Bengy June 16, 2010 Report June 16, 2010 Min mätare visar strax över halv tank när den är smockfull, tankade helt upp i röret. Den fungerar och sjunker vid förbrukning. Kan det vara någon form för justering som behöver göras? Citera
Per Berglund June 16, 2010 Report June 16, 2010 Det finns en voltregulator fastsatt på kretskortet till instrumentet.Kan vara dags att byta det och det är väldigt enkelt att byta.Funkar inte det kan givaren i tanken vara kass och måste bytas.Har själv bytt både tankgivare och voltregulator men det hjälpte inte mig.Tankmätare och även övriga givare har alltid visat fel.Köpte istället en justerbar elektronisk voltregulator från Conrad.se som jag använt i minst 3år och funkat kanon.Finns ett inlägg här om dethttp://forum.mustangclubsweden.org/viewtopic.php?f=10&t=9338&hilit=conrad Citera
JanneJ June 16, 2010 Report June 16, 2010 Jag har varit med om att det har varit hål i flottören, den blir då delvis fylld av bensin och mätaren visar konstant fel. Citera
Equus June 16, 2010 Report June 16, 2010 Min mätare visar strax över halv tank när den är smockfull, tankade helt upp i röret. Den fungerar och sjunker vid förbrukning. Kan det vara någon form för justering som behöver göras?HejVisar temp- och oljetrycksmätarna också felaktigt värde (för lågt) tyder det på att det är spänningsregulatorn som det är fel på.E J Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 16, 2010 Report June 16, 2010 Hej.Vid byte av tankgivare, koppla alltid in den nya utan att montera den i tanken, varför, jo för att du skall försäkra dig om att den visar rätt i tomoch fult läge före den bökiga demonteringen och monteringen .Jag har bytt ett antal och varit med om felaktigoch felvisande ny tankgivare, mycket vanligtfel är att flotören inte flyter ända upp, denfastnar i givarens led för flotörarm och flotör. Citera
Lars Brisman June 17, 2010 Report June 17, 2010 Bifogar länken som jag fick från Håkan Lindahl som svar på min fråga om temp.mätare.Artikel handlar också om tankmätare. Informativt!http://www.mustangmonthly.com/techartic ... index.html/Lasse B Citera
Recommended Posts