Pernolf cmc 558 March 14, 2010 Report March 14, 2010 Robert T, stämmer bra det Så det låter värre än vad det egentligen är, den skulle ner så småningom, men under kontrollerade former. Citera
Svedis March 14, 2010 Report March 14, 2010 och tillvilken temp är denna massa räknad på... enligt en arkitekt så är detta som vart problemet att när det är kallare så gäller inte de siffrorna bara så du vet själv tog snön/isen med sig hängränna och vindskiva så idag ska det snickras... Citera
Corvette March 15, 2010 Report March 15, 2010 trodde jag skulle rädda hängrännorna på garaget men så tog jag ju hjälp av min andra sämre hälft... host harkelde blev att köpa nya efter att hon ansåg dem så tunga så hon släppte dem i marken men väggen är nu åter på plats med lite extra spikar... Citera
Guest my little pony March 15, 2010 Report March 15, 2010 Tja "corvette"......Det hade vart kul om Fredrik hade varit där med kameran som han erbjöds sig att filma med....så vi hade fått se din min när din andra hälft tappade rännan med mera..... ( föresten vad var din första hälft då? ) Vi synns....mvh "my little pony" Citera
Alabama Grill March 15, 2010 Report March 15, 2010 Snö helv..tet kanade av ena sidan hustaket, rätt ner över frugans Skoda. Så nu är motorhuv och taket på bilen allt annat än rakt Citera
MOS March 17, 2010 Report March 17, 2010 Utanför Uppsala finns ett ställe som heter Rasbo.Undrar hur dom har det nu...? /MOS Citera
Svedis March 18, 2010 Report March 18, 2010 Snö helv..tet kanade av ena sidan hustaket, rätt ner över frugans Skoda. Så nu är motorhuv och taket på bilen allt annat än rakt ska man skratta eller gråta?? vad skriver du till försäkringsbolaget?? "Skadan uppkom vid snöfall?" Undrar vad dom säger då.... Citera
bosewallius March 21, 2010 Report March 21, 2010 Tro det eller ej, men jag var just ut och borstade snön av de två bilar som står ute.Inatt kom det 7 inches ca 18cm snö igen och det i Dallas, Texas. I förrgår var det 25 grader varmt och nu detta. Aldrig varit med om något liknande./Mvh Bosse Citera
Bobbe cmc 2103 March 21, 2010 Report March 21, 2010 Tro det eller ej, men jag var just ut och borstade snön av de två bilar som står ute.Inatt kom det 7 inches ca 18cm snö igen och det i Dallas, Texas. I förrgår var det 25 grader varmt och nu detta. Aldrig varit med om något liknande./Mvh BosseUsch va jobbigt du har det! Citera
pools March 21, 2010 Report March 21, 2010 Ja, sånt jäkla väder vill vi då inte ha här hemma i Svedala! Mvh.pools Citera
bege March 21, 2010 Report March 21, 2010 Varför tror ni jag flyttade? BosseKanske för att du gillade sol och värme men ibland blir det inte som man vill Citera
awikst March 22, 2010 Report March 22, 2010 10 dagar sedan vägde jag 1 qm som var 45 cm djup. Vägde 110 kg så det motsvarade 110 cm snö (ungeför). Men taket ska tåla 150 kg/qm, så då lutade jag mig tillbaka i stället för att riskera att ramla ner.... Och nu töar det. Kunde varit värre...http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.74321 ... -snoade-in//Anders Citera
Pernolf cmc 558 March 24, 2010 Report March 24, 2010 Varför tror ni jag flyttade? BosseJag tror inte att du flyttade för att slippa vädret, utan att slippa behöva prata och höra om det varje dag..."hej, allt bra? Men nu är jag allt bra trött på vintern..."Undrar hur många gånger man sagt det i vinter... Citera
Recommended Posts