Lassemålare CMC 2071 March 24, 2010 Report March 24, 2010 Jag var med om en jäkla skön sak idag, jag var på Saab i Smista allé i Stockholmoch provade den nya Saab 9,5an WOW vilken bil vilken JÄKLA bil ett 5 meters monstersom utstrålade rå brutal kraft. Det finns inte en pryttel i den från den gamla modellen ( utom motorn.) sade försäljaren, men i fronten syntes det att var en riktig Saab. Den vagnen jag provade kostade bara 540.000 kronor, hade 300 hästar och all utrustning som enbil kan ha, FAN när man satte sig bakom ratten och stängde dörren kändes det som att sitta i och titta på instrumenten i enJAS Gripen FAN vad läckert, ratten var den läckraste jag sett i en bil. Hela miljön i bilen var underbar WOW vill ha faktor 1 miljard. Den billigaste varianten kommer att starta på 311.000 kronor med 200 hästar och sen uppåt uppåt uppåt...............? En underbar dag.MVH Lasse. Citera
Daniel Linde March 24, 2010 Report March 24, 2010 haha jag tänkte lite samma sak. en saab är ju ingen bil. Man kan ju inte stoppa in nyckeln mellan sätena. Hur dumt e inte de? Håll dig till mussen lasse det e de som susen gör.Wroom Citera
Lassemålare CMC 2071 March 24, 2010 Author Report March 24, 2010 NÄNÄNÄ nog är det en riktig bil alltid, och en jäkla läcker sådan. Det där med nyckeln mellan sätena är riktigt smart, på det sättet undvikerman onödiga knäskador vid en krock, märkligt att inte andra bil tillverkarehar fattat det, men så är det Saab leder säkerhets utvecklingen. Tycker jag är det väl bäst att man säger. MVH Lasse. Citera
Daniel Linde March 24, 2010 Report March 24, 2010 NÄNÄNÄ nog är det en riktig bil alltid, och en jäkla läcker sådan. MVH Lasse. Jodå jag skojar bara. Dom e rätt läckra faktiskt. Citera
Lassemålare CMC 2071 March 24, 2010 Author Report March 24, 2010 Linde Har du sett den nya på riktigt. MVH Lasse. Citera
Daniel Linde March 24, 2010 Report March 24, 2010 Linde Har du sett den nya på riktigt. MVH Lasse. Nix inte "in real life" endast på kort. Citera
matsberg March 25, 2010 Report March 25, 2010 Akta er grabbar för att göra reklam för ett bilmärke (törs inte skriva vilket), ni kan bli avstängda!!! Citera
ThomasFB March 25, 2010 Report March 25, 2010 Heh, varför betala premiumpris för varumärket Saab, man kan köpa samma sak billigare under namnet Opel. Citera
Schröder March 25, 2010 Report March 25, 2010 Skriver detta med lite vedmod men kan bara hålla med dig Lassemålare Den nya Saaben är en riktig fullträff Den tråkiga instrument designen från förr är borta och utvändigt är den verkligen skön Dock tycker jag priserna är satta lite väl högt av Saab Trots att jag alltid kört sosse container "Volvo" så är jag beredd att hålla med dig..... Synd bara att den andra parten i mitt förhållande inte är lika förtjust i ny Sabben. Sa till henne när Saab släppte bilderna : När den kommer som diesel kombi byter vi bort våran V70..... Hon bara fnös och vände på klacken...... Efter några veckor medgav hon att den inte var så tokig.....så kanske det blir en Saab nåt tag ändå......MvH Schröder Citera
RoTe March 25, 2010 Report March 25, 2010 540 000kr?!?Köper hellre en GT500 för dom pengarna... Citera
lope March 25, 2010 Report March 25, 2010 540 000kr?!?Köper hellre en GT500 för dom pengarna... Word ! Citera
Guest my little pony March 25, 2010 Report March 25, 2010 Kul för dig "lassemålare" att du diggar saab.....ja för de behöver många som dig nu....Jag tycker själv att det är kul om vi kan fortfarande här i Sverige bygga bilar som folk vill ha....det är ju inte bara det....det är ju en jävla massa folk som får behålla jobbet o runt omkring saab som tillverkar alla dess delar....Så hoppas din provkörning leder till nån ny SAAB.....MVH "my little pony" synns väl nånstanns runt STHLM när värmen kommer.... Citera
