Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Beställning Gjord på dessa delar:

Einbach front and rear swaybar set(Jäkligt bra pris)

Supersnake window scoops

Shelby Hood lift kit(Slipper huv uppställnings pinnen)

Hood mounting hardware(Snygga bultar o brickor till huv dämpar kitet)

Börjar så blir mer sedan nästa order är tänkt på dessa delar:

Shelby carbon fiber rocker panel rh+lh(Snygga shelby supersnake orginal sido kjolar ser ut som dom jag har idag men är i äkta kolfiber så sviiin dyyra!!)

Shelby carbon fiber front splitter(Front läppen i kolfiber dyyr!!)

Shelby carbon fiber mirror cover(Precis som på supersnake så läckra äkta kolfiber covers till backspeglarna)

Fan va folk tittar på min bil.Kul som tusan. Några små barn förra veckan som visade tummen upp i bilen och log.

Kul o bygga på bilen oxå måste jag få säga då kritiken öser över mig både dålig och mest bra kritik.men en sak e säker att motorbytet blir av och shelby kompressor och annat godis lika så målet är supersnake 750 hk besiktning skall på något sätt fixas oavsett kostnad.Varför köper jag inte en GT-500? Jo därför jag tycker det e kul o bygga o ha utmaningar.

Link to comment
Share on other sites

Grattis til ett mycket bra och snyggt bygge! Jag har selv byggd om min Shelby GT500 till en Super Snake utseendemessig, men jag anvende hjelp från No Fear Motorsport. Du har byggd din selv...mycket bra av dej. Ett stort GRATTIS til dej Björn!

Jarle

Link to comment
Share on other sites

Grattis til ett mycket bra och snyggt bygge! Jag har selv byggd om min Shelby GT500 till en Super Snake utseendemessig, men jag anvende hjelp från No Fear Motorsport. Du har byggd din selv...mycket bra av dej. Ett stort GRATTIS til dej Björn!

Jarle

Tackar tackar :D

Link to comment
Share on other sites

Beställning Gjord på dessa delar:

Einbach front and rear swaybar set(Jäkligt bra pris)

Supersnake window scoops

Shelby Hood lift kit(Slipper huv uppställnings pinnen)

Hood mounting hardware(Snygga bultar o brickor till huv dämpar kitet)

Börjar så blir mer sedan nästa order är tänkt på dessa delar:

Shelby carbon fiber rocker panel rh+lh(Snygga shelby supersnake orginal sido kjolar ser ut som dom jag har idag men är i äkta kolfiber så sviiin dyyra!!)

Shelby carbon fiber front splitter(Front läppen i kolfiber dyyr!!)

Shelby carbon fiber mirror cover(Precis som på supersnake så läckra äkta kolfiber covers till backspeglarna)

Fan va folk tittar på min bil.Kul som tusan. Några små barn förra veckan som visade tummen upp i bilen och log.

Kul o bygga på bilen oxå måste jag få säga då kritiken öser över mig både dålig och mest bra kritik.men en sak e säker att motorbytet blir av och shelby kompressor och annat godis lika så målet är supersnake 750 hk besiktning skall på något sätt fixas oavsett kostnad.Varför köper jag inte en GT-500? Jo därför jag tycker det e kul o bygga o ha utmaningar.

Vad fick du in för nummer på lottoraden :)

Grymt härligt åk iaf :thumbup:

En dag när jag blir stor ska jag ha Aloca fälgar åxå... 8)

Link to comment
Share on other sites

Beställning Gjord på dessa delar:

Einbach front and rear swaybar set(Jäkligt bra pris)

Supersnake window scoops

Shelby Hood lift kit(Slipper huv uppställnings pinnen)

Hood mounting hardware(Snygga bultar o brickor till huv dämpar kitet)

Börjar så blir mer sedan nästa order är tänkt på dessa delar:

Shelby carbon fiber rocker panel rh+lh(Snygga shelby supersnake orginal sido kjolar ser ut som dom jag har idag men är i äkta kolfiber så sviiin dyyra!!)

Shelby carbon fiber front splitter(Front läppen i kolfiber dyyr!!)

Shelby carbon fiber mirror cover(Precis som på supersnake så läckra äkta kolfiber covers till backspeglarna)

Fan va folk tittar på min bil.Kul som tusan. Några små barn förra veckan som visade tummen upp i bilen och log.

Kul o bygga på bilen oxå måste jag få säga då kritiken öser över mig både dålig och mest bra kritik.men en sak e säker att motorbytet blir av och shelby kompressor och annat godis lika så målet är supersnake 750 hk besiktning skall på något sätt fixas oavsett kostnad.Varför köper jag inte en GT-500? Jo därför jag tycker det e kul o bygga o ha utmaningar.

Vad fick du in för nummer på lottoraden :)

Grymt härligt åk iaf :thumbup:

En dag när jag blir stor ska jag ha Aloca fälgar åxå... 8)

haha Lotto raden har jag ingen.Men så fort de finns lite slantar över så sparas det flitigt till delar.Bilen är mitt Stora intresse så har inte så mycket annat till hobby eller intresse o lägga pengar på.

Tackar tackar för kommentaren och kan säga när du väl köper fälgarna så kommer du INTE vara missnöjd.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Kul Björn......det ska verkligen bli kul o se din bil i vår.....

För en timme sen försvann min bil till ett annat land i detta land......

Den kan kanske synas på en del sajter efter imorgon om den hamnar framför kameran...

Nu ska jag då leta efter en ny musse till i vår....

Du föresten lycka till med bröllopet som snart ska stånda...

Jag tycker du ska ta fram en låt till bröllopsskivan....

Fast det kanske e inte den rätta men.... anna annaconda...mm

MVh "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Kul Björn......det ska verkligen bli kul o se din bil i vår.....

För en timme sen försvann min bil till ett annat land i detta land......

Den kan kanske synas på en del sajter efter imorgon om den hamnar framför kameran...

Nu ska jag då leta efter en ny musse till i vår....

Du föresten lycka till med bröllopet som snart ska stånda...

Jag tycker du ska ta fram en låt till bröllopsskivan....

Fast det kanske e inte den rätta men.... anna annaconda...mm

MVh "my little pony"

Du kommer säkert hitta någe kul musse o köpa.Ja till våren så kommer det mesta vara klart förutom motorbytet som blir till sommaren 2012.

Haha den låten skulle passa :D Ja de e inte långt kvar den 10:e oktober så är man en gift man.

Link to comment
Share on other sites

Här kommer bilder på godiset jag fick idag.Importerat av mig själv från Shelby Performance Parts i Florida.Kanon service har jag fått o snabba leveranser.Får Tacka Robert Lane som alltid finns till hands om det dyker upp frågor.

Nya huv uppställnings kitet Från Shelby(Scott Drake) alltså inget skräp.

0982010122644285a.jpg

Special Bultar o brickor för huv uppställnings kitet som är formade som ett kugg hjul i rostfritt Extremt snygga och dyyra.

Finns även o köpa ett större kit med bult o brickor till tex lycktor men de blir en senare beställning

8082010122849d770.jpg

SuperSnake orginal sido scoop till dom bakre små fönstren(Skall in på lack inom kort)

1f820101231489817.jpg

Einbach SwayBar Kit kanon fint kit

8582010123333f078.jpg

ac82010123526a5d6.jpg

Det var allt för denna kväll blir början av montering nästa helg och återkommer med mer bilder.Mer godis skall beställas inom kort :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Påbörjat montering av swaybars stagen fram o bak det i fram sitter på plats och var väldigt lätt monterat ca 1 timme så var allt på plats.Skall ta det bakre staget lite senare.Har ju ingen jätte panik att få dit dessa då jag har hela vintern på mig att pilla med bilen min.Mer skall beställas senare:)

Link to comment
Share on other sites

Påbörjat montering av swaybars stagen fram o bak det i fram sitter på plats och var väldigt lätt monterat ca 1 timme så var allt på plats.Skall ta det bakre staget lite senare.Har ju ingen jätte panik att få dit dessa då jag har hela vintern på mig att pilla med bilen min.Mer skall beställas senare:)

Kan snappt konstatera att huv uppställnings kitet inte passade min huv så vart en flopp, men men bara köpa ett annat kit som verkligen e testat med min huv men tråkigt bara att det jag köpt från början inte passade.Men vafan man lär sig.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej Björn...vänta med o sälj huvkittet...kanske passar mitt objekt som kommer om 2 månader...vi kan väl kolla då....förresten återigen lycka till med bröllopet som stundar....men du de är nog inte många dar kvar nu som du är en riktigt fri man.....sen du

sen är det kört.....tvillingar eller kanske trillingar så är det dax o sälja mussen o köpa en 7-sitsig caddy life istället...skämt o sido...

Lycka till MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej Björn...vänta med o sälj huvkittet...kanske passar mitt objekt som kommer om 2 månader...vi kan väl kolla då....förresten återigen lycka till med bröllopet som stundar....men du de är nog inte många dar kvar nu som du är en riktigt fri man.....sen du

sen är det kört.....tvillingar eller kanske trillingar så är det dax o sälja mussen o köpa en 7-sitsig caddy life istället...skämt o sido...

Lycka till MVH "my little pony"

7 sitsig bil har jag redan 8) Min volvo xc90 så det e lungt.Haha men lite nervös e man allt.Självklart kan vi kolla det.Har ingen brådska att sälja det så de e lungt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...