July 5, 201014 yr comment_94420 Tjena! Jag undrar var man kan få tag i en ny framruta till en 68-ht Och vad det kostar!Är det någon som har tagit hem en ruta från staterna själv?Och i så fall var ifrån och gick det smidigt?MvhMichael
July 5, 201014 yr comment_94429 Jag pratade med försäkringsbolaget då jag hade en spricka i rutan. Men jag höll ju på att renovera bilen så jag sa att jag kunde byta den själv.Och vips så fick jag hämta en ny ruta och slapp självrisken då jag bytte den själv! Så DET blev billigt!
July 6, 201014 yr Author comment_94497 Tack för snabba svar!Då bilen har varit avställd i många år nu blir det nog veterania.Vettiga priser verkar det vara.Nån som vet om det är skillnad i kvalité och passform på dom "finska" och ford orginal?Mvh Micke
July 7, 201014 yr comment_94500 Fråga Veterania, han har båda!Annars handlar det om hur tjockt glaset är. Alla nya är tunnare än original, även de nya Carlite. Köpte en sån förra året, men har inte monterat ännu.