Jump to content

Mustanger i snön


AJ

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hade jag haft en nyare Musse, så skulle den få rulla året runt.

För att sen sälja den och låta nästa köpare få ett tickande rosthög på halsen. :clap:[/quote:315ydqk0]

Det låter som om ni tror att alla som kör på vintern planerar att förstöra nyare bilar :shock: .

Om...jag haft nöjet att äga en ny eller nästan ny Musse så skulle det vara svårt för mig att bara ha den stående, skulle inte kunna låta bli att använda den.

Om det sedan blir en rosthög av den så blir det, jag skull nog inte avstå från att använda den bara för att någon annan som om 20 år äger bilen ska slippa rost, om jag inte får använda den som jag vill när jag äger den så verkar det ju idiotiskt att ha köpt den från första början.

Missförstå nu inte detta ( igen ) som att jag uppviglar till att "förstöra" nya bilar, vad jag menar är att den som köper en ny bil och som VILL använda den på vintern, gör det....

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Om...jag haft nöjet att äga en ny eller nästan ny Musse så skulle det vara svårt för mig att bara ha den stående, skulle inte kunna låta bli att använda den.

/Björn

Men var i ligger det roliga? Jag kör runt i min lilla Cittra med 68 hästar. Den har antispinn vars lampa blinkar konstant när jag gasar i detta väglag. Hur mycket nytta gör 300 hästar? Till detta hör att Mussen saknar stolsvärme, har skinnklädsel, måste tvättas varje dag då det är slask osv... Nej tack, jag är glad att slippa Mustangen denna årstiden! Fast helst skulle jag ju slippa årstiden om jag fick välja. :--

Link to comment
Share on other sites

Om...jag haft nöjet att äga en ny eller nästan ny Musse så skulle det vara svårt för mig att bara ha den stående, skulle inte kunna låta bli att använda den.

/Björn

Men var i ligger det roliga? Jag kör runt i min lilla Cittra med 68 hästar. Den har antispinn vars lampa blinkar konstant när jag gasar i detta väglag. Hur mycket nytta gör 300 hästar? Till detta hör att Mussen saknar stolsvärme, har skinnklädsel, måste tvättas varje dag då det är slask osv... Nej tack, jag är glad att slippa Mustangen denna årstiden! Fast helst skulle jag ju slippa årstiden om jag fick välja. :--

Håll ut för snart är våren här och du kan *byta* upp dig till dina roliga 300 kusar. ;)

Jag skulle också vilja slippa den här årstiden men är övertygad om att det kan bli en kanonsommar pga vi har haft flera minusgrader med snö. Har inte slagit fel förut.

Link to comment
Share on other sites

Om...jag haft nöjet att äga en ny eller nästan ny Musse så skulle det vara svårt för mig att bara ha den stående, skulle inte kunna låta bli att använda den.

/Björn

Men var i ligger det roliga? Jag kör runt i min lilla Cittra med 68 hästar. Den har antispinn vars lampa blinkar konstant när jag gasar i detta väglag. Hur mycket nytta gör 300 hästar? Till detta hör att Mussen saknar stolsvärme, har skinnklädsel, måste tvättas varje dag då det är slask osv... Nej tack, jag är glad att slippa Mustangen denna årstiden! Fast helst skulle jag ju slippa årstiden om jag fick välja. :--

Det är väl inte enbart hästarna som räknas även om de ligger mycket högt upp på listan.

Om det bara var hästarna som räknades så skulle ju t.ex. min gamla "Året-runt-SAAB" ( Nordic Uhr trimmad 9000 :-- ) vara lika kul att åka runt i som Mussen ;) och det är den INTE.

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Hade jag haft en nyare Musse, så skulle den få rulla året runt.

För att sen sälja den och låta nästa köpare få ett tickande rosthög på halsen. :clap:[/quote:1have8rn]

Självklart skall bilen användas. För mig så är en nyare bil en bruksbil. Oavsett om den heter Mustang, Volvo eller Saab.

