May 26, 201014 yr comment_92844 Hej! Äger en mustang gt 05 manuell låda.Undrar bara hur mycket smisk tål grejorna egentligen typ lådan och bakaxeln? Någon som rasat sina grejor eller? har aldrig hört talas om det i alla fall.Emellanåt växer ju hornen fram i pannan och då dl-vlar
May 26, 201014 yr comment_92847 jag har fått för mig att den pallar rätt mkt den manuella.Så länge man använder sunt förnuft o kopplingen du kan ju söka lite här kanske mustangforums.com usa site.// danne
May 27, 201014 yr comment_92868 havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisarHavererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga. Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...
May 27, 201014 yr comment_92873 havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisarHavererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga. Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...Med orginal koppling,eller?
May 28, 201014 yr comment_92910 havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisarHavererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga. Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...Med orginal koppling,eller? Jag specade min setup ganska tydligt, eller hur? Annars, läs mitt inlägg igen.Dessutom citerade jag ett uttalande som var rent generellt, utan hänvisning till en kopplingstyp/tillverkare/applikation.Du är välkommen att fråga hur man gör för att få det att hålla, eller om du har andra funderingar. Jag brukar svara.
May 30, 201014 yr comment_93018 Det är väl bara att köra tills det går sönder... En koppling är inte så dyr, växellådan lär hålla!
May 30, 201014 yr comment_93025 havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisarHavererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga. Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...Det där är ju inte ens med trådskaparens fråga att göra. Har man en koppling som är gjord för race är det väl inget konstigt att det håller?Tveksam till att det går att göra brinnuter på så många olika sätt att förarens sätt att hantera kopplingen kan påverka om det går sönder eller inte. Håller med Freddan, kör så det ryker (bokstavligt) och sedan är det ju ingen större utgift att byta kopplingen. Monterar man då en original igen så vet man ju att den ger sig före lådan, monterar man en kraftigare koppling kanske lådan eller bakaxeln blir svagaste länken.
May 31, 201014 yr comment_93034 allt går att köra sönder om man hanterar sakerna ovarsamtkör normalt så är det inge problem
May 31, 201014 yr comment_93035 havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisarHavererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga. Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...Det där är ju inte ens med trådskaparens fråga att göra. Har man en koppling som är gjord för race är det väl inget konstigt att det håller?Tveksam till att det går att göra brinnuter på så många olika sätt att förarens sätt att hantera kopplingen kan påverka om det går sönder eller inte. Håller med Freddan, kör så det ryker (bokstavligt) och sedan är det ju ingen större utgift att byta kopplingen. Monterar man då en original igen så vet man ju att den ger sig före lådan, monterar man en kraftigare koppling kanske lådan eller bakaxeln blir svagaste länken.Om du läser mitt efterföljande inlägg så ser du även där att jag inte avser att direkt svara på ursprungsinlägget, utan endast kommenterar Corvettes påstående. Att sedan påstå att min spec består av raceprylar gör att jag tyvärr har lite svårt att ta ditt svar på allvar. I så fall skulle min +100000 miles original T-5 låda gone south för länge sedan enligt din teori?mvhJocke
May 31, 201014 yr comment_93036 allt går att köra sönder om man hanterar sakerna ovarsamtkör normalt så är det inge problem Jepp, det är nog bäst så.
May 31, 201014 yr comment_93044 Om du läser mitt efterföljande inlägg så ser du även där att jag inte avser att direkt svara på ursprungsinlägget, utan endast kommenterar Corvettes påstående. Att sedan påstå att min spec består av raceprylar gör att jag tyvärr har lite svårt att ta ditt svar på allvar. I så fall skulle min +100000 miles original T-5 låda gone south för länge sedan enligt din teori?mvhJockeLäser allt jag orkar men inte ser jag många standard grejer i vart fall. Lådorna tål mycket stryk och med lite vård och eftertanke är de, som vi kommit fram till, inte största problemet heller.Skall du tvunget skicka lådan så skicka den till mig, lessnat på min "tomatlåda". Till er som för "normalt" på tal, allt är relativt, vissa av oss anser att vissa typer av rökning är bra. Men då gummirök...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.