MrTurbo_1645 May 1, 2010 Report May 1, 2010 Har precis gjort en "MacGyver". Mustangen dog vid ett rödljus. (jo jag gasade lite men inte så farligt) Den sköt i förgasaren och var stendöd. Anade fördelarfel och ställde mig där efter vägkanten och lossade den. Döm om min förvåning när den kom upp UTAN DREV. Fick fiskat upp drevet, najat fast det med ståltråd, nollat motorn, tillbaka med fördelare och sedan efter lite grov tändinställning kunde man försiktigt rulla hemåt. Brukar sprinten som håller drevet gå av? Fick med alla delar av sprinten upp så inget blev kvar i motorn i vart fall. Nu skall man "bara" hitta en ny pinne i rätt grovlek. Citera
Per Berglund May 1, 2010 Report May 1, 2010 Ja du envisades ju med högvolyms oljepump!!Kan bli så då om man inte förstärker. Citera
MrTurbo_1645 May 1, 2010 Author Report May 1, 2010 Är inte det preskriberat? Det kan hända alltså. Vart skapligt förvånad. Hur förstärker man? Citera
Per Berglund May 1, 2010 Report May 1, 2010 Nej inom Mustang preskiberas INGET! Härdat spännstift eller borra upp.Kan ju varit ett redan skadat stift så bara ett nytt kanske orkar.Vem vet! Det är ju bra mycket mer kraft som går åt att driva pumpen.Redan gamle Newton sa ju.... "En kraft hålls alltid emot av en motkraft" Citera
MrTurbo_1645 May 1, 2010 Author Report May 1, 2010 Jag har i vart fall lärt mig en sak. Ingenting är omöjligt! Med en rostig gammal skiftnyckel, en kapsylöppnare och lite ståltråd kommer man långt. Skall ha lite verktyg liggade i bagagen i fortsättningen, det underlättar.... Citera
Per Berglund May 1, 2010 Report May 1, 2010 Som sagt! Är man MacGyver så är Mustangen en lätt match att fixa!! Citera
JanneJ May 1, 2010 Report May 1, 2010 Byt till en normal oljepump och låt alla hästar driva bilen framåt, inte vispa runt oljan i ett hiskeligt tempo Citera
Jakob Cmc 1879 May 1, 2010 Report May 1, 2010 Precis samma sak hände mig och det var med en "normal" oljepump. Citera
MrTurbo_1645 May 2, 2010 Author Report May 2, 2010 Byt till en normal oljepump och låt alla hästar driva bilen framåt, inte vispa runt oljan i ett hiskeligt tempo Hum, ger mig inte på det nu, får se om det är ett alternativ senare. Precis samma sak hände mig och det var med en "normal" oljepump.I Trollhättan med? Jag trodde först att motorn gått i bitar eftersom det small så förtvivlat. Citera
Jakob Cmc 1879 May 2, 2010 Report May 2, 2010 Nej det hände inte i Trollhättan. För mig small det inte alls, motorn bara tvärdog, men det small ordentligt när man försökte starta... Citera
freddan302 May 4, 2010 Report May 4, 2010 Ja du envisades ju med högvolyms oljepump!!Kan bli så då om man inte förstärker.Har satt en HV pump i min... Får se om det håller nu då... Citera
Recommended Posts