Håller den inte för att användas så. då är det en ren "skitbil" i mina ögon.

Givetvis så skall den underredsbehandlas och lackbehandlas samt handtvättas med jämna mellanrum för att klara vintern ( så är det ju med alla bilar egentligen). Men jag skulle inte dra mig en sekund för att använda den året runt.

Link to comment
Share on other sites

Hade jag haft en nyare Musse, så skulle den få rulla året runt.

För att sen sälja den och låta nästa köpare få ett tickande rosthög på halsen. :clap:[/quote:186d9f59]

Det handlar om hur man sköter den också. Se mitt förra inlägg. En nyare Mustang är i mina ögon en bruksbil, om än en rolig sådan.

Tickande rosthög? Om kärran inte tål lite ruskväder, då skall jag heller inte ha den. Den skall tålas att användas.

Link to comment
Share on other sites

Den skall tålas att användas.

Tror du missar lite i resonemanget. Klart bilen tål vintern. Men om du använder din Mustang som vilken Volvo som helst kommer den också sluta livet som vilken Volvo som helst. Rostig och jävlig och inte en krona värd!

Link to comment
Share on other sites

Den skall tålas att användas.

Tror du missar lite i resonemanget. Klart bilen tål vintern. Men om du använder din Mustang som vilken Volvo som helst kommer den också sluta livet som vilken Volvo som helst. Rostig och jävlig och inte en krona värd![/quote:260us8u7]

Ok. Du tycker det är en entusiastbil. Jag tycker det är en ball bruksbil som skall användas. Så har man tyckt i alla tider, dvs olika. Min 70:a som jag har gick som bruksbil när den var ny. Visst fick jag byta en bakskärm och en del rostlagning i golvet 30 år senare, men vadå bilen har fyllt sin funktion. Den har använts. NU är den en entusiastbil. Återigen de skall användas, men naturligtvis vårdas därefter. Underredsbehandlingar, lackbehandlingar och regelbundna tvättar och det är inte något som helst bekymmer.

Link to comment
Share on other sites

Håll ut för snart är våren här och du kan *byta* upp dig till dina roliga 300 kusar

Som det känns nu (insnöad), är våren lååååååååååååååååååååååångt borta. Tar mig inte ens till garaget. Dags att kånka fram snöslungan från 70-talet å se om den startar. Dret väder! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Den där dumma vintern...... tack vare den, känns våren väääldigt långt borta trots det fn är 9 veckor till påsk vilket jag brukar se den helgen som vårens inspark. Räknar veckorna tills man är back on the road igen. Får trösta mig att se End of summer-filmen bla om och om igen tills dess och undvika titta på dagens snöoväder. Tvi!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Här är mitt lilla bidrag när det gäller vinterkörning med Mustang.

PS. Denna film kommer ikväll på trean efter midnatt om ni inte vet redan.

Hua. Läskig film! Kärringen är för övrigt lik en lärare jag hade i lågstadiet. Jag går fortfarande omvägar när jag ser henne :shock:

Link to comment
Share on other sites

Här är mitt lilla bidrag när det gäller vinterkörning med Mustang.

PS. Denna film kommer ikväll på trean efter midnatt om ni inte vet redan.

Hua. Läskig film! Kärringen är för övrigt lik en lärare jag hade i lågstadiet. Jag går fortfarande omvägar när jag ser henne :shock:

Skojar du?? Vilket sammanträffande. haha :D Jag hade visserligen inte nån lärare som var som hon men däremot ett ex. Hon hade samma beteende så det var inget rolig förhållande.

Link to comment
Share on other sites

Körde min musse en vinter, gick hur fint som helst!

Körde runt med 235 breda Michelin X-Ice(dubbfria) och det gick kanon.

Mustangen är en riktigt kul bil att sladda med på vintern, man har total kontroll! :twisted:

Bifogar en bild från en isbanekörning då jag testade mustangen, gick inte så bra, men nu har man gjort det också!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...