Jump to content

Recommended Posts

Hej! Äger en mustang gt 05 manuell låda.Undrar bara hur mycket smisk tål grejorna egentligen typ lådan och bakaxeln? Någon som rasat sina grejor eller? har aldrig hört talas om det i alla fall.Emellanåt växer ju hornen fram i pannan :twisted: och då dl-vlar :--

jag har fått för mig att den pallar rätt mkt den manuella.

Så länge man använder sunt förnuft o kopplingen :lol:

du kan ju söka lite här kanske mustangforums.com usa site.

// danne

havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisar

Havererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga.

Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...

havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisar

Havererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga.

Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...

Med orginal koppling,eller? :think:

havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisar

Havererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga.

Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...

Med orginal koppling,eller? :think:

Jag specade min setup ganska tydligt, eller hur? Annars, läs mitt inlägg igen.

Dessutom citerade jag ett uttalande som var rent generellt, utan hänvisning till en kopplingstyp/tillverkare/applikation.

Du är välkommen att fråga hur man gör för att få det att hålla, eller om du har andra funderingar. Jag brukar svara.

havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisar

Havererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga.

Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...

Det där är ju inte ens med trådskaparens fråga att göra.

Har man en koppling som är gjord för race är det väl inget konstigt att det håller?

Tveksam till att det går att göra brinnuter på så många olika sätt att förarens sätt att hantera kopplingen kan påverka om det går sönder eller inte.

Håller med Freddan, kör så det ryker (bokstavligt) och sedan är det ju ingen större utgift att byta kopplingen. Monterar man då en original igen så vet man ju att den ger sig före lådan, monterar man en kraftigare koppling kanske lådan eller bakaxeln blir svagaste länken.

havererade kopplingar brukar mest bero på för mycket burnisar

Havererade kopplingar brukar oftast bero på okunniga förare skulle jag säga.

Jag har över 200 burnouts (+6000rpm i 2ans växel), med påföljande starter med slicks (4200-4600rpm) på klistrad bana med samma kopplings och svänghjulssetup (fidanza och Centerforce DF, 10.5" bolton replacement prylar), med över 1500kg tung bil. Fungerade fortfarande alldeles utmärkt när jag parkerade bilen i höstas...

Det där är ju inte ens med trådskaparens fråga att göra.

Har man en koppling som är gjord för race är det väl inget konstigt att det håller?

Tveksam till att det går att göra brinnuter på så många olika sätt att förarens sätt att hantera kopplingen kan påverka om det går sönder eller inte.

Håller med Freddan, kör så det ryker (bokstavligt) och sedan är det ju ingen större utgift att byta kopplingen. Monterar man då en original igen så vet man ju att den ger sig före lådan, monterar man en kraftigare koppling kanske lådan eller bakaxeln blir svagaste länken.

Om du läser mitt efterföljande inlägg så ser du även där att jag inte avser att direkt svara på ursprungsinlägget, utan endast kommenterar Corvettes påstående.

Att sedan påstå att min spec består av raceprylar gör att jag tyvärr har lite svårt att ta ditt svar på allvar. I så fall skulle min +100000 miles original T-5 låda gone south för länge sedan enligt din teori?

mvh

Jocke

Om du läser mitt efterföljande inlägg så ser du även där att jag inte avser att direkt svara på ursprungsinlägget, utan endast kommenterar Corvettes påstående.

Att sedan påstå att min spec består av raceprylar gör att jag tyvärr har lite svårt att ta ditt svar på allvar. I så fall skulle min +100000 miles original T-5 låda gone south för länge sedan enligt din teori?

mvh

Jocke

Läser allt jag orkar men inte ser jag många standard grejer i vart fall. :--

Lådorna tål mycket stryk och med lite vård och eftertanke är de, som vi kommit fram till, inte största problemet heller.

Skall du tvunget skicka lådan så skicka den till mig, lessnat på min "tomatlåda".

Till er som för "normalt" på tal, allt är relativt, vissa av oss anser att vissa typer av rökning är bra. Men då gummirök... :thumbup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...