Tybalt cmc1443 April 24, 2004 Report April 24, 2004 Hej!Jag har en 64 1/2 med ordentligt slitna säten fram som jag tänker klä om.Problemet är att jag inte får loss förarsätet ifrån skenorna...Spaken som via en arm lossar låsningen för att skjuta sätet fram och tillbaka är nog inte allt för pålitlig eftersom armen är rostig sliten böjd och allt annat än bra...Stolen går ändå att skjuta fram och tillbaka om man för hand petar på låsmekanismen...men kan inte komma på hur man skall få den att glida hela vägen ur skenorna. Till saken hör också att det ligger mycket stoppning och delar som släppt ifrån sätet under stolen som möjligen kan ha fastnat någonstans olämpligt?Sen på passagerarsidan fram sitter det inga skenor alls utan stolen förefaller direkt bulltad i karossen. Så det ser ut som om man måste hissa bilen och lossa bultarna underifrån?!? Är det orginal?Någon som vet hur det ska vara och hur sätena lossas?Mvh Mikael Citera
THOMAS April 24, 2004 Report April 24, 2004 STOLARNA SITTER SKRUVADE I GOLVET. SITTER FYRA GUMMIPLUGGAR PÅ VARDERA SIDA.UNDER DESSA SITTER DET MUTTRAR ATT DEMONTERA. (UNDER BILEN ) Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 24, 2004 Report April 24, 2004 Hej.O.B.S. kräver en lång hyllsa ½" eller13mm, bultarna som muttrar sitter på ärlånga och vanlig hyllsa är för kort. :wink: Citera
Tybalt cmc1443 April 24, 2004 Author Report April 24, 2004 Var inte så jobbigt att lossa stolarna trots att man måste lossa dem under ifrån bilen. Efter jakten på rätt hylsa lyckades jag iallafall klä om en stol idag... Det tar en del tid minsann...drar mig för att klä om den andra. Men fick aldrig någon klarhet i om det var orginal att passagerarstolen fram saknar skenor för justering i framskjutet/bakskjutet läge?Mvh Mikael Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 25, 2004 Report April 25, 2004 Hej igen.Passagerarstolen skall ha samma typ av skenorsom på förarsidan. :wink: Jag har klätt om massor av Mustang stolaroch baksäten och tycker inte längre attdet är jobbigt. Men jag förstår dig det är inte lätt om manfår tag i en klädsel som är hård i vinylen. Det finns ett antal leverantörer av klädslaroch en del av dessa är det hårdare vinyl i ännandra. Citera
johnkevin April 26, 2004 Report April 26, 2004 Passagerarstolen på tidiga 65:or (64 1/2) har ingen justering. Detta blev inte standard förrän i juni 1964. Så det är korrekta prylar du har! Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 26, 2004 Report April 26, 2004 Passagerarstolen på tidiga 65:or (64 1/2) har ingen justering. Detta blev inte standard förrän i juni 1964. Så det är korrekta prylar du har!Tänk att man aldrig lär bli fullärd på 64½. Personligen trodde jag att jag hadde koll på vadsom skiljer, men tydligen finns det ett och annatkvar. :wink: Citera
Recommended Posts