Jump to content

T5 Cab 70 cmc:1181


JohanT5

Recommended Posts

Jaha, här har det inte hänt så mycket på grund av lite tappad gnista just nu. :wtf:

Lite har hänt, tex så har jag satt dit T5 märkerna på flyglarna och sedan har jag klätt om panelerna i baksätet.

Från början tänkte jag inte klä om panelerna. Jag började med att tvätta dom men dom blev inte tillräckligt fina.

Sedan målade jag dom med vinylfärg och dom blev skitfina. MEN färgen torkade aldrig.

Antagligen löste färgen upp vinylen på något sätt. Då köpte jag ny vinyl och nu har jag alltså bytt.

Vilket jag rekomenderar om någon står i samma vägskäl.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Nu har jag köpt nya stötfångare (inte dom billigaste varianten) och tillbringat en tid i garaget.

Jag började i fram och jämförde den nya med den gamla och det var ingen skillnad.

Skruvade glad i hågen dit den och såg att den var 4-5 cm ifrån flyglarna på sidorna.

Ner med den nya och provmonterade originalet. Det visade sig vara samma där.

Det slutade med att jag skruvade ner hela fronten och justerade ut nederdelarna av flyglarna.

Då fick jag till det och det ser helt ok ut.

Det ända jag inte får dit som jag vill är plåtbitarna som sitter mellan stötfångaren och sandplåten på sidorna.

Är den kanske någon som har en bra bild eller något tips? Det funkar ju bra utan men det skulle vara kul att få dit dom.

När jag hade fått dit stötfångaren så skulle jag se ifall blinkerserna fungerade (man monterar ju dom i stötfångaren). Slog på tändningen och vindrutetorkarna drog rätt ner i plåten nedanför rutan.

Antagligen hade jag kommit åt knappen någon gång när jag rotat runt i bilen.

Som tur var blev det inga märken i plåten men torkarmotorn la av.

Jag plockade isär motorn och såg att några kugg hade gått av. Bara att skaffa en ny :cry:

Har för mig att jag hade provat torkaren förut men tydligen inte.

Jag la det åt sidan och monterade stötfångare bak.

Passade direkt. Kanske skulle den titta lite närmare karossen men jag tror det blir bra där den sitter.

Nu lite bilder.

Link to comment
Share on other sites

Det blev ju bra med stötfångeren.

Du hade tur som slapp skador på lacken av vindrutetorkarna. Jag gjorde samma sak efter att min va nylackad, slutade med två fula repor i lacken, inte jättestora men ändå. Man har lärt sig en läxa iaf :P

Link to comment
Share on other sites

Det ser ju ut som du kommer ut på vägarna i år!

Lycka till med resten :thumbup:

Jag måste försvara mig lite OM jag nu inte hinner få ut Skrotis i sommar så beror det inte på att jag varit lat.

Först måste Galaxin fixas till lite. Läckande servo, dörr som har fastnat osv. Vi behöver något att dra husvagnen med.

Sedan har jag lovat att fixa frugans Falcon så hon kan använda den lite i år. Har stått i ett par år.

Borde inte vara så mycket jobb.

Och till det största jobbet. En liten takkupa på huset ska byggas i år med.

Om det finns tid över så ska även båten i vattnet.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jaha då har vintern plötsligt dykt upp.

Dax att tända upp i garaget.

I sommar har jag inte gjort någonting med skrotis.

Förutom en liten tur på garageinfarten.

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_2993.jpg[/attachment:1frwzply]

post-20-144839112667_thumb.jpgIMG_2992.jpg[/attachment:1frwzply]

post-2705-144839113314_thumb.jpgIMG_2991.jpg[/attachment:1frwzply]

Jag har fått hem ny klädsel och börjat klä om.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag köpte mig en liten hjulklapp.

Eftersom jag inte verkar få tag på originalfälgar och Magnum 500 är relativt vanliga så bestämde jag mig för något helt annat.

Jag beställde dessa fälgar på ebay och betalade $229 i frakt. På drykt en vecka så levererades dom hem till mig. Det tycker jag är en billig och snabb leverans.

