Jump to content

Härlig bil.


Lassemålare CMC 2071

Recommended Posts

Jag var med om en jäkla skön sak idag, jag var på Saab i Smista allé i Stockholm

och provade den nya Saab 9,5an WOW vilken bil vilken JÄKLA bil ett 5 meters monster

som utstrålade rå brutal kraft. :P:P:P:P:P:P:P:P

Det finns inte en pryttel i den från den gamla modellen ( utom motorn.) sade försäljaren, men i fronten syntes det att var en riktig Saab. :P:P:P:P:P

Den vagnen jag provade kostade bara 540.000 kronor, hade 300 hästar och all utrustning som en

bil kan ha, FAN när man satte sig bakom ratten och stängde dörren kändes det som att sitta i och titta på instrumenten i en

JAS Gripen FAN vad läckert, ratten var den läckraste jag sett i en bil. :P:P:P:P:P:P:P

Hela miljön i bilen var underbar WOW vill ha faktor 1 miljard. :P:P:P:P

Den billigaste varianten kommer att starta på 311.000 kronor med 200 hästar och sen uppåt uppåt uppåt...............? :P:P:P:P:P:P

En underbar dag.

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

NÄNÄNÄ nog är det en riktig bil alltid, och en jäkla läcker sådan. :P

Det där med nyckeln mellan sätena är riktigt smart, på det sättet undviker

man onödiga knäskador vid en krock, märkligt att inte andra bil tillverkare

har fattat det, men så är det Saab leder säkerhets utvecklingen. :clap::clap::clap::clap:

Tycker jag är det väl bäst att man säger. :yawn:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Skriver detta med lite vedmod men kan bara hålla med dig Lassemålare :D Den nya Saaben är en riktig fullträff :!:

Den tråkiga instrument designen från förr är borta och utvändigt är den verkligen skön ;)

Dock tycker jag priserna är satta lite väl högt av Saab :problem:

Trots att jag alltid kört sosse container "Volvo" så är jag beredd att hålla med dig.....

Synd bara att den andra parten i mitt förhållande inte är lika förtjust i ny Sabben.

Sa till henne när Saab släppte bilderna : När den kommer som diesel kombi byter vi bort våran V70.....

Hon bara fnös och vände på klacken......

Efter några veckor medgav hon att den inte var så tokig.....så kanske det blir en Saab nåt tag ändå......

MvH Schröder

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Kul för dig "lassemålare" att du diggar saab.....ja för de behöver många som dig nu....

Jag tycker själv att det är kul om vi kan fortfarande här i Sverige bygga bilar som folk vill ha....

det är ju inte bara det....det är ju en jävla massa folk som får behålla jobbet o runt omkring saab som tillverkar alla dess delar....

Så hoppas din provkörning leder till nån ny SAAB.....

MVH "my little pony" synns väl nånstanns runt STHLM när värmen kommer....

Link to comment
Share on other sites

Jag var med om en jäkla skön sak idag, jag var på Saab i Smista allé i Stockholm

och provade den nya Saab 9,5an WOW vilken bil vilken JÄKLA bil ett 5 meters monster

som utstrålade rå brutal kraft. :P:P:P:P:P:P:P:P

Det finns inte en pryttel i den från den gamla modellen ( utom motorn.) sade försäljaren, men i fronten syntes det att var en riktig Saab. :P:P:P:P:P

Den vagnen jag provade kostade bara 540.000 kronor, hade 300 hästar och all utrustning som en

bil kan ha, FAN när man satte sig bakom ratten och stängde dörren kändes det som att sitta i och titta på instrumenten i en

JAS Gripen FAN vad läckert, ratten var den läckraste jag sett i en bil. :P:P:P:P:P:P:P

Hela miljön i bilen var underbar WOW vill ha faktor 1 miljard. :P:P:P:P

Den billigaste varianten kommer att starta på 311.000 kronor med 200 hästar och sen uppåt uppåt uppåt...............? :P:P:P:P:P:P

En underbar dag.

MVH Lasse. 8)

Kul att du tycker det för såna som du behövs för sätta fart på försäljningen på bilarna. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Var ute på rallysträckan utanför Trollhättan där Persbrant fick fel på sin Porsche, krokigt som f-n.

En kompis till mej körde (mycket van förare) V6:an (inte Opel) 300 kusar XWD gick som bara den. :thumbup::clap::thumbup:

Det var en förseriebil med komfort i tankarna och en alldeles för mjuk chassiesättning,

blir en dräpare med uppstyvat chassie.

Vart kommer då motor ifrån :silent: jaa en GM är det iaf.

Link to comment
Share on other sites

NÄNÄ inte vara pessimistiska nu ska vi tro på framtiden för Saab

jag hoppas i alla fall. :P:P:P:P

Det är något specielt med ett bilmärke som efter två Skit ägare och två nerläggnings hot

ändå reser sig på 91/2 och står upp och slår tillbaka, jag tvivlar på att något annat märke

som hamnat eller kommer att hamna i samma sits kommer att resa sig på samma sätt. :P:P:P

Saab är en fighter bil och jag tror att det finns en framtid, så är det bara. :P:P:P

Jag har talat. :shock:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Vi hoppas säkert alla att du har rätt. Aningen svårt att veta hurudana mediciner dom nya ägarna har i bakfickan för framtiden. Följer personligen med intresse ägarnas val av strategi och finansieringsinstrument :-| .

Vissa detaljer gör mej betänksam, så vi förhåller oss diplomatiskt till detta ämne.

Skulle inte förvåna om man förser bolaget med en "Till Salu"- skylt efter vissa förändringar.

Nog om detta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...