JohanT5 April 19, 2011 Author Report April 19, 2011 Då har man provkört några gånger.Först bytte jag styrled och fixade glappet i styrningen. Nu styr den som en gokart.Sedan köpte jag en renoveringssats till förgasaren och "renoverade" den. Resultat = fortfarande ojämn gång.Då satte jag i större munstycken, fortfarande ingen skillnad.Jag inriktade mig då på tändning. Provade att öka avståndet mellan magnet och givare. "brytarlöst".Då gick motorn värre. Minskade avståndet och bilen gick bättre.Nu har jag ställt avståndet mellan magnet och givare på "nästan ingen ting" och motorn går klockrent.Jag bytte nu tillbaka munstyckena och gasade iväg för att prova. Nu gick bilen helt ok när den är varm.När jag glad i hågen stannade för att kolla runt bilen lite så började det ryka i passagerarutrymmet.Det fullkommligt sprutade vatten om värmepaketet som inte ville vara med längre.Som tur vad så hade jag ett lakan i bilen som jag kunde pula in under instrumentbrädan.Fort hem och riva. Inte kul med glykolvatten i den nya mattan.Skruvade isär halva inredningen för att komma åt värmepaketet.Som tur var hade VP autoparts ett nytt värmepaket hemma så jag fick tag på ett med en gång.Nu har jag bytt paket och varmkört för provtryckning. Återstår att skuva ihop inredningen igen.På tisdag efter påsk ska cabben monteras i Uppsala. Citera
JohanT5 May 9, 2011 Author Report May 9, 2011 2003 så köpte jag en rosthög med delar utsprida i lådor.Idag 2011-05-09 så är rosthögen besiktigad utan en anmärkning.Så från och med nu kan jag glida omkring helt lagligt.Om den är klar? Nej det finns kvar att göra men inget måste. Citera
b-ckis cmc2368 May 9, 2011 Report May 9, 2011 jag har följt ditt arbete och är otroligt imponerad!! måste varit en underbar känsla efter besiktningen..?otroligt snygg blev den iaf!! Citera
Backman cmc 1152 May 11, 2011 Report May 11, 2011 Grattis!Det sliter på en att göra en sån renovering, belöningen är nog säkert att få börja använda bilen.Färgvalet är super. Citera
Lygdman cmc813 May 14, 2011 Report May 14, 2011 GrattisJag som flera andra har följt renoveringen och jag har varit imponerad mest hela tiden.Jag kan tro att det är en skön känsla att fått den besiktad. Citera
JohanT5 May 15, 2011 Author Report May 15, 2011 Tackar och bockar.Ja det är en skön känsla att få glida omkring i sitt projekt som man har jobbat med så länge.Men nu blev det ju dåligt väder så skrotis får stå inne tills soligare dagar. Citera
JohanT5 November 11, 2011 Author Report November 11, 2011 Jaha då har det gått en sommar.Hur gick T5:an då?Jag har kört nästan 400mil i sommar och har inte haft några problem alls. (Förutom en brusten soppaledning i början på sommaren).Motor och växellåda fungerar utmärkt. För första gången så har jag en amerikans bil med original avgassystem och jag måste säga att det är en fröjd att åka med. Sen att det låter lite fjösigt är en annan femma.Här är årets skörd. Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 11, 2011 Report November 11, 2011 Hej Johan.Tack för att vi fått ta del av en fantastiskt fin renovering, prismängden är befogad, hoppas du inte stannar upp och känner dig mätt:p.Vi är många som vill se T5an nästa år också. Citera
JohanT5 May 11, 2012 Author Report May 11, 2012 Jaha, då var T5:an klar för sommarens strapatser.Eller jag har ju knappt gjort något åt den i vinter. Mest renoverat på husen och skruvat med frugans Falcon -65:a.Men jag har sänkt den i fram ca2.5cm. Vilket knappt syns. Byte av hastighetsvajer och fäktrem så man slipper tjutet varje gång man startar. Citera
JohanT5 September 28, 2013 Author Report September 28, 2013 Här var det länge sedan man skrev något.Men det är klart jag har ju inte gjort något på bilen förutom att köra, vilket går mycket bra. Inga problem.Men nu har jag snubblat över en frontspoiler så jag bestämde mig för att montera den.Lite mörka bilder med blöt asfalt. Men jag tycker det passar bilen.//Johan Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 28, 2013 Report September 28, 2013 Hej.Och vad säger man, SNYGT, det blir lite vassare utseende. Citera
mhdin September 28, 2013 Report September 28, 2013 Jo då Johan,jag tycker oxå att den passar bra. Citera
NackaBosse September 29, 2013 Report September 29, 2013 Helt rätt Johan. Det ger lite tuffare intryck, fast ändå rätt diskret faktiskt. Citera
JanneJ September 29, 2013 Report September 29, 2013 Egentligen är en spoiler en rätt ful tingest, men på mustangen balanserar den utseendet på ett bra sätt. Dessutom gör den väldigt gott för högfartstabiliteten, i vanliga fall höjs framvagnen lite vid hastigheter över ca 110 km/h, styrningen blir onödigt lätt och känslan av instabilitet infinner sig. Med spoilern är det inget problem att marscha 140-150 km/h utan dramatik. Citera
JohanT5 October 1, 2013 Author Report October 1, 2013 Min tanke var från början att montera stötfångarhorn för att det var original på bilen.Men dom liksom bröt av det sportiga utsendet mer mot typ Grande. Så det blev aldrig av att jag monterade dessa.När jag sedan råkade snubbla över en frontspoiler så blev det en sådan.Över 110 km/h kör jag i stort sätt aldrig. Jag har kört med bilen i 150 km/h utan spoiler och tyckte den gick riktigt stadigt.Men det kanske är min manuella styrning och det bästa schassit som Ford fick fram 1970.Men jag ligger helst under 2000 rpm och myser. Citera
JohanT5 May 8, 2014 Author Report May 8, 2014 Nytt för i år blir sparklådelister.Passformen är väl sådär. Skulle kanske varit lite längre. Citera
NackaBosse May 8, 2014 Report May 8, 2014 Snyggt Johan!Själv är jag lite tveksam att montera sånt som kan samla fukt och grussprut med tanke på rostangrepp. Citera
JohanT5 May 8, 2014 Author Report May 8, 2014 Jag har varit tveksam jag också.Haft dom liggande i två år, men nu bestämde jag mig för att borra hål i sparklådorna.Det satt lister på min original så det var främst därför jag ville ha dom.Man skyddar ju faktiskt sparklådorna från grussprut med dom på.Det är även hyfsat lätt att ta av dom för rengöring, men jag vet inte hur många gånger man kan göra det innan dom trillar av. Citera
mhdin May 8, 2014 Report May 8, 2014 Det var snyggt, men lite längre hade vart ännu snyggare. Sen samlas det en massa skit plus att det blir kondens bakom. Men håller man rent så är det inga problem. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 8, 2014 Report May 8, 2014 Hej.Har satt lister på 1965 1967 1968 1970, man lever bara en gång, förresten är inte vi den typensom tycker om att ta hand om våra vagnar.Sedan är det så att vi lever i en tid då det finns massor av skyddsåtgärder för att slippa rost. Citera
Recommended Posts