Jump to content

TUNERS


BUSET

Recommended Posts

first of all,

sorry om jag missat en tidigare tråd...

MEN,om man nu ska köpa en tuner så snackar dom om sina octantal...87 91 93

vad gäller för oss här hemma? o då pratar jag om en GT moddad med endast t.body,spacer och cold airkit

man får 3 tunes i ett paket med valet av octan,så vilket passar oss bäst med vår soppa räknat?

Link to comment
Share on other sites

Ett tips e o kolla om det e billigare o köpa dosan av Prytz o sen beställa mappningarna på sidan om?

Dom tar väl 370 dollares för dosan i USA hos brenspeed har jag för mig. Iof med 3 mappar.

Men skatt o tull o sånt ska ju på då å.

Link to comment
Share on other sites

Ett tips e o kolla om det e billigare o köpa dosan av Prytz o sen beställa mappningarna på sidan om?

Dom tar väl 370 dollares för dosan i USA hos brenspeed har jag för mig. Iof med 3 mappar.

Men skatt o tull o sånt ska ju på då å.

en admin som gör reklam vad liknar detta? tre hörner straff och ut :arrow::thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Ett tips e o kolla om det e billigare o köpa dosan av Prytz o sen beställa mappningarna på sidan om?

Dom tar väl 370 dollares för dosan i USA hos brenspeed har jag för mig. Iof med 3 mappar.

Men skatt o tull o sånt ska ju på då å.

en admin som gör reklam vad liknar detta? tre hörner straff och ut :arrow::thumbdown:

Det tycker jag å, banna mig på stört.

Netikett

1.C

Vi tillåter inte reklam eller reklamliknande inlägg i vårt forum

Om det är relevant för ämnet är det naturligtvis tillåtet att nämna företagsnamn

Annonser från företag skall ligga under kategorin kommerisell annonsering

Jag tolkar det som att jag som privatperson och ej verksam inom något företag kan tipsa om bra och billiga produkter från företagare.

Detta förekommer överallt på detta forum.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Fan va larvigt airone. Linde försöker bara ge tips till grabben vart han kan köpa dosan billigare så blir det gnäll om reklam hit o dit Reklam är väl ändå om han äger ett företag o fösöker sälja hela tiden på forumet.Köp Dosan hos Håkan bra Service får du där oxå.Vi skall väl hjälpa varann på detta forum eller har jag fel??

Link to comment
Share on other sites

får ju hålla med om ovanstående,

vi ska ju alla hjälpa varandra så det var inget annat än det...hjälp!

jag tackar för snabb respons och tips! får se hur jag gör,fick faktiskt inget konkret svar igår.

sen tackar jag även för kommentaren "grabben" då jag trots allt är 77:a ha ha.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ett tips e o kolla om det e billigare o köpa dosan av Prytz o sen beställa mappningarna på sidan om?

Dom tar väl 370 dollares för dosan i USA hos brenspeed har jag för mig. Iof med 3 mappar.

Men skatt o tull o sånt ska ju på då å.

en admin som gör reklam vad liknar detta? tre hörner straff och ut :arrow::thumbdown:

Den enda gången du, airone, gör inlägg är när ett företag näms vid namn. Snälla, logga ut för gott och kom aldrig mer tillbaks.

Link to comment
Share on other sites

på tal om tuners..

ingen som har en tuner,med moddar som passar min kärra som kan låna ut?

jag kan skicka med företagspaket samt ev. erbjuda en liten slant för besväret?

eller det är såpass unikt för varje att det inte passar? inte så hemma på det här med databoxar etc

Link to comment
Share on other sites

på tal om tuners..

ingen som har en tuner,med moddar som passar min kärra som kan låna ut?

jag kan skicka med företagspaket samt ev. erbjuda en liten slant för besväret?

eller det är såpass unikt för varje att det inte passar? inte så hemma på det här med databoxar etc

Nix det går icke.

När man "trimmar" sin bil. Så "gifter" sig tunern med bilen.

Orginalmappen lagras i "enheten" och den nya tunen skickas in i bilen.

Då är enheten låst, och fungerar endast med denna bil.

Den blir inte upplåst förns man lägger tillbaka orginalmappen i bilen.

Varje mapp är programmerad för en unik bil.

Med en SCT X3/SF3 kan enheten gifta sig 5 gånger tror jag det är. Med andra ord. Den kan användas till 5 bilar. Sen är måste man låsa upp den för att kunna använda den till fler bilar. Dom vill med andra ord, att man ska köpa sig en ny X2/X3/SF3.

Link to comment
Share on other sites

aha,

jo det e ju klart att ett företag inte vill att man ska låna runt utan köpa

men synd ändå,eftersom man i regel använder den en gång sen är det över för en såpass stor slant

får se hur jag gör,är inte så väldigt kå..på det här med trim då bilen är bra som den är men nu när jag moddat lite så hade en tune vart bra (bra kan bli bättre)

men eftersom jag köpte ett billigt CAI som inte var märkesbundet blev BREN lite konfunderade över hur det skulle ordnas så kanske blir det inget av det.

vad har du för kul på din bil linde?

Link to comment
Share on other sites

det finns olika sorters men vissa kan söka o släcka ja

i sverige blir det dyrare inköps pris men då kapar man oxå på frakt,tull etc..som brukar kosta rejält mycket!

i slutändan kan det i många fall vara enklare att köpa av en handlare här hemma

Link to comment
Share on other sites

Vem av er på forumet kan ge en grundläggande förklaring hur detta med tunes och mappning fungerar? Har själv tidigare sysslat med gjutjärnsmotorer, förgasarflödesmätning mm. Dvs; mycket cubic inches + mycket bensin = mycket att åka med!!! Så det är en ny värld jag klivit in i :D:shock::?:D

Link to comment
Share on other sites

grundläggande är det ju som ett trimchip precis som till diverese dieselbilar japs etc..

man ändrar data inställningen med ett program

men jag överlåter TEK delarna till dom som har kunskapen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...