January 6, 201015 yr comment_85569 Hej,Tjejens bil en Polo 2001(tror jag det är?).Ville inte starta idag i kylan.Rullade in den i garaget och efter några timmar där starta den direkt!Är en disel så jag misstänker det kan vara "förglödningen", den lampan har nämligen spökat lite på sistone.Är noll instatt i diselmotorer. Så behöver lite hjälp Vart sitter "förglödningen", hur kan man kika om det är trasig, och är det något man kan byta själv?Alla svar mottages tacksamt // Danne
January 6, 201015 yr comment_85571 Hej.Starta upp och ta dig till en VAG verkstad för diagnos, ärmitt råd, jobbar på en sådan firma iof men det är inte detsom är viktigt att berätta .Jag tycker du skall göra så för att försäkra dig om att läggapengar på rätt pryl, kan ju vara något annat också somställer till det.
January 6, 201015 yr Author comment_85572 Hej.Starta upp och ta dig till en VAG verkstad för diagnos, ärmitt råd, jobbar på en sådan firma iof men det är inte detsom är viktigt att berätta .Jag tycker du skall göra så för att försäkra dig om att läggapengar på rätt pryl, kan ju vara något annat också somställer till det. Jo det lutar åt att det blir det som sker.Men man lär ju försöka få en liten uppfattning själv också.Så dom inte blåser på en allt möjligt
January 6, 201015 yr comment_85575 har haft liknande problem med en firmabil.. blev tvungen att vrida på tändningen ett par sec innan start.. kanske är självklart vad vet jag??
January 6, 201015 yr Author comment_85576 har haft liknande problem med en firmabil.. blev tvungen att vrida på tändningen ett par sec innan start.. kanske är självklart vad vet jag??Jo då lyser ju förglödningslampan och när den slocknar ska man starta bilen. Ev upprepa har jag för mig det står.Men det hjälpte icke idag tyvärr.
January 7, 201015 yr comment_85583 Glödstiften kan vara slut sitter en för varje cylinder har själv en voyager diesel och där har jag bytt en massa gånger då de inte håller något vidare. Finns förmodligen på biltema till din bil.
January 7, 201015 yr comment_85605 Är det VWs ynkliga sugdiesel på 55 hästar så sitter glödstiften jämte spridarna, ser ut lite som tändstift med kabelanslutning. Har själv bytt på den Skoda firmabil jag hade för en 7-8 år sedan, ett vanligt fel som vi hade på alla våra VW/skodadieslar. Lite pilliga att byta om jag inte minns fel, det var trångt med ringnyckeln på nått vis..
January 7, 201015 yr comment_85615 Hade själv problem att få igång Audin i onsdags när det var -29 grader (diesel). Motorn lät som om den gick på två cylindrar varefter den stängde av sig själv. Först på tredje försöket startade den. Märkligt....
January 7, 201015 yr comment_85618 Konstigt.. har endel kompisar på firman som också kör Audi.Dom starta inte ens när det var -18.Själv kör man Volvo, spann som en kissmiss efter att stått 3 dagar i -30.
January 7, 201015 yr comment_85621 Fast jag är Volvofreak till vardags, jobbar med bla VWAudi, skoda Seat så måste jag försvara dieslarna lite i alla fall, jag har till uppgift i mitt arbete att ordna så att kunder som köpt ny bil skall få den leveransklar till ett förutbestämt leveransdatum .Mycke jobb är det ibland, jag har varit ute och GRÄVT fram 4 stycken Caddy dieslar, dessa har stått ute från tiden innan första snön kom här i Sthlm d.v.s. strax föreJUL , två av dessa automat och två manuella .Snön på dessa skulle avskräcka dom flesta från att ensförsöka ta fram dom , ca 50cm på bilen, lika mycketrunt om , vågar man starta dessa i minus 18. Tro det eller inte men alla startade utan gnissel o gnäll , visserligen är dom flong nya , men startade och gickgjorde dom direkt . JaJa VW , vet inte hur många gånger dom varit på migom att jag borde köpa en vag produkt , Näää säger jag så länge det finns Volvo att köpa så håller jag mig till dessa, lite knäpp måste man få vara.
January 7, 201015 yr comment_85622 Hade själv problem att få igång Audin i onsdags när det var -29 grader (diesel). Motorn lät som om den gick på två cylindrar varefter den stängde av sig själv. Först på tredje försöket startade den. Märkligt....Ingen motorvärmare? En diesel vill liksom gärna ha det.Min bensinare drog igång direkt vid minus 30!Bussarna däremot, minus 22 grader, ingen värmare, starthjälp inkopplad, startade på femte försöket.
January 7, 201015 yr comment_85624 Tjena!Borde ju inte vara så krångligt fel att fixa bara du har tillgång till en multimeter.....-Är säkringen hel till glödningen?-Har du matning , jord , styrström , urgående ström från reläet?-Om glödstiften är hela borde du ha kontakt igenom dom när du summrar med en multimeterKör diesel privat jag också fast en Volvo V70 2,4d - 06, har aldrig krånglat i kylan "-30C" trots dieselvärmarn sagt upp Måste riva skiten till veckan.....Tur att man har en motorvärmare ocksåLycka till!Schröder
January 7, 201015 yr comment_85628 har aldrig krånglat i kylan "-30C" trots dieselvärmarn sagt upp Måste riva skiten till veckan.....Tur att man har en motorvärmare ocksåLycka till!SchröderVolvo måste ha valt den sämsta dieselvärmaren av dom alla. Tror inte jag vet någon som haft en strulfri värmare och då känner jag massvis med folk som kör volvodiesel.
January 7, 201015 yr comment_85634 Jobbar själv åt Volvo lastvagnar men måste nog tyvärr hålla med att dessa dieselvärmare är ett stort problem.....Annars är jag kanon nöjd, går billigt "0,57 L/mil" och är rätt pigg dessutom....
January 8, 201015 yr Author comment_85650 Tack för tipsen.Vi får se vad det är för fel.Jävla väder, och bara för detta fick man punga ut 40spänn för att parkera på gatan! Eftersom mitt garage är proppat med en Polo.FyFarao
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.