Jump to content

passform på repro skärm


fredrik 2121

Recommended Posts

Hej, jag köpte en repro framskärm till min 68 från Vp autoparts.

Jag visste att passformen på repro skärmar är dålig och att man får kapa lite här och där

och att dörrspringan kan vara dålig men det går ju alltid att svets på och få till.

PÅ den skärmen jag fick så stämde inte vecket som är mitt på skärmen för fem öre, vecket

hade en helt annan form mer som en tre kant istället för det rundade och mjuka orginal vecket

och där skärmen möter huven så är det en ganska vass kant orginal men på denna skärmen var det rundat.

Den här skärmen är helt obrukbar.

Ja kontaktade Vp och de är faktiskt väldigt bra att ha och göra med så de lovade att de skulle skicka mig en ny skärm från en annan leverantör när de kom hem i nästa container.

Är verkligen passformen så här dålig på reproskärmar, eller var detta ett undantag?

någon som har erfarenher av detta?

Mvh-Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag köpte en repro framskärm till min 68 från Vp autoparts.

Jag visste att passformen på repro skärmar är dålig och att man får kapa lite här och där

och att dörrspringan kan vara dålig men det går ju alltid att svets på och få till.

PÅ den skärmen jag fick så stämde inte vecket som är mitt på skärmen för fem öre, vecket

hade en helt annan form mer som en tre kant istället för det rundade och mjuka orginal vecket

och där skärmen möter huven så är det en ganska vass kant orginal men på denna skärmen var det rundat.

Den här skärmen är helt obrukbar.

Ja kontaktade Vp och de är faktiskt väldigt bra att ha och göra med så de lovade att de skulle skicka mig en ny skärm från en annan leverantör när de kom hem i nästa container.

Är verkligen passformen så här dålig på reproskärmar, eller var detta ett undantag?

någon som har erfarenher av detta?

Mvh-Fredrik

Har sett samma sak på skärmer til 65/66. Passform lik obefintlig. Snåla inte på billig repro. Hitta bettre begagnad eller Orginal Tooling.

John

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Håller ej med.

Jag försöker bara använda bra begade orginaldelar men pga lite tidsbrist just nu har jag gjort små avsteg från detta. Köpte med mig en Ford tooling skärm från USA till min 66 cab och den passa bra men inte riktigt 100. Här i Sverige ville jag prova en Kinaskärm för 2000:- bara för att konstatera att de passar dåligt och har dålig finish på veck och dyl. Döm av min förvåning när jag skulle passa in denna skämtskärm (trodde jag), den passa PERFEKT och alla grader och veck var PERFEKTA. Bara bolt on. Men så finns det mellan 5 och 10 tillverkare i Kina på dessa skärmar så det kan vara svårt att veta vilken man ska använda. Om jag bara visste detta tidigare... ja man har ju rätt att ändra sitt synsätt på dessa kinaprylar.

Link to comment
Share on other sites

När det gäller plåt så gäller till 90%: Du får vad du betalar för !!

Använd dom firmor som har kunskaperna om vilka leverantörer som är bra i USA ( var delarna kommer ifrån ),

så får du ganska säkert bättre grejor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...