Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kör KYB på min och tycker de är grymt bra. Dessutom mycket prisvärda!

Haft koni på annan bil tidigare och inte nått imponerad, man betalar bara

för märket. Klistra ett konimärke på någe från Feltema å det e same shit. :--

Bäst av alla är iofs Bilstein men då får man ju änna köra bana för att motivera

användandet.

Jag handlade mina KYB från Vererra...

Haft koni på annan bil tidigare och inte nått imponerad, man betalar bara

för märket. Klistra ett konimärke på någe från Feltema å det e same shit. :--

dösnack...skärpning :evil:

dösnack...skärpning :evil:

Inte alls, lite överdrivet att jämföra med Feltema dock kanske. ;)

Har jämfört ställbara Koni VS Bilstein på bil jag körde bana med.

Oavsett hur man justerade Koni så kändes det ändå bättre med Bilstein

på bilen. Mindre tendens till både över och understyrning samt man "kände"

mer var gränsen gick. Men smaken är som röven, klöven. :roll:

Ställbara dämpare oavsett märke är ju förövrigt bortkastade pengar på en bil

man bara kör på gatan med. Man ställer dem i ett läge å sedan lär man ju

inte direkt kasta sig in under bilen å justera dem så ofta.

Ställbara dämpare oavsett märke är ju förövrigt bortkastade pengar på en bil

man bara kör på gatan med. Man ställer dem i ett läge å sedan lär man ju

inte direkt kasta sig in under bilen å justera dem så ofta.

De som vill ha bättre väghållning på bilen och förstår hur man använder en ställbar stötdämpare resonerar annorlunda.

De som vill ha bättre väghållning på bilen och förstår hur man använder en ställbar stötdämpare resonerar annorlunda.

dösnack...skärpning :evil:

Gjort många mil på bana med olika setup...

Men det räknas väl inte då nej. :wtf:

Du får alltså tycka som du vill, det var bara min åsikt.

De som vill ha bättre väghållning på bilen och förstår hur man använder en ställbar stötdämpare resonerar annorlunda.

dösnack...skärpning :evil:

:thumbdown:

Gjort många mil på bana med olika setup...

Men det räknas väl intedå nej.

Okej, allt är som du tycker, ingen annans åsikt är värd nått. :roll:[/quote:1d29ek9t]

Det är klart att man kan ha olika åsikt, min är varken mer eller mindre värd än din.

Vi har helt klart olika erfarenheter om huruvida ställbara stötdämpare är användbara på gatan. Att ha kört på bana och testat olika setup är ur min synvinkel en mycket bra skola, jag är ingen expert och lär mig ständigt nya saker och banåkat har bidragit med en hel del erfarenheter.

Jag tycker att gatkörning på de vägar vi har i Sverige ställer stora krav på stötdämparna, med en ställbar dämpare kan jag testa fram inställningar som passar resten av hjulupphängningarna, de vägar jag kör på och min körstil.

Du som har testat olika setups på bana vet hur stor skillnad det kan vara på samma bil före och efter ett par testrundor och lite justeringar, jag kör samma tänk fast på gatan.

Hälsningar

Janne

Oj, hade du svarat. =)

Ändrade precis mitt inlägg ovan lite.

Olika bilar, banor och förare behöver ju helt klart olika

inställningar och ställer olika krav på stötdämparna. Jag

vart besviken på Koni så de får ingen mer chans hos mig.

Då jag mest kört Kinnekulle ring är det den bana jag utgått

från. Kvarnkurvan och TV-böjen är ju de bitar som ställer

högst krav på chassit och helst sistnämnda är oförlåtlig.

Har du inte greppet över krönet för att fjädringen "håller

emot" så är man lätt av banan.

Inte kört mustangen på bana ännu men det kommer när

trumbromsarna ligger kvar i garaget när bilen står på gårdsplanen. :lol:

En fråga Janne, hur ofta justerar du? ;)

// Pelle

Oj, hade du svarat. =)

Ändrade precis mitt inlägg ovan lite.

Olika bilar, banor och förare behöver ju helt klart olika

inställningar och ställer olika krav på stötdämparna. Jag

vart besviken på Koni så de får ingen mer chans hos mig.

Då jag mest kört Kinnekulle ring är det den bana jag utgått

från. Kvarnkurvan och TV-böjen är ju de bitar som ställer

högst krav på chassit och helst sistnämnda är oförlåtlig.

Har du inte greppet över krönet för att fjädringen "håller

emot" så är man lätt av banan.

Inte kört mustangen på bana ännu men det kommer när

trumbromsarna ligger kvar i garaget när bilen står på gårdsplanen. :lol:

En fråga Janne, hur ofta justerar du? ;)

// Pelle

Senast i söndags, då ökade jag rebounden på bakdämparna för att testa vad det gjorde på högfartsstabiliteten på vägar med långa lite sugande svackor. I går labbade jag med främre krängningshämmaren och hur bilen uppför sig på vägar där körbanan lutar och är spårig.

Det är stor skillnad på hur min bil uppför sig bara sedan förra året.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...