Jump to content

Recommended Posts

Fick i kväll isär bakaxeln på mitt projekt viewtopic.php?f=27&t=19125 enligt Marti rapporten har den inte haft spärr men någon har nog satt dit en :D Så nu undrar jag är detta nu en sån här "limited slipp" eller? och vad finns att berätta om den? Ser i mina ögon fin ut men jag har aldrig kört bilen och vet därför inte i vilket skick den är. Det är en 9 tums axel.

post-20-144839112667_thumb.jpgIMG_0350.JPG[/attachment:3m8rep82]

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0352.JPG[/attachment:3m8rep82]

IMG_0353.JPG[/attachment:3m8rep82]

Link to comment
Share on other sites

Är på G att köpa en beg lamell diff till min Ford 9".

Pratade med Stig på Stigs Axel n Parts, han hade en ganska bra ide om hur man kollar skicket utan att ta isär den.

Så jag skriver det här...

Sätt lamelldiffen i skruvstycket, sen i drivaxlarna i båda ändarna.

Ta två brytjärn, så får den ena hålla emot och den andra pusha åt andra hållet.

Det ska gå rätt trögt, men kan man hålla emot utan problem så är något fel. Då slirar lamellerna.

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...