Guest Anders April 24, 2010 Report April 24, 2010 Hej, Jag är på jakt efter en firma som kan göra en hjulinställning på min 68a ht. Bilen har inte original dimensioner på fälg/däck, är shelbysänkt och har ett väghållningskit så det avviker en del från original inställning. Någon som har några bra referenser i norr-ort, enköping eller uppsala området?Mvh Anders Citera
Guest Anders April 24, 2010 Report April 24, 2010 Ska tillägga att jag gjorde en inställning på en stor däckverkstad förut som resulterade i att mina helt nya framdäck blev blankslitna på insidan efter kanske 20 mil. Därför är jag väldigt försiktig denna gång. Är det så speciellt eller svårt att få till på en gammal musse? Citera
JanneJ April 24, 2010 Report April 24, 2010 . Är det så speciellt eller svårt att få till på en gammal musse?Absolut inte, någon som förstår sig på hjulvinklar och inte bara har lärt sig en hjulinställningsmaskin klarar det lätt. Ingen skillnad mot en gammal Amazon eller 140. Citera
bosewallius April 25, 2010 Report April 25, 2010 Hej!Jag har nedflyttade bärarmar enligt Boss 302 Chassis Modification Bookpå min 67:a Shelby och har alltid kört med Caster +2 grader, Camber +/-0 grader samt 1/8" toe in totalt. Däcken har alltid slitit jämnt.F6rmodligen har du negativ Camber eftersom däcken slitist på insidan.Mvh Bosse Citera
JanneJ April 25, 2010 Report April 25, 2010 Hej!F6rmodligen har du negativ Camber eftersom däcken slitist på insidan.Mvh BosseOch kört för långsamt i kurvorna.... Citera
Svedis April 25, 2010 Report April 25, 2010 2 år sedan fixade Däkia i Bredden (tror jag) min standard-framvagnse lite påviewtopic.php?f=2&t=15157 Citera
bjope45 April 25, 2010 Report April 25, 2010 Hej,Jag gjorde en framvagnsinställning (eller fyrpunktsmätning som det visst heter numera) hos Ekerö Bilteknik i Skå industriområde för ett par veckor sedan.Fick en ny bil!! 90-100Km/h och ett finger på ratten numera. Kostade 1500pix dock.. /Björn Citera
MrTurbo_1645 April 26, 2010 Report April 26, 2010 Skall lämna in min på justering nästa vecka. +2 Caster-1 Camber 3,2mm ToeinÄr de värden jag tänker be dem om.Åsikter om det? Citera
Cabbe70 April 26, 2010 Report April 26, 2010 Hej.Gjorde inställning på min 70:a i fredags på en däckverkstad här i Tomelilla. Mekanikern var salig "äntligen en bil som går att justera. Det gör inte det Japanska möget som kommer in i bland".Har också gjort Shelby sänkningen, monterat nya bladfjädrar bak och 1" sänkning bak. Har fått en helt ny bil.Följande värde ställdes in. Inget dramatiskt men som sagt en helt annan bil.Caster + 0,75Camber +/-0Toe in total 4,75 mm /Dan Citera
Guest Anders April 27, 2010 Report April 27, 2010 Tackar för alla tips! Nu är det bara att hoppas att jag inte kör slut på ytterligare ett par däck.Mvh Anders Citera
Recommended Posts