Jump to content

Recommended Posts

Vi håller på att ta fram godkända P-ljus för nya Mustang 2010. Alla som importerar dessa bilar just nu sätter fula hella eller jokon-p-ljus i fronten på bilen (i den undre grillen). Det ser för täskigt ut och är en del jobb (måste bygga en liten plåtbygel och dra lite kabel).

Hur mycket tycker ni att ett par godkända positionsljus är värda? Hur mycket är det värt att slippa fula universal-p-ljus och hur mycket är det värt att bara skruva bort dom gamla p-ljusen och klicka i dom nya (på 10 minuter).

Dessa p-ljus har vita led-lampor som är framåtriktade (istället för orange som är riktade åt sidan som är original).

Alla synpunkter emottages gärna.

Lite info:

Det kostar 250 000kr att ta fram gjutformarna och den första prototypen

Det kommer komma ungefär 100 bilar av årsmodell 2010 under de kommande 12 månaderna till sverige.

de pengarna får du aldrig igen. att sälja lamporna för mer än 1000:- är ocker. att betala 250000 för mallen är ett rån. Det måste finnas ett billigare sätt att få dessa gjorda. Det är ju ingen svår process. Tillverkar Plastal lampor eller är det bara kofångare? Det måste sitta någon i landet som kan tillverka dessa till dig för en tiondel av pengarna. Plastprodukter är ju fruktansvärt billiga att tillverka.

Idag betalar folk 995kr för godkända p-ljus fram till mustang 05-09. Vi har sålt ungefär 500-600 par... och där har vi konkurrens. När det gäller dessa är vi helt ensamma. Det finns inget som helst alternativ förutom att montera ful-ljus eller borra in i strålkastaren vilket ger fukt.

Skulle ni inte betala mer än 500kr för att slippa borra i er nya mustang?

de pengarna får du aldrig igen. att sälja lamporna för mer än 1000:- är ocker. att betala 250000 för mallen är ett rån. Det måste finnas ett billigare sätt att få dessa gjorda. Det är ju ingen svår process. Tillverkar Plastal lampor eller är det bara kofångare? Det måste sitta någon i landet som kan tillverka dessa till dig för en tiondel av pengarna. Plastprodukter är ju fruktansvärt billiga att tillverka.

Problemet är att det inte är en mall. Det är 8.

2st för varje lins, en höger, en vänster = 4st

2st för varje bottendel, en höger, en vänster = 4st

= 8 gjutformar

Sen måste kretskorten tillverkas

Sen måste anslutningsblecken göras också, att sätta upp ett verktyg för det kostar också lite. Till det tillkommer typgodkännande, emballage osv.

Idag betalar folk 995kr för godkända p-ljus fram till mustang 05-09. Vi har sålt ungefär 1000 par... och där har vi konkurrens. När det gäller dessa är vi helt ensamma. Det finns inget som helst alternativ förutom att montera ful-ljus eller borra in i strålkastaren vilket ger fukt.

Skulle ni inte betala mer än 500kr för att slippa borra i er nya mustang?

Fråga robert :silent: .Jag skulle kunna ge 1500 om jag hade behövt.Ser väldigt snygga ut.

Förvisso har ingen koll på vad jag betala för mina p-ljus jag har nu :)

Tyckte 500 lät som en lagom slant :)

Ska vi dra det tills sin spets, så kan du i princip ta 2500kr.

Jag skulle ALDRIG borra i en bil jag importerat själv och som är orörd!

// Danne

Nu när SAAB avlidit måste det väl finnas massa underleverantörer som skriker efter arbete? Fiska lite bättre priser. :--

Jag är ingen runaroundgirl. Har en leverantör i taiwan som fixar allt åt mig. Inte sannolikt att en svensk leverantör hade kunnat göra det billigare.

Idag betalar folk 995kr för godkända p-ljus fram till mustang 05-09. Vi har sålt ungefär 500-600 par... och där har vi konkurrens. När det gäller dessa är vi helt ensamma. Det finns inget som helst alternativ förutom att montera ful-ljus eller borra in i strålkastaren vilket ger fukt.

Skulle ni inte betala mer än 500kr för att slippa borra i er nya mustang?

Jag tror att ett flertalet som har eller kommer köpa den nya Mustangen kommer kunna tänkas att betala mellan 1000kr-1500kr för ett par positions lycktor.

om jeg noen gang (avgifter i norge) kom til og trenge slike -ville jeg tenke meg og betale 1tnkr .

men det er jo flere land som ville kunne bruke de -

  • 1 month later...

Idag hämtade vi precis två stycken 2010 GT500 (en till salu och en som behålls) som Daniel på D&D i Helsingborg byggt om och fått godkända vid registreringsbesiktningen. Det syns verkligen inte att bilarna inte är orginal förutom på nymonterade blinkers på backspeglarna! Tog lite bilder med pappas systemkamera som jag antar att han kommer att lägga ut här på forumet snart! Mycket snyggt och minimalt behov av nya delar, en del timmar tog det dock enligt Daniel :D Grufman ville borra i framskärmen men Exclusivecars bemödade sig inte ens med ett svar!

Fick precis bilder mailade, syns inte så bra förutom på backspegeln... Fler bilder kommer senare, då i dagsljus!

Det måste vara ruskigt liten text för E märkningen av sidoblinkersen... ;)

Snyggt!

Lägg upp lite bilder på konverteringen om du har tillgång till det!! Gärna med vilken typ av ledar som är använda osv.

Sen måste jag faktiskt få skryta lite. Det är jag som designat och konstruerat konverteringsboxarna som användes vid konverteringen bak på bilen. Swelight M10 heter satsen som man kopplar in :-)

Så äre vettni, får man inte göra konverteringen själv så får man iallafall sälja delarna hehe.

  • 2 weeks later...

Har tyvärr inga bilder från Daniel, men jag har bilder på det färdiga resultatet som kommer här! *Tycker själv att Sterling Grey ser riktigt farlig ut med endast parkeringsljuset tänt! 8)

Vet faktiskt inte riktigt... :think: Men det ser ut som om det lyser underifrån när man tittar in i lamphuset... Syns bäst på bild 025.

Ser ut som dioder som sitter i underkant av lyckta o lyser uppåt.Hur som helst jäkligt snyggt var det :thumbup:

Har tyvärr inga bilder från Daniel, men jag har bilder på det färdiga resultatet som kommer här! *Tycker själv att Sterling Grey ser riktigt farlig ut med endast parkeringsljuset tänt! 8)

Såg nu på bilderna att Sterling Grey har Xenon och då sitter blinkers ytterst medans den blåa har vanligt ljus och då sitter blinkersen innanför. Det är ju därför jag alltid tyckt att den gråa ser elakare ut ! Xenon måste man ha även för utseendet skull !

Såg nu på bilderna att Sterling Grey har Xenon och då sitter blinkers ytterst medans den blåa har vanligt ljus och då sitter blinkersen innanför. Det är ju därför jag alltid tyckt att den gråa ser elakare ut ! Xenon måste man ha även för utseendet skull !

Det blev till att beställa en utan HID om bilprovningen skulle sätta sig på tvären... Farsan hade tänkt behålla den grå med HID, den blå är till salu.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...