Jump to content

Recommended Posts

....som lyser konstant,trots att den laddar som den ska :think:

Kablar/kontakter -OK!

Laddspänning på batteri 14,8V konstant efter c:a 900 V/min -OK!

Kanske just lamp-utgången i regulatorn som inte funkar,,,ändå??

Nu är fantasin slut på felsökning.

Någon som har nån ide´?

Hej.

Har du ampmätare så är det en annan typ av eldragning,

det är svårt att få båda funktionerna med samma kablar :? .

Du måste välja antingen eller ;) .

Hej Lars!

Det är original ,endast lampa,inget är ändrat sedan den fungerade sist,(eller rättare sagt inte lyste :) )

Jag tror,skall kolla nästa garagebesök,om det är regulatorn som inte släpper spänningen till lampan som den ska när den börjar ladda...

Jag kan ha skadat regulatorn vid uppstart/inkörning av motorn häromsistens.

Kan varit för ivrig,och inte kollat jordningar.Minnet sviker...

Rapport kommer....

Det första som jag bytte efter jag köpt min bil

var spänningsregulatorn. Den fungerade inte.

Fick skicka efter en ny, och reklamera. Sen har

jag bytt en gång till. Nu har jag en elektronisk.

Mvh.

pools

Ett vanligt problem med reproducerade laddningsregulatorer är att de är

tillverkade enligt originalspecar, dvs 38-42 Amps och de nytillverkade eller

renoverade alternators ger 61 Amps. AMK t.ex. hade en väldigt massa reklamationer

på sin regulator eftersom de pajade när man använde deras alternator.

Tror de har slutat med alternators nu.

/Mvh Bosse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...