Eftersom jag tycker om att det sitter gummi på fälgarna så blev det 15". 7" bredd fram och 8" bak.

Vad tycker ni man ska ha för bredd på däcken som inte är för fläskigt och för tungstyrt? (Manuell styrning).

Link to comment
Share on other sites

Snyggt med svarta ekrar, matchar bilen perfekt :thumbup:

Kan bara hålla med, blir riktigt snyggt. Va det gäller däck dimensioner så är det alltid lika svårt... Jag brukar försöka kolla runt på bilder till man hittar nått man gillar sen försöka ta reda på va denne har valt.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag tycker om att det sitter gummi på fälgarna så blev det 15". 7" bredd fram och 8" bak.

Vad tycker ni man ska ha för bredd på däcken som inte är för fläskigt och för tungstyrt? (Manuell styrning).

Jag kör med 215/65-14 fram och muskelstyrning och de funkar bara bra. Inga problem med att fickpark heller.

Och fälgvalet ett STORT + :thumbup: Fundrerar på samma själv 8)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag tycker om att det sitter gummi på fälgarna så blev det 15". 7" bredd fram och 8" bak.

Vad tycker ni man ska ha för bredd på däcken som inte är för fläskigt och för tungstyrt? (Manuell styrning).

Jag kör med 215/65-14 fram och muskelstyrning och de funkar bara bra. Inga problem med att fickpark heller.

Och fälgvalet ett STORT + :thumbup: Fundrerar på samma själv 8)

Mycket snygga fälgar, skulle kunna tänka mig nåt liknande om jag skulle byta. :thumbup:

Har man muskelservo verkar det underlätta med lite bredd.(O. stora muskler) :--

Jag har 265/50-15 Fram.

Link to comment
Share on other sites

Och fälgvalet ett STORT + :thumbup: Fundrerar på samma själv 8)
Va f-n, ska´ru lacka om din svarta med guldränder? Näää... du vill bara ställa in dej.:lolno:

Spänn av nu, den är snygg som den är! :thumbup:

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Och fälgvalet ett STORT + :thumbup: Fundrerar på samma själv 8)
Va f-n, ska´ru lacka om din svarta med guldränder? Näää... du vill bara ställa in dej.:lolno:

Spänn av nu, den är snygg som den är! :thumbup:

Mvh.

pools

Menar du min eller har Jonas en Svart med guldränder??? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Och fälgvalet ett STORT + :thumbup: Fundrerar på samma själv 8)
Va f-n, ska´ru lacka om din svarta med guldränder? Näää... du vill bara ställa in dej.:lolno:

Spänn av nu, den är snygg som den är! :thumbup:

Mvh.

pools

Nä lugna ner dig nu P-O (pools) de är fälgar vi pratar om :D

Menar du min eller har Jonas en Svart med guldränder??? :crazy:
:thumbup: Jonas bil på en av våra träffar.

IMGP3029.JPG[/attachment:37hqwwtv]

Mvh.

pools

Så ser hon ut..den jag styr omkring i :D

Link to comment
Share on other sites

Nä lugna ner dig nu P-O (pools) de är fälgar vi pratar om :D
Ooochh... :wtf: Vilken tur! :crazy:

Fälgar...? det missade jag totalt! :oops: Färg... fälg... hadde ett dysleksianfall där. :oops:

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så där, nu är stolar och baksäte klara.

Nu ska jag plocka ur allt igen för att limma mattan.

Har inte gjort det för jag ville prova allt innan så det inte blir knasigt.

post-274-144839149172_thumb.jpg

post-274-144839149178_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det ser mycket trevligt ut, men var skall du limma, nyfiken i en strut, har bytt många

mattor och ingen har varit limmad.

Jag la först dit mattan men fick den inte att ligga bra vid sparklådorna. Först värmde jag upp i garaget så mattan lättare skulle forma sig men resultatet var densamma.

Så jag gjorde som instruktionen sa och limmade mattan. Nu ligger den slimmad mot sparklådorna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...