Jump to content

Recommended Posts

Hej

Jag behöver faktiskt hjälp :(

Det finns inga ventiler på Summit Racing där jag tänkt köpa en del andra prylar. :?

Ventiler i ett stycke med ett spår, "one grove" och passande till gjutjärnstoppar utan rostfria säten.

Innan jag söker på allsköns ställen så kanske någon annan motorbyggare här vet andra leverantörer

Här är måtten:

351C 2V = intake 2.041" , exhaust 1.654"

Valve stem diameter intake 0.3416-0.3423", exhaust 0.3411-0.3418

Overall valve length 5.25" for the intake and 5.06 for the exhaust

Tackar allra ödmjukast för förslag. Jag behöver fler. :P

Har materialet på ventilerna betydelse för om det är infrästa stålsäten eller orginal gjutjärn?

@Thomas

Skall syna närmare efter hästhoppning och antikrundan mm. på TV

Jo, jag är lite "däven" efter Sushi och vitvin .... på en torsdag :shock:

Å i morrn' är det fredag med starköl och topplocksfräsning ... i alla fall 45 minuter eller nåt... :lol: Sonens Puch Dakota behöver service också. Jodå, detta med gamla grejor smittar till efterkommande :--

@Janne

Nädu, aldrig i helvete att det åker in något orginal, liknande Ford's ventiler igen :evil:

Det du hänvisar till är samma skit jag hade innan. "Multigrove original valves". De är väl delade och ihopsvetsade också? Du menar inte att du har såna ventiler? Jag är ledsen att jag nämde det. Det brukar bli härdsmälta för alla människor jag talar om för att det finns brister... Jaså, säjer de, det visste jag inte. Sedan när de vet, så kommer haveriet :cry:

Ja, jag är ledsen. Jag har samma kraft som "Häxan surtant" på barn TV utan att jag vill det :shifty:

Jag gick emot alla rekomendationer att undvika orginalventilerna vid renovering (jävla fattiglapp) .... och fick mitt straff. :roll: Ett förstört fint block, som jag dessutom köpte från Thomas här i tråden och på forumet :oops: .

Thomas, jag hoppas kunna reparera blocket som är så rödmålat och fint med nyborrade cylindrar och nya frostpluggar i mässing som håller tätt.

Man skall vara rädd om Clevelandblocken. Det finns inte många kvar.