Jump to content

Recommended Posts

Hej på er alla! jag har nu köpt min första mustang en gt cab -05 svart med svart inredning ocg röda skinnstolar, gudars va jag är nöjd har bara hunnit köra hem den men vilken härlig bil, gått 3050 mil . kommer säkert med en massa frågor sen.

ha de gott alla .

hjälp! nu börjar caben att jävlas med mig,, när jag ska öppna eller stänga så hänger inte deb främre delen med den får jag stänga eller öppna manuellt...

vet inte ifall nåt har hoppat ur eller nåt har gått sönder,ska försöka hitta en sprängskiss över det hela..kanske nån har nåt bra förslag?

hjälp! nu börjar caben att jävlas med mig,, när jag ska öppna eller stänga så hänger inte deb främre delen med den får jag stänga eller öppna manuellt...

vet inte ifall nåt har hoppat ur eller nåt har gått sönder,ska försöka hitta en sprängskiss över det hela..kanske nån har nåt bra förslag?

Ingen aning.Men är den köpt från fimrma alt privat person så ring denna o fråga vad som kan vara fel eller om dom kan åtgärda felet.Inte roligt o köpa bil och så det första är att man får laga massa fel på bilen.Har du gjort ett CarFax på bilen så den ej är krockad osv?

Vet inte riktigt hur du menar men innan du cabbar ner så måste du öppna manuellt och tvärtom när du cabbar upp.

/MOS

bilen är kollad och den är grön.. nu har jag hittat två stag inne i cabben som fästet har gått av på ,det är dom två stagen som lyfter den främre delen ,den som ska ligga över fönstret fram..båda dom stagen är väck, har pratat med försäljaren och ska ringa till firman på måndag, han sa han dom skulle fixa allt..hoppas dom nu gör det .. annars en helt underbar bil.

/Jörgen

bilen är kollad och den är grön.. nu har jag hittat två stag inne i cabben som fästet har gått av på ,det är dom två stagen som lyfter den främre delen ,den som ska ligga över fönstret fram..båda dom stagen är väck, har pratat med försäljaren och ska ringa till firman på måndag, han sa han dom skulle fixa allt..hoppas dom nu gör det .. annars en helt underbar bil.

/Jörgen

Klart dom skall fixa det.

Hoppas det löser sig.

bilfirman säger åt mig att lämna in bilen på en verkstad och be dom fakturera ner till dom,, men jag måste hitta nån som är duktig på att skruva cab!

Snälla fyll i din profil med var du bor så kan vi hjälpa dig sen.

ursäkta ,hade glömt det! har nu hittat étt sadelmakeri som ska ta av tyget på caben, sen en firma som ska kolla på ställningen ifall dom kan fixa den.. men inte förrän sista aug.. vet nån ifall det är enklare att ta ut allt nytt på försäkringen?

jag har upptäckt et riktigt dålig sak med bilen ,det är att det inte finns nåt typ av lås på tanklocket!

/Jörgen

ursäkta ,hade glömt det! har nu hittat étt sadelmakeri som ska ta av tyget på caben, sen en firma som ska kolla på ställningen ifall dom kan fixa den.. men inte förrän sista aug.. vet nån ifall det är enklare att ta ut allt nytt på försäkringen?

jag har upptäckt et riktigt dålig sak med bilen ,det är att det inte finns nåt typ av lås på tanklocket!

/Jörgen

Ring ditt försäkringsbolag och hör vad dom säger.

Lås på tanklock är bara av ondo. Det är bättre att buset får sin bensin än att dom bryter sönder bilen så den behöver lackeras om.

Jag köpte ett låsbart tanklock från Summit Racing, har fungerat bra i 3 år. Inga error codes på att det inte är org som sitter där.

Kan varna för det har jag förstått.

jag har pratat med föräkringsbolaget och det går på min helförsäkring, men saken är den att jag har köpt den på bilaffär och tycker nog att caben ska hålla mer än en dag =( men som tur är verkar det vara en bra firma ,tydligen bara att lämna in bilen och få det fixat.. hoppas det blir lika lätt som det låter.

ska visa bilen för en verkstad nån dag den här veckan,få höra vad dom säger.

/