Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Tjejens bil en Polo 2001(tror jag det är?).

Ville inte starta idag i kylan.

Rullade in den i garaget och efter några timmar där starta den direkt!

Är en disel så jag misstänker det kan vara "förglödningen", den lampan har nämligen spökat lite på sistone.

Är noll instatt i diselmotorer. Så behöver lite hjälp :)

Vart sitter "förglödningen", hur kan man kika om det är trasig, och är det något man kan byta själv?

Alla svar mottages tacksamt ;)

// Danne

Hej.

Starta upp och ta dig till en VAG verkstad för diagnos, är

mitt råd, jobbar på en sådan firma iof men det är inte det

som är viktigt att berätta :oops: .

Jag tycker du skall göra så för att försäkra dig om att lägga

pengar på rätt pryl, kan ju vara något annat också som

ställer till det. ;)

Hej.

Starta upp och ta dig till en VAG verkstad för diagnos, är

mitt råd, jobbar på en sådan firma iof men det är inte det

som är viktigt att berätta :oops: .

Jag tycker du skall göra så för att försäkra dig om att lägga

pengar på rätt pryl, kan ju vara något annat också som

ställer till det. ;)

Jo det lutar åt att det blir det som sker.

Men man lär ju försöka få en liten uppfattning själv också.

Så dom inte blåser på en allt möjligt :roll:

har haft liknande problem med en firmabil.. blev tvungen att vrida på tändningen ett par sec innan start.. kanske är självklart vad vet jag??

Jo då lyser ju förglödningslampan och när den slocknar ska man starta bilen. Ev upprepa har jag för mig det står.

Men det hjälpte icke idag tyvärr.

Är det VWs ynkliga sugdiesel på 55 hästar så sitter glödstiften jämte spridarna, ser ut lite som tändstift med kabelanslutning. Har själv bytt på den Skoda firmabil jag hade för en 7-8 år sedan, ett vanligt fel som vi hade på alla våra VW/skodadieslar. Lite pilliga att byta om jag inte minns fel, det var trångt med ringnyckeln på nått vis..

Hade själv problem att få igång Audin i onsdags när det var -29 grader (diesel). Motorn lät som om den gick på två cylindrar varefter den stängde av sig själv. Först på tredje försöket startade den. Märkligt....

Fast jag är Volvofreak 8) till vardags, jobbar med bla VW

Audi, skoda Seat så måste jag försvara dieslarna lite i alla

fall, jag har till uppgift i mitt arbete att ordna så att kunder

som köpt ny bil skall få den leveransklar till ett förutbestämt

leveransdatum :?:roll: .

Mycke jobb är det ibland, jag har varit ute och GRÄVT

fram 4 stycken Caddy dieslar, dessa har stått ute från

tiden innan första snön kom här i Sthlm d.v.s. strax före

JUL :cry: , två av dessa automat och två manuella :shh: .

Snön på dessa skulle avskräcka dom flesta från att ens

försöka ta fram dom :lolno: , ca 50cm på bilen, lika mycket

runt om :evil: , vågar man starta dessa i minus 18. :think:

Tro det eller inte men alla startade utan gnissel o gnäll :shock: ,

visserligen är dom flong nya :-| , men startade och gick

gjorde dom direkt :yawn: .

JaJa VW :? , vet inte hur många gånger dom varit på mig

om att jag borde köpa en vag produkt :shock: , Näää

säger jag så länge det finns Volvo att köpa så håller jag

mig till dessa, lite knäpp :crazy: måste man få vara.

Hade själv problem att få igång Audin i onsdags när det var -29 grader (diesel). Motorn lät som om den gick på två cylindrar varefter den stängde av sig själv. Först på tredje försöket startade den. Märkligt....

Ingen motorvärmare? En diesel vill liksom gärna ha det.

Min bensinare drog igång direkt vid minus 30!

Bussarna däremot, minus 22 grader, ingen värmare, starthjälp inkopplad, startade på femte försöket. :--

Tjena!

Borde ju inte vara så krångligt fel att fixa bara du har tillgång till en multimeter.....

-Är säkringen hel till glödningen?

-Har du matning , jord , styrström , urgående ström från reläet?

-Om glödstiften är hela borde du ha kontakt igenom dom när du summrar med en multimeter

Kör diesel privat jag också fast en Volvo V70 2,4d - 06, har aldrig krånglat i kylan "-30C" trots dieselvärmarn sagt upp :( Måste riva skiten till veckan.....

Tur att man har en motorvärmare också:)

Lycka till!

Schröder

har aldrig krånglat i kylan "-30C" trots dieselvärmarn sagt upp :( Måste riva skiten till veckan.....

Tur att man har en motorvärmare också:)

Lycka till!

Schröder

Volvo måste ha valt den sämsta dieselvärmaren av dom alla. Tror inte jag vet någon som haft en strulfri värmare och då känner jag massvis med folk som kör volvodiesel.

Jobbar själv åt Volvo lastvagnar men måste nog tyvärr hålla med att dessa dieselvärmare är ett stort problem.....

Annars är jag kanon nöjd, går billigt "0,57 L/mil" och är rätt pigg dessutom....

Tack för tipsen.

Vi får se vad det är för fel.

Jävla väder, och bara för detta fick man punga ut 40spänn för att parkera på gatan! Eftersom mitt garage är proppat med en Polo.

FyFarao :crazy:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...