Backman cmc 1152 Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 Fick i kväll isär bakaxeln på mitt projekt viewtopic.php?f=27&t=19125 enligt Marti rapporten har den inte haft spärr men någon har nog satt dit en Så nu undrar jag är detta nu en sån här "limited slipp" eller? och vad finns att berätta om den? Ser i mina ögon fin ut men jag har aldrig kört bilen och vet därför inte i vilket skick den är. Det är en 9 tums axel.IMG_0350.JPG[/attachment:3m8rep82]IMG_0352.JPG[/attachment:3m8rep82]IMG_0353.JPG[/attachment:3m8rep82] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra Posted June 28, 2010 Report Share Posted June 28, 2010 Om du tycker allt ser bra ut och låter bra när du snurrar på delarna så sätt tillbaks den. Det är bara dumt att riva för mycket. glöm inte att köpa knäppolja tillsatsen eller olja som innehåller detta.Berra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anderzzon Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 Är på G att köpa en beg lamell diff till min Ford 9".Pratade med Stig på Stigs Axel n Parts, han hade en ganska bra ide om hur man kollar skicket utan att ta isär den.Så jag skriver det här...Sätt lamelldiffen i skruvstycket, sen i drivaxlarna i båda ändarna.Ta två brytjärn, så får den ena hålla emot och den andra pusha åt andra hållet.Det ska gå rätt trögt, men kan man hålla emot utan problem så är något fel. Då slirar lamellerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backman cmc 1152 Posted June 30, 2010 Author Report Share Posted June 30, 2010 Jag kollade genom den med svärfar som var med på tiden det begav sig och vi tyckte det såg bra ut så jag skuvade ihop den igen. Fick in den under bilen i kväll IMG_0355.JPG[/attachment:awaum6e9] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts