självklart i Sthlm...

Själv sitter man här o väntar på nått gott....men det är nog 3-4 veckor innan det landar här på vår moder sveas land....( stockholms frihamn) o körs därifrån hem till min granne med container o allt godis som den innehåller....sen har man en viss vinterarbete....

Men en gång till Björn vi hörs väl under vintern...o lycka till med dina ombyggnader....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej Björn.....din GT clone Shelby kommer o bli Sveriges ballasta musse av alla kriterier....

Du bygger o köper om vartannat som ingen annan.......

men som parantes ,,,gör som "berra" som skriver på detta forum ibland..säkert ett par ggr i veckan... han har haft sin "musse" i 32år....han fyllde 50 iår...alltså så har han haft sin sen han var 18 år..( vem slår det) jag tror han har en HT -66 men kan va en -65 HT.....jag har träffat han på "stinsen ett fler tal ggr o på sista fredagen på STHLM Cruising ett antal ggr..

vi var överens om att han aldrig ska sälja sin "musse" för han åker ju omkring med sin fina "musse" som han ska till sin kista när han lämnar jorda livet.....

Men du försök o slå han......du har chansen.........

Så sälj aldrig din "musse"

Det är ju kul att du vill ut o åka mer nästa år...säg till så hänger vi på o cruisar runt i Sverige....o självklart i Sthlm...

Själv sitter man här o väntar på nått gott....men det är nog 3-4 veckor innan det landar här på vår moder sveas land....( stockholms frihamn) o körs därifrån hem till min granne med container o allt godis som den innehåller....sen har man en viss vinterarbete....

Men en gång till Björn vi hörs väl under vintern...o lycka till med dina ombyggnader....

MVH "my little pony"

Hej Tack för alla fina ord.

Skall kämpa på för att slå Berra.Just sådana här komentarer gör mig ännu mer sugen på att hålla på med bilen min.Klart vi skall synas något under vintern.Jag kommer absolut säga till när det skall cruisas i sommar under maj o halva juni är jag i Italien med min fru sedan kan vi åka hur mycket som helst när jag kommer hem är sugen på att åka hela vårat rike runt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har tyvärr inte uppdaterat så mycket här på forumet så nu är det på tiden.

Här kommer lite bilder på dom ny monterade stagen i fram o bakvagn

från Eibach notera även att fjädrar e från samma tillverkare!

Framvagn:

Eibach Swaybar+Eibach SportLine fjädrar

5d14201012334644f1.jpg

Bakvagn:

Eibach Swaybar+Eibach SportLine fjädrar

a014201012433956d6.jpg

Nya huv uppställnings kitet som skall monteras inom kort:

3514201012471071b2.jpg

sidofönster scoopen(SuperSnake) skall bara in på lack och sedan monteras:)

Bilder kommer så fort dessa monterats.

More coming up soon......

Link to comment
Share on other sites

tja! du skulle ha satsat på pro street s kitet! med nya anpassade dämpare och justerbart i höjdled! har testat bara fjädrar tidigare men det blev en jäkla skillnad med pro street s kitet!! och du har väl inte dragit fast kränghämmaren med bilen uppallad? den skall stå på hjulen när den dras fast för att förhindra förspänning!!! mvh rulle

Link to comment
Share on other sites

tja! du skulle ha satsat på pro street s kitet! med nya anpassade dämpare och justerbart i höjdled! har testat bara fjädrar tidigare men det blev en jäkla skillnad med pro street s kitet!! och du har väl inte dragit fast kränghämmaren med bilen uppallad? den skall stå på hjulen när den dras fast för att förhindra förspänning!!! mvh rulle

Tjenare

Skall byta till Shelby Eibach Suspension Kit Multi-Pro R2 inom kort så jag har både fjädrar o dämpare.Helt ställbart kit med retur osv

Nej för tusan har inte dragit åt något dock stod det i beskrivningen att det främre krängaren skall dras åt så detta är gjort men säg gärna till om detta är fel? menas den bakre skall ej vara åtdragen förrän bilen står på hjulen igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Byggandet går vidare och under vintern 2011 går det in i en annan fas.

Projekt Supersnake Clone by Björn Fas:2

Motorbyte:

5,4 liters maskin från shelby GT-500 2010:ans maskin(Nu undrar ni allt hur jag skall göra här 8) )

540hk orginal men skall bli ca 750hk

Shelby kennebell kompressor

Större oljetråg från shelby med skvalp plåtar

6 växlad manuell låda

Annan koppling

Aliminium kardan

mm mm 8)

Ni som undrar om det går att besiktiga med Xenon(Pointerar orginal xenon) så finns det Intyg/Dispens att få tag i.

Och ni som har blinkers i backljusen så länge inte reg beviset säger att det vart utanpåliggande blinkers vid besiktning så bara bestrida detta

för då har dom inget att säga till om(Detta Enl bilprovningens tekniska support)

Allt detta har jag kollat upp för er mustang ägare och för min egna del:)

detta görs nu under denna 2010 vinter:

Skall montera nya kolfiber splittern så fort den kommer hem från Shelby

Lacka o montera sido fönster scoopen

Montera spolar munstycken på torkar armarna.

Inhandla kolfiber sidokjolar från Shelby

Fortsätta få tag i lite chassie bitar från Shelby/Eibach

Montera nya huv uppställnings kitet

Fundera vidare på tankning i skuffen som på gamla mustangerna,kan inte riktigt bestämma mig hur jag skall göra.

mm mm

Hoppas att fler lägger upp lite projekt trådar på dessa bilar då jag tycker det verkar lite tunt.Vet att det finns en del som bygger om sina så

släng upp bilder o projekt tråd!

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Har du huvkittet kvar? För att kolla om det passar min bil som har landat hemma nu..

Ta med till nån "stinsen träff så kan jag köpa det...om det blir nån fortsättning??

Men du din bil blir som jag sagt snyggast i " sverige" om den kommer ut på en klubbträff...

Själv så avstår jag mig o rösta på sånt larv...inbördesbeundran du vet...men själv klart skulle jag rösta på din bil... men jag vill inte vara med själv...

Jag kan kalla mig "no spons"

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Har du huvkittet kvar? För att kolla om det passar min bil som har landat hemma nu..

Ta med till nån "stinsen träff så kan jag köpa det...om det blir nån fortsättning??

Men du din bil blir som jag sagt snyggast i " sverige" om den kommer ut på en klubbträff...

Själv så avstår jag mig o rösta på sånt larv...inbördesbeundran du vet...men själv klart skulle jag rösta på din bil... men jag vill inte vara med själv...

Jag kan kalla mig "no spons"

MVH "my little pony"

Jodå det e kvar.

Klart det blir fortsättning:)Bara haft mycket just nu så har inte dykt förbi på ett tag nu.

Ja det vore kul o få bli med på något sådant som snyggast i sverige.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Ja do glade gode Björn det var kul att du berättade det ikväll på "stinsenträffen"....

Det är du värd....vad månne det sluta??

Jag kan bara gratulera o salubrera.....din bil är jävligt fin...."GRATTIS"

(nu ska jag in på "garaget" o kolla....)

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Här har jag inte vart ute på några veckor och fick en chock en bra sådan.Forumet ser kanon ut.Själv håller jag på att monterar grejjer på bilen som vanligt.Fick precis hem backspegel kåpor i kolfiber(Orginal Super Snake) Skall ta lite nya bilder och även lämna in lite mer prylar på lack:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var nu i lördags o titta på en GT-500 Då jag tagit förnuftet tillfånga och insett att skulle jag köpa en motor så blir det ett dyrt lotteri jag kan förlora på

eftersom min bil troligen kommer va extremt svår att regga med just gt-500 motorn.Så kollade på en 2008 GT-500 elenor grey signed edt

extremt fint skick på den måste jag säga och trodde jag inte skulle gilla färgen men desto mer jag kikade på den desto mer gillade jag den.

ni får mer info om affären blir av inom kort.Ni som ha gt-500 något att tänka på utöver just gt:n som typ har 2008:orna kopplings problemet?

hur skall jag göra med den äkta signeringen av caroll shelby isåfall?Tänkte först klarlacka men tänk och tuschet löses upp

denna e alltså ingen serie tillverkad plakett utom caroll själv som tagit en tusch penna o signat bilen.Tavla följer oxå med.

får dessutom behålla mina Alcoa fälgar:)

Link to comment
Share on other sites

hur skall jag göra med den äkta signeringen av caroll shelby isåfall?Tänkte först klarlacka men tänk och tuschet löses upp

denna e alltså ingen serie tillverkad plakett utom caroll själv som tagit en tusch penna o signat bilen.Tavla följer oxå med.

får dessutom behålla mina Alcoa fälgar:)

Här står det hur du bäst gör!

http://www.teamshelby.com/forums/

/Nicke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...