Hillstream April 15, 2010 Report April 15, 2010 Nån som vet var man kan köpa KYB gasdämpare till 67:a? Citera
Per Berglund April 15, 2010 Report April 15, 2010 Se våra länkar på svenska reservdelsfirmor!De flesta har hemma!http://www.mustangclubsweden.org/default.asp?c=1014 Citera
Mmmange April 16, 2010 Report April 16, 2010 Hör med www.mustangparts.seHar troligtvis till mycket bra pris och snabb leverans (där handlade jag mina bladfjädrar samt framfjädrar billigt och med BRA kvalitet)// Citera
Lars Brisman April 16, 2010 Report April 16, 2010 Hej,Jag såg till att få Koni ställbara - och är mycket nöjd!HälsningarLasse B Citera
MrTurbo_1645 April 26, 2010 Report April 26, 2010 Kör KYB på min och tycker de är grymt bra. Dessutom mycket prisvärda!Haft koni på annan bil tidigare och inte nått imponerad, man betalar baraför märket. Klistra ett konimärke på någe från Feltema å det e same shit. Bäst av alla är iofs Bilstein men då får man ju änna köra bana för att motiveraanvändandet. Jag handlade mina KYB från Vererra... Citera
JanneJ April 26, 2010 Report April 26, 2010 Haft koni på annan bil tidigare och inte nått imponerad, man betalar baraför märket. Klistra ett konimärke på någe från Feltema å det e same shit. dösnack...skärpning Citera
MrTurbo_1645 April 26, 2010 Report April 26, 2010 dösnack...skärpning Inte alls, lite överdrivet att jämföra med Feltema dock kanske. Har jämfört ställbara Koni VS Bilstein på bil jag körde bana med.Oavsett hur man justerade Koni så kändes det ändå bättre med Bilsteinpå bilen. Mindre tendens till både över och understyrning samt man "kände" mer var gränsen gick. Men smaken är som röven, klöven. Ställbara dämpare oavsett märke är ju förövrigt bortkastade pengar på en bil man bara kör på gatan med. Man ställer dem i ett läge å sedan lär man ju inte direkt kasta sig in under bilen å justera dem så ofta. Citera
JanneJ April 27, 2010 Report April 27, 2010 Ställbara dämpare oavsett märke är ju förövrigt bortkastade pengar på en bil man bara kör på gatan med. Man ställer dem i ett läge å sedan lär man ju inte direkt kasta sig in under bilen å justera dem så ofta.De som vill ha bättre väghållning på bilen och förstår hur man använder en ställbar stötdämpare resonerar annorlunda. Citera
MrTurbo_1645 April 27, 2010 Report April 27, 2010 De som vill ha bättre väghållning på bilen och förstår hur man använder en ställbar stötdämpare resonerar annorlunda.dösnack...skärpning Gjort många mil på bana med olika setup...Men det räknas väl inte då nej. Du får alltså tycka som du vill, det var bara min åsikt. Citera
JanneJ April 27, 2010 Report April 27, 2010 De som vill ha bättre väghållning på bilen och förstår hur man använder en ställbar stötdämpare resonerar annorlunda.dösnack...skärpning Gjort många mil på bana med olika setup...Men det räknas väl intedå nej.Okej, allt är som du tycker, ingen annans åsikt är värd nått. [/quote:1d29ek9t]Det är klart att man kan ha olika åsikt, min är varken mer eller mindre värd än din.Vi har helt klart olika erfarenheter om huruvida ställbara stötdämpare är användbara på gatan. Att ha kört på bana och testat olika setup är ur min synvinkel en mycket bra skola, jag är ingen expert och lär mig ständigt nya saker och banåkat har bidragit med en hel del erfarenheter.Jag tycker att gatkörning på de vägar vi har i Sverige ställer stora krav på stötdämparna, med en ställbar dämpare kan jag testa fram inställningar som passar resten av hjulupphängningarna, de vägar jag kör på och min körstil.Du som har testat olika setups på bana vet hur stor skillnad det kan vara på samma bil före och efter ett par testrundor och lite justeringar, jag kör samma tänk fast på gatan.HälsningarJanne Citera
MrTurbo_1645 April 27, 2010 Report April 27, 2010 Oj, hade du svarat. =)Ändrade precis mitt inlägg ovan lite. Olika bilar, banor och förare behöver ju helt klart olikainställningar och ställer olika krav på stötdämparna. Jag vart besviken på Koni så de får ingen mer chans hos mig.Då jag mest kört Kinnekulle ring är det den bana jag utgått från. Kvarnkurvan och TV-böjen är ju de bitar som ställerhögst krav på chassit och helst sistnämnda är oförlåtlig. Har du inte greppet över krönet för att fjädringen "hålleremot" så är man lätt av banan. Inte kört mustangen på bana ännu men det kommer när trumbromsarna ligger kvar i garaget när bilen står på gårdsplanen. En fråga Janne, hur ofta justerar du? // Pelle Citera
JanneJ April 27, 2010 Report April 27, 2010 Oj, hade du svarat. =)Ändrade precis mitt inlägg ovan lite. Olika bilar, banor och förare behöver ju helt klart olikainställningar och ställer olika krav på stötdämparna. Jag vart besviken på Koni så de får ingen mer chans hos mig.Då jag mest kört Kinnekulle ring är det den bana jag utgått från. Kvarnkurvan och TV-böjen är ju de bitar som ställerhögst krav på chassit och helst sistnämnda är oförlåtlig. Har du inte greppet över krönet för att fjädringen "hålleremot" så är man lätt av banan. Inte kört mustangen på bana ännu men det kommer när trumbromsarna ligger kvar i garaget när bilen står på gårdsplanen. En fråga Janne, hur ofta justerar du? // PelleSenast i söndags, då ökade jag rebounden på bakdämparna för att testa vad det gjorde på högfartsstabiliteten på vägar med långa lite sugande svackor. I går labbade jag med främre krängningshämmaren och hur bilen uppför sig på vägar där körbanan lutar och är spårig.Det är stor skillnad på hur min bil uppför sig bara sedan förra året. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.