Jump to content

Mustang 1970 genom GBGperformance


denversson

Recommended Posts

Min bil kom för två veckor sedann, den var i det skick som jag hoppades på ,någon buckla var det som inte syntes på bilderna

enda missen var att de lastat däck inne vid överfarten så det har färgat av på säterna (vit skinn klädel),det lovade gbg att fixa men när bilen kom på transporten var det inte åtgärdat.Jag betalar inte transporten hem lägger detta på kläslen

Dom svarar alldrig på telefon när man ringer bara mail Bilen kom till gbg påskveckan så det arbetar inte fort 11månader tog det innan bilen komm till mig.

Jag tycker inte att det är en seriös firma efter som man inte kan få kontakt med på telefon o diskutera olika saker

Har provkört lite mellan skurarna o bilen går bra vad jag tycker, skall meka lite i vinter o lära känna den o hoppas på en tidig vår

Link to comment
Share on other sites

OK, tack för infon!

Jag vill atagligen inte ha med dom att göra... nu efter personlig kontakt och efter jag läst en del olika saker här och på andra ställen.

Igår hade jag kontakt med dom betr. en blå 65:a cab som ser ganska tjusig ut på bilderna. Jag fick mera bilder och bilen ser väldigt fin ut utvändigt och invändigt. Hade frågor om motorrummet, undrade över varför det saknades remmar till remskivor och då säger han till mig på tel. - Ahh, strunt i det, det är till kompressorn för AC och kompressorn kan man ta bort för det behövs ingen AC i en Cab. Då sade jag: Jaha, men det är väl synd på en bil med original AC. Då tyckte han: Näe, det är helt onödigt - ta bort det eller så sätter du dit en rem så har du AC. Då sade jag: Men antagligen så funkar väl inte AC:n eftersom remmen är borta. Då säger han: Näe, det är bara att fylla på systemet och sätta dit en rem, så har du AC. Sedan sade jag ingenting, utan tänkte för mig själv att hela resonemanget är ju idiotiskt. Man tar väl för f-n inte bort en original AC och antagligen funkar den inte p.g.a. att kompressorn behöver renoveras och kanske byte av kondensor etc. = runt 10000 kr. Så jag tackade för infon och avslutade samtalet. Jag tycker detta var väldigt konstigt resonemang att komma från en seriös 'bilentusiast'.

Det finns säkert flera personer som även tycker att allt funkat bra, men som det känns nu så är det runt 50% att man blir nöjd. Hur tusan tänker man när man ställer däck på vit skinnklädsel?

Nu är ju ingen av dom med i diskussionen här (verkar det som), så dom kan ju inte försvara sig. Det kanske finns bra förklaringar...

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå beställt en musse av dom. Skrev kontrakt i April, det skulle ta tre till fyra månader sa dom! Väldigt svåra o få kontakt med, Bara sporadiska svar via email eller sms. svaren man får är bara att dom jobbar för högtryck, inga datum. Har fortfarande inte en aning när bilen kommer till Sverige! Kan inte rekommendera dom!! Med facit i hand hade jag aldrig köpt en musse där.

Link to comment
Share on other sites

Nu var det lite otur med att det var semester på besiktningen provade skälv att skaffa tid ca 2månaders väntetid,men räkna med 8-10 månader tror jag

Vad är det för bil du beställt ?

Hoppas det går bra för dig.

Man vill inte skriva för mycket i forumet så länge man inte har fått bilen, man är helt utlämnad i deras händer med mycket pengar på spel.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Är troligtvis inte det enda fallet som är anmält, stackare som har betalt massa pengar o. ändå inte fått nån bil.

J-vligt klen tröst att få rätt i domstol när det kanske varken finns pengar eller bil att tillgå.:(

Link to comment
Share on other sites

Jag lade upp den här länken till några grabbar som blivit drabbade på facebook.

En av dom är just Anders Andersson han har väntat i 3 f_cking j-vla år. O. får inte köpet hävt???

Otroligt!!!:confused: För dom som är intresserade här är en länk.

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=184999611583213&id=100000919773017&ref=notif&notif_t=share_comment#!/permalink.php?story_fbid=184999611583213&id=100000919773017&notif_t=share_comment

Link to comment
Share on other sites

Är troligtvis inte det enda fallet som är anmält, stackare som har betalt massa pengar o. ändå inte fått nån bil.

J-vligt klen tröst att få rätt i domstol när det kanske varken finns pengar eller bil att tillgå.:(

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 71%, bgcolor: #e3e3ff]Rubrik : GBG PERFORMANCE

Namn : feleri

IP: 81.233.98.196 Datum : 2011-11-18 16:07:30

[/TD]

[TD=width: 29%, bgcolor: #e3e3ff]Svara på inlägget! [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #