Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

Hejsan tänkte dra

upp en projekt tråd med det väl omtalande SuperSnake Clone projektet som både fick god och dålig kretik då jag skall byta motor till en 5,4 liters maskin o bygga den med shelby kompressor osv nog om detta motorbytet kommer bli av men ej iår då jag tar tag i det yttre.Delarna kommer att monteras vartefter dom blir lackade osv och detta är inget bygge som blir klart på en handvändning då delarna kostar en hel del slantar men mycket av det yttre kommer vara klart front,huv osv kommer vara på plats så bilen kommer rulla varje sommar som vanligt o jobbas med på vintern:)

I grund o botten är bilen en Mustang-2008 GT med 600mil på mätaren.

Detta är beställt från Håkan prytz:

7S3Z-16612-SSP 1 Shelby GT500 Super Snake Hood

7S3Z-16612-SSP 1 Shelby GT500 Super Snake Hood Insert Kit

8R3Z-13008- 1 GT500 HID Headlamp, LH

8R3Z-13008- 1 GT500 HID Headlamp, RH

8R3Z-14290-HAA 1 GT500 Front Light Harness, HID

7R3Z-15200-A 2 GT500 Fog Lamps

7R3Z-17626-AB 1 GT500 Lower Spoiler

7R3Z-17C882-A 1 Bumper Foam GT500

7R3Z-17D957-APTM 1 GT500 Front Bumpercover

7R3Z-17K945-AA 1 GT500 Lower Grille(får säljas när den e hemma då jag beställt den andra med hål för kylning för bromsar)

7R3Z-8200-A 1 GT500 Upper Grille

7R3Z-8310-B 1 Deflector

7R3Z-8311-B 1 Deflector

7R3Z-8A224-A 1 GT500 Grille Emblem

7R3Z-8B455-A 1 Bracket - Radiator GT500

7R3Z-8B455-B 1 Bracket - Radiator GT500

7R3Z-8C291-AA 1 GT500 Upper Radiator Shield

Monterings matrial o skärm emblem osv köpes på plats

Delarna från Håkan hämtas i mellandagarna!

Beställt från Shelby performance parts :

1 7S3Z-2K004/5-K - GT500 Brake Duct Bezels

1 7S3Z-17K945-AA - GT500 Lower Grille (Den med hål för kylning av bromsar)

1 SPP-112-SS - Super Snake Quarter Window Scoops

1 S1MS-16892-SSK -Hood Pin Kit

Dessa delar beställde idag:2009.12.12

leverans datum är ej bekräftat ännu så återkommer om detta

Bilder kommer läggas upp vartefter när jag fått hem delarna osv

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Även om jag tyvärr tillhör pessimisterna som tror att du får det väldigt tufft med besiktningen så följer jag ditt projekt!

Antar att du vet det redan, men om inte..: Kenne Bell kompressorerna tillverkas i Gustavsberg så handla din kompressor där... Det är ju dumt att gå över ån efter vatten!

http://www.jmtech.se/sve/english.shtml

Och lycka till! Har du frågor får du gärna PMa mig! Har ju gjort en del med min bil och har god pejl på handlare, over there!

/Nicke

Link to comment
Share on other sites

Även om jag tyvärr tillhör pessimisterna som tror att du får det väldigt tufft med besiktningen så följer jag ditt projekt!

Antar att du vet det redan, men om inte..: Kenne Bell kompressorerna tillverkas i Gustavsberg så handla din kompressor där... Det är ju dumt att gå över ån efter vatten!

http://www.jmtech.se/sve/english.shtml

Och lycka till! Har du frågor får du gärna PMa mig! Har ju gjort en del med min bil och har god pejl på handlare, over there!

/Nicke

Det där är sjukt ballt att dom tillverkas i Sverige.. helt galet coolt.

Link to comment
Share on other sites

Även om jag tyvärr tillhör pessimisterna som tror att du får det väldigt tufft med besiktningen så följer jag ditt projekt!

Antar att du vet det redan, men om inte..: Kenne Bell kompressorerna tillverkas i Gustavsberg så handla din kompressor där... Det är ju dumt att gå över ån efter vatten!

http://www.jmtech.se/sve/english.shtml

Och lycka till! Har du frågor får du gärna PMa mig! Har ju gjort en del med min bil och har god pejl på handlare, over there!

/Nicke

Tackar kommer säkert dyka upp frågor under byggets gång så det uppskattas.

Link to comment
Share on other sites

Även om jag tyvärr tillhör pessimisterna som tror att du får det väldigt tufft med besiktningen så följer jag ditt projekt!

Antar att du vet det redan, men om inte..: Kenne Bell kompressorerna tillverkas i Gustavsberg så handla din kompressor där... Det är ju dumt att gå över ån efter vatten!

http://www.jmtech.se/sve/english.shtml

Och lycka till! Har du frågor får du gärna PMa mig! Har ju gjort en del med min bil och har god pejl på handlare, over there!

/Nicke

Hur ligger prisbilden på ett kitt om man handlar det direkt från dom här i Sverige?

Får man hela kittet med allt vad det innebär när man handlar direkt från J&M?

Man är ju rätt sugen, men jag tror dock inte jag orkar med de ev bekymmer som kommer iom en skruv.

Men kan ju vara intressant att veta iallafall.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Även om jag tyvärr tillhör pessimisterna som tror att du får det väldigt tufft med besiktningen så följer jag ditt projekt!

Antar att du vet det redan, men om inte..: Kenne Bell kompressorerna tillverkas i Gustavsberg så handla din kompressor där... Det är ju dumt att gå över ån efter vatten!

http://www.jmtech.se/sve/english.shtml

Och lycka till! Har du frågor får du gärna PMa mig! Har ju gjort en del med min bil och har god pejl på handlare, over there!

/Nicke

Hur ligger prisbilden på ett kitt om man handlar det direkt från dom här i Sverige?

Får man hela kittet med allt vad det innebär när man handlar direkt från J&M?

Man är ju rätt sugen, men jag tror dock inte jag orkar med de ev bekymmer som kommer iom en skruv.

Men kan ju vara intressant att veta iallafall.

// Danne

Jomenvisst! Självklart hela kitet med CAI och tunes! Och det blir MKT billigare! Hur mycket får ni ringa och kolla, det var ju ett tag sen jag monterade mitt...

Link to comment
Share on other sites

Jomenvisst! Självklart hela kitet med CAI och tunes! Och det blir MKT billigare! Hur mycket får ni ringa och kolla, det var ju ett tag sen jag monterade mitt...

Trevligt, kom ihåg det ni som vill ha en rejält skruv :) KB är i min uppfattning det enda rätta :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jomenvisst! Självklart hela kitet med CAI och tunes! Och det blir MKT billigare! Hur mycket får ni ringa och kolla, det var ju ett tag sen jag monterade mitt...

Kikade till min 95 förra året...

47500+moms monterat ?!?!?

Nog kan dom ta betalt...

Link to comment
Share on other sites

Jomenvisst! Självklart hela kitet med CAI och tunes! Och det blir MKT billigare! Hur mycket får ni ringa och kolla, det var ju ett tag sen jag monterade mitt...

Kikade till min 95 förra året...

47500+moms monterat ?!?!?

Nog kan dom ta betalt...

Fast det låter ju endå rellativt billigt. Om det är monterat också.

Link to comment
Share on other sites

Jodå det finns massor med tålamod hos mig kan jag lova, så få ihop det kommer jag och jag e grymt petig av mig så resultatet skall bli detsamma.Tackar för inspirationen

Link to comment
Share on other sites

Det är från den här bilen på bilden jag fått den mesta inspirationen då jag lus läst allt om den.En äkta Shelby SuperSnake med 725hk kitet .Går att klicka på bilden så att den blir större1_ebony-clearcoat-super-snake.jpg[/attachment:3jtj7qj2]

Link to comment
Share on other sites

Det är från den här bilen på bilden jag fått den mesta inspirationen då jag lus läst allt om den.En äkta Shelby SuperSnake med 725hk kitet1_ebony-clearcoat-super-snake.jpg[/attachment:qdjis0f1]

så jävla rätt, och finaste färgen också :silent:

Link to comment
Share on other sites

Här följer lite bilder på vad som är och har påbörjats nu i helgen.Ned demontering av front o huv se bilder nedan.

Kändes lite halv galet att plocka isär nya bilen för över 300k men skall bli jäkligt kul:)Delarna som sagt tidigare kommer hämtas i mellandagarna från Håkan prytz.Dock Delarna från Shelby Performance parts dröjer då dom har slut på scoopen för dom små sidofönstren o dom ville att jag skulle spara på frakten så dom sänder allt i slutet på january.Men bättre sent än aldrig.

Huven Bortplockad!Bilen är dammig på bilderna:)

foto 7 (2).JPG[/attachment:31dcak8u]

Hela front partiet ned monterat(Dock ej Framlycktor ännu)

post-20-144839108627_thumb.jpgfoto 7.JPG[/attachment:31dcak8u]

Var lättare än vad jag trodde att plocka ned fronten.Behövde inte ens lyft upp bilen:)

post-20-144839112667_thumb.jpgfoto 7 (4).JPG[/attachment:31dcak8u]

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej Björn.....ska bli kul o följa din ombyggnad av mussen här på forumet.....ska även bli kul o se den när du kommer till stinsen i vår o visar upp den.....

Lycka till....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej Björn.....ska bli kul o följa din ombyggnad av mussen här på forumet.....ska även bli kul o se den när du kommer till stinsen i vår o visar upp den.....

Lycka till....

MVH "my little pony"

Måste tacka för alla goda fina komentarer.Och ett stort grattis till nya bilen:)

Jodå den kommer ha bytt lite skepnad med nya fronten o huven o lite små detaljer.Motorbytet sker som det verkar nu runt vintern 2010 alt 2011 får se då man har massor att planera delvis mitt bröllop 2010.10.10 och hus inköp skall även någonstans där imellan klämmas in.Men som sagt ni får se mycket av det nya yttre på bilen:)

Ses på Stinsen som vanligt i Sommar.

Grejjer som är till salu:

Framlycktor ford HID orginal Bi-Xenon lycktor i ny skick.Pris:10.000kr/Paret

Motorhuv(Såld)

Front hölje(Såld)

Komplett övre framgrill med Dimljus o fina hästen.Pris 2000kr

Bakvinge(Mustang orginal)Svart.Pris.2000kr alt Bud

Kommer säkert bli mer saker som kommer bli till salu som tex

Bakre stötfångare mm mm men återkommer om detta när det är dax o sälja.

Delar finns endast för avhämtning Pm:a om intresse finnes!

Link to comment
Share on other sites

10 000kr för något som håller i 3000 mil, nej tack. Dessa plast"glas" tål ingenting och behöver bytas väldigt ofta för att se bra ut.

Ja du behöver ju inte köpa dom så varför ens klaga?Förstör inte min projekt tråd tack med massa svammel!!

Kan bara säga att det är ett ENORMT bra pris Kolla gärna runt lite o gärna i Amerika oxå.ca 972 dollar styck+moms+tull+frakt!!!

Ja man kanske skall höja priset när folk klagar som vissa!!

Link to comment
Share on other sites

10 000kr för något som håller i 3000 mil, nej tack. Dessa plast"glas" tål ingenting och behöver bytas väldigt ofta för att se bra ut.

Ja du behöver ju inte köpa dom så varför ens klaga?Förstör inte min projekt tråd tack med massa svammel!!

Kan bara säga att det är ett ENORMT bra pris Kolla gärna runt lite o gärna i Amerika oxå.ca 972 dollar styck+moms+tull+frakt!!!

Ja man kanske skall höja priset när folk klagar som vissa!![/quote:cewe69nw]

12788kr/st i Sverige inkl moms.

Bra deal. Under halva priset. Köp!

Link to comment
Share on other sites

10 000kr för något som håller i 3000 mil, nej tack. Dessa plast"glas" tål ingenting och behöver bytas väldigt ofta för att se bra ut.

Ja du behöver ju inte köpa dom så varför ens klaga?Förstör inte min projekt tråd tack med massa svammel!!

Kan bara säga att det är ett ENORMT bra pris Kolla gärna runt lite o gärna i Amerika oxå.ca 972 dollar styck+moms+tull+frakt!!!

Ja man kanske skall höja priset när folk klagar som vissa!![/quote:3vldyisf]

Snacka om att ta illa upp...

Grufman skrev det var en bra deal, jag höll inte med. Förlåt som hemskt mycket![/quote:3vldyisf]

Är så less det är därför jag tar illa upp.Visst kan man ha åsikter men håll er till Ämnet.Och du har samma"Plast glas på din bil"

Priset är kanon och har ni åsikter om lycktornas kvalitet så ta det i en annan tråd tack!!Pm:a mig kan ni dock göra om intresse finnes för delarna jag säljer allt e i ny skick!!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...