Jump to content

351 cobra jet


Mustangmach

Recommended Posts

Hej,

Jag har en härlig 351 clevland med lite trim.

Motorn är ett 4 bultat 351 cobra jet/ boss block med 2v toppar och ett aluinsug "edelbrock" samt hög kompskolvar, 780 boss dubbelpump förgasare och kam med hydralisk in 519 och ut 519.

Bilen är manuell och jag skulle vilja få ett högre effektuttag! vad skall jag prioritera.

Tacksam för vägledning

Mvh Robban

Link to comment
Share on other sites

:P:clap:

Man lär sej hela tiden. :P

Mvh.

pools

på cleveland är det inte så stor skillnad mellan 2 och fyrbultat.

Extrabultarna är rätt klena där de sitter längst ut på överfallen.

Går att bygga om två bultat till fyrbultat om man vill..

man säger ju från experthåll att fyrbultat är inget krav,men "det är surt sa räven".. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...