Jump to content

Cobra coupe vs Cobra cab


Alrik

Recommended Posts

Undrar bara om det är någon som haft nöjet att provköra både en 2003/4 cobra coupe och cab? och isåfall är det stor skillnad på körglädjen i dom? vågar man köpa en cab eller är det coupe man bör satsa på? :)

Link to comment
Share on other sites

min erfarenhet är väl att gamla karrossens cabbar är rätt sladdriga. Det sitter lite stag under bilen, men den flexar rätt vilt ändå. Vill du ha en stabil bil köp då en av 2005 års modell, gärna typ 2007 eller nyare cab. Bra skit. 2010 är ännu stabilare.

Link to comment
Share on other sites

Undrar bara om det är någon som haft nöjet att provköra både en 2003/4 cobra coupe och cab? och isåfall är det stor skillnad på körglädjen i dom? vågar man köpa en cab eller är det coupe man bör satsa på? :)

Det beror ju på vilken körglädje du är ute efter. :problem: Hårdkörning eller cruising.

Vid cruising är helt klart cabben att föredra. ;) Vid hårdare körning, kupén. ;)

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Grufman: Brukar vara så men i det här fallet är det inte så, iaf inte om man ser till de stor svtforumens köpavdelningar. Ligger nästan alltid lite under i pris och är mer svårsåld. Var så när jag letade cobra dagligen under 3månaders tid..

Mvh Les

Link to comment
Share on other sites

Grufman: Brukar vara så men i det här fallet är det inte så, iaf inte om man ser till de stor svtforumens köpavdelningar. Ligger nästan alltid lite under i pris och är mer svårsåld. Var så när jag letade cobra dagligen under 3månaders tid..

Mvh Les

åfan.. där ser man :)

Link to comment
Share on other sites

Jag håller inte med om att cabbarna från 94-04 är sladdriga jag tycker faktiskt att dom ligger jäkligt bra på vägen

beträffande värdet så kommer en cab alltid att vara mer värd en en med plåt tak i det långa loppet. :shock:

Det är bara att koll historiskt så ser man det om man inte är blind. :P

Ärligt talat så tycker jag att 94-04 mustangerna är fula som stryk med tak men snygga som fan i cab utförande

och köper man en 94-95a med dom liggande baklysena eller en Cobra 94-04 så tror jag att man har en framtida klassiker

det är bara mina tankar, men så tror jag att det kommer attt funka. :P:P:P8)

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja Linde det har du rätt i 03-04 Cobra är monster vare sig dom har tak eller inte

så mycke hästar med ´så lite vikt, BBRRR.

Är det någon som har en 390 Hkr cobra cab VOV det måste vara Himellriket att ha en sådan. 8)

MVH Lasse. 8)

hehe vi tycker iaf båda att det är monster :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grufman: Brukar vara så men i det här fallet är det inte så, iaf inte om man ser till de stor svtforumens köpavdelningar. Ligger nästan alltid lite under i pris och är mer svårsåld. Var så när jag letade cobra dagligen under 3månaders tid..

Mvh Les

Blir det inte lite jobbigt att skicka tillbaka bilen till usa när den skall säljas eftersom du hänvisar till priserna i usa. :think:

Jag tycker att Cobra 03-04 absolut SKA ha tak!

Så är det bara.

Det är ett monster, och ett monster har tak.

En viterbil ska ha tak en sommabil ska vara cab :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Grufman: Brukar vara så men i det här fallet är det inte så, iaf inte om man ser till de stor svtforumens köpavdelningar. Ligger nästan alltid lite under i pris och är mer svårsåld. Var så när jag letade cobra dagligen under 3månaders tid..

Mvh Les

Blir det inte lite jobbigt att skicka tillbaka bilen till usa när den skall säljas eftersom du hänvisar till priserna i usa. :think:

Jag tycker att Cobra 03-04 absolut SKA ha tak!

Så är det bara.

Det är ett monster, och ett monster har tak.

En viterbil ska ha tak en sommabil ska vara cab :thumbup:

Jag anvnde mig av priserna i USA då det finns lite fler där så man kan bilda sig en prisbild. Lite svårt att göra det i Sverige när det finns, vad ca 10-15 bilar.. Detta är som sagt min åsikt. Sen tycker jag coupen är så mycket snyggare, det är mer race i mitt tycke.

Link to comment
Share on other sites

Klart du ska ha en cab, körglädjen är nog lika stor men hur skönt är det inte och åka nedcabbat en varm sommardag.

Jag har bara kört cab versionen och jag upplever den inte som sladdrig men jag kör inte på bana heller.

Vill man ha styvare chassie så kan man montera full lenght subframe och tower brace tex.

Finns en riktigt bra info sida om "Terminatorn" http://stangshiftergaskets.com/2003_2004faqs.htm för mer info om bilen.

Nu vill jag ha vår så man slipper kylan och kan ut å åka istället.

Link to comment
Share on other sites

jag hade en mustang 01 cab förut, och den tyckte jag va sladdrig, iallafall om man jämför med mustang 05 cab.

Å andra sidan... jämför jag den med min tjejs peugeot 206cc som hon hade förut.. haha.. ja, då är den hur stabil som helst. Peggan rörde sig flera cm i rutramen när man körde över ett gupp haha

Link to comment
Share on other sites

Slår mig en liten fundering här.

Hur mycket tystare är en Coupe inuti när man åker? Av dessa årsmodeller, ni som provat att åka båda.

tänker framförallt på däckljudet och vindljud.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Blev en mörkgrå Cobra Coupe från Usa ja, fick den riktigt billigt faktiskt, ska sätta på lite godis där nu när den står där t,ex fälgar och bredare däck. Sen ska jag slänga i ett avgassystem i bagaget. :)

Vad tycker ni mer jag ska slänga på? tänkte jag bytar pulley etc medans den står där också.

Link to comment
Share on other sites

Tog en själv en massa jävla grejor men en sak du inte får missa är skyddet för bakaxeln hmm tappade namnet nu ...... måste kolla va det hette :lol: . just det diff braces. Du får gärna lägga ner en åt mig med jag kan skicka pengar till dig. Hör gärna av dig, maila här eller på niklas_ohman@hotmail.com och förresten bilen är sjukt rolig orginal å snart ska alla grejor på också :thumbup: avgas,större ic,pulley,tune,rai å lite godis !!! Du lär inte bli besviken med bilen iaf :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...