CMC 1061 Berra March 25, 2010 Report March 25, 2010 Saab är tråkiga kommer att alltid vara tråkiga. Sälj aset annars byt eller?Berra Citera
MathiasW March 25, 2010 Report March 25, 2010 Den enda känsla jag haftt för Saab är att det alltid varit en "udda" bil. Och Udda är ju kul Har ingen större koll på Saab, vad hände med v8:an de utvecklade för bla 9-5:an? Citera
Gtttggg March 25, 2010 Report March 25, 2010 Jag var med om en jäkla skön sak idag, jag var på Saab i Smista allé i Stockholmoch provade den nya Saab 9,5an WOW vilken bil vilken JÄKLA bil ett 5 meters monstersom utstrålade rå brutal kraft. Det finns inte en pryttel i den från den gamla modellen ( utom motorn.) sade försäljaren, men i fronten syntes det att var en riktig Saab. Den vagnen jag provade kostade bara 540.000 kronor, hade 300 hästar och all utrustning som enbil kan ha, FAN när man satte sig bakom ratten och stängde dörren kändes det som att sitta i och titta på instrumenten i enJAS Gripen FAN vad läckert, ratten var den läckraste jag sett i en bil. Hela miljön i bilen var underbar WOW vill ha faktor 1 miljard. Den billigaste varianten kommer att starta på 311.000 kronor med 200 hästar och sen uppåt uppåt uppåt...............? En underbar dag.MVH Lasse. Kul att du tycker det för såna som du behövs för sätta fart på försäljningen på bilarna. Citera
Lassemålare CMC 2071 March 25, 2010 Author Report March 25, 2010 Opel, TVIVALE de e en gubb bil. Kunde dom bara kasta ut opelmotorerna som GM tvingade på Saab såskulle lyckan vara fullkomlig. AJAJAJ inte göra reklam Lasse. MVH Lasse. Citera
Göran H March 26, 2010 Report March 26, 2010 Var ute på rallysträckan utanför Trollhättan där Persbrant fick fel på sin Porsche, krokigt som f-n. En kompis till mej körde (mycket van förare) V6:an (inte Opel) 300 kusar XWD gick som bara den. Det var en förseriebil med komfort i tankarna och en alldeles för mjuk chassiesättning, blir en dräpare med uppstyvat chassie.Vart kommer då motor ifrån jaa en GM är det iaf. Citera
ThomasFB March 26, 2010 Report March 26, 2010 Det är svårt att sia, speciellt om framtiden, men glaskulan säger att Saab rider i lungt tempo mot solnedgången....http://www.e24.se/business/verkstadsind ... 950805.e24 Citera
Lassemålare CMC 2071 March 26, 2010 Author Report March 26, 2010 NÄNÄ inte vara pessimistiska nu ska vi tro på framtiden för Saabjag hoppas i alla fall. Det är något specielt med ett bilmärke som efter två Skit ägare och två nerläggnings hotändå reser sig på 91/2 och står upp och slår tillbaka, jag tvivlar på att något annat märkesom hamnat eller kommer att hamna i samma sits kommer att resa sig på samma sätt. Saab är en fighter bil och jag tror att det finns en framtid, så är det bara. Jag har talat. MVH Lasse. Citera
ThomasFB March 27, 2010 Report March 27, 2010 Vi hoppas säkert alla att du har rätt. Aningen svårt att veta hurudana mediciner dom nya ägarna har i bakfickan för framtiden. Följer personligen med intresse ägarnas val av strategi och finansieringsinstrument . Vissa detaljer gör mej betänksam, så vi förhåller oss diplomatiskt till detta ämne.Skulle inte förvåna om man förser bolaget med en "Till Salu"- skylt efter vissa förändringar.Nog om detta. Citera
Lassemålare CMC 2071 March 27, 2010 Author Report March 27, 2010 Du kan faktiskt ha rätt. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts