Jump to content

Oil primer verktyg?


freddan302

Recommended Posts

Jag har använt hylsa (storlek 5/16" om jag minns rätt) och förlängare från minsta sorten av hylsnyckelsats (med 1/4"-fäste) och sedan skarvat på med diverse adaptrar så att jag har kunnat använda veven från den vanligt hylsnyckelsatsen (med 1/2"-fäste) för att dra runt oljepumpen. Jag brukar även tejpa fast hylsan på förlängaren för att minimera risken att hylsan släpper och trillar ner i oljetråget när man ska dra upp den efter att man har pumpat upp tryck.

Link to comment
Share on other sites

tack!

bra att veta! :)

från det ena till det andra...

montera tillbaka fördelaren?

Har motorn med 1ans cylinder i TDC, fördelararmen är snurrad så den pekar mot 1ans tändkabel och sjävla fördelaren är på märket jag gjorde innan jag monterade bort den...

Rätt eller Fel?

Link to comment
Share on other sites

OM du skruvar ur stiftet ur 1ans cyl och stoppar dit fingret medan du vrider runt motorn så känner du garanterat när kompressionsläget inträffar...

Link to comment
Share on other sites

Ettans kolv i top, bägge ventilerna stängda på ettan cyl. TDC märket på på markeringen. Då kan det inte bli fel. Kolla fördelaren att rotorn står på ettan. Ändra om den står fel. Genom att lyfta upp fördelaren. Kolla fördelar armen hur den rör sig när du lyfter upp den så blir det enklare att se hur ettan tändning kommer rätt. Efter det så slå på tändning ta en test mejsel och jorda den på fördelaren plu på tänd spolen. Vrid sedan fördelaren till öger och kolla när lampan släcks. Vrid sedan till vänster och kolla när lampan släcks. Därefter så vrider du till mitten av dessa punkterå Så är du garanterad en enklare start.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...