Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur snabba är era mustanger?

Featured Replies

  • Author
körde förra året i borås Tid:9,146 Hastighet:126,21

Skall byta utväxling och testa igen i sommar!!

afan då va du lite snabbare :) man jag åkte bra länge på spinn ;( hade bara 235 på.. =)

körde förra året i borås Tid:9,146 Hastighet:126,21

Skall byta utväxling och testa igen i sommar!!

afan då va du lite snabbare :) man jag åkte bra länge på spinn ;( hade bara 235 på.. =)

ok jag hade 275'or på min men det spann endel i starten ändå!

Min är automat med, vad har du på din?

  • Author
körde förra året i borås Tid:9,146 Hastighet:126,21

Skall byta utväxling och testa igen i sommar!!

afan då va du lite snabbare :) man jag åkte bra länge på spinn ;( hade bara 235 på.. =)

ok jag hade 275'or på min men det spann endel i starten ändå!

Min är automat med, vad har du på din?

körde org gummit. manuell så klart :)

  • 2 months later...

Körde 402m på 11,986 cek, 185,62km/h, 60ft 1,729 som bäst i Orsa / Tallhed midsommar 2009

GT 2005 Automat + kennebell 14psi 102okt

Körde 201m på 8,253 cek 128,30 km/h 60ft 1,816 på Jämtlands dragracing open 2009 med defekt Automatlåda..:-(

9,14 på 201m. manuell låda och ny programvara, CAI och axelback.

kommer ej ihåg sluthastighet.

Körde:

Förra året 400 meter på 13.39, och 200 meterstiden var 8.6....

Med Steeda CAI, Ford Racing slutpipor, och BAMACHIPS racetune för 98 oktan.

Körde på VPOWER. Med orginalbredds-skitdäck.

Har inte testat i år, pga strulet med mina FRPP kammar. Men ska nog testa igen nästa söndag på Kjula Dragway. Test and Tune ett par repor.

Har automat.

Ingen GT500 som har några tider? :roll::P

Med risk för att strå salt i såren, det var en GT500 i Norrtälje förra året som körde 201m på 9,47. Detta på gata med orginaldäck. Själv åkte jag 8,86, dock inte samma dag. Men med Automat förstås !

Som bäst har jag åkt 1,965 på 60 fotaren, 8,19/140,01/201m, 12,68/179,58 på 402m. Detta med Vortech V3 kompressor, racekattar+x-pipa, 3.73 utväxling och Mickey Thompson ET street radialer på Malmby i Strängnäs.

I Emmaboda i våras körde en flång ny GT500 2010 (automat) höga 12:or, föraren påstod sig hålla igen lite iom. att den inte gått mer än ca 50 mil.

~12,7/402m (kallt opreppad bana) vill jag minnas.

/Tommy.

I Emmaboda i våras körde en flång ny GT500 2010 (automat) höga 12:or, föraren påstod sig hålla igen lite iom. att den inte gått mer än ca 50 mil.

~12,7/402m (kallt opreppad bana) vill jag minnas.

/Tommy.

Finns inga GT500 automat, så den måste varit manuell eller så var det en dekaltrimmad GT :shock: En kul sida är annars http://www.albeedigital.com/supercoupe/ ... times.html

I Emmaboda i våras körde en flång ny GT500 2010 (automat) höga 12:or, föraren påstod sig hålla igen lite iom. att den inte gått mer än ca 50 mil.

~12,7/402m (kallt opreppad bana) vill jag minnas.

/Tommy.

Finns inga GT500 automat, så den måste varit manuell eller så var det en dekaltrimmad GT :shock: En kul sida är annars http://www.albeedigital.com/supercoupe/ ... times.html

Kanske minns fel, men det var en äkta GT500 2010 :lol:

Men tiden är hög tolva, då det var den snabbaste moderna bilen, långt före challenger m.m.

(Muscle car meet Emmaboda)

/Tommy.

8,71 201m på gatdäck o opreppad bana på karlstad gamlaflygfält igår.

Ingen 60fotstid ingen sluthastighet.

hotrodkammar,bbk 62,torqtune och 3,90utv

06-gt man

Fredrik A

Jag är sugen på att testa!

Fick tillbaka bilen igår efter en vecka hos Andreas på No Fear Motorsport, första intrycket är att den känns avsevärt rappare än tidigare... :shock:

Ska försöka testa vid tillfälle.

Jocke Ö

GT 500

8,71 201m på gatdäck o opreppad bana på karlstad gamlaflygfält igår.

Ingen 60fotstid ingen sluthastighet.

hotrodkammar,bbk 62,torqtune och 3,90utv

06-gt man

Fredrik A

Fast du såg ut att ha skapligt klistriga däck :shock:

post-20-144839108627_thumb.jpgnät.jpg[/attachment:330ly63f]

nät1.jpg[/attachment:330ly63f]

Kul mä bilder,jag glömde kameran hemma...

Däcken funkade bra,Nitto 555R med 1,5 bar.

100hk till skulle sitta fint,men kompressor är inte aktuellt.

Kul att spöa Bmw killarna som sa att dom hade långt över 400hk...

Körde på Mälardalen open 1. 29/5 i år. Mustang GT-05

201 meter på 8,404 hastighet 138 km/h

402 meter på 12,622 hastighet 177 km/h

60 fot på 1,983

ZEX lustgas 75 hkr, 4.10 utväxling, MT ET street, mm.

  • 1 month later...
  • Author

156450-1978073.jpg

156450-1978075.jpg

Här är lite bilder från ett race i sommras. åkte på 9.1 och 139km/h 201m.

Körde:

Förra året 400 meter på 13.39, och 200 meterstiden var 8.6....

Med Steeda CAI, Ford Racing slutpipor, och BAMACHIPS racetune för 98 oktan.

Körde på VPOWER. Med orginalbredds-skitdäck.

Har inte testat i år, pga strulet med mina FRPP kammar. Men ska nog testa igen nästa söndag på Kjula Dragway. Test and Tune ett par repor.

Har automat.

Såg en blå mustang xdl köra på Kjula den 19/9-10 har bilder om det är din.

Körde:

Förra året 400 meter på 13.39, och 200 meterstiden var 8.6....

Med Steeda CAI, Ford Racing slutpipor, och BAMACHIPS racetune för 98 oktan.

Körde på VPOWER. Med orginalbredds-skitdäck.

Har inte testat i år, pga strulet med mina FRPP kammar. Men ska nog testa igen nästa söndag på Kjula Dragway. Test and Tune ett par repor.

Har automat.

Såg en blå mustang xdl köra på Kjula den 19/9-10 har bilder om det är din.

Japp det var min....

ulf.h.hedlund@telia.com om du har lust att mail nåra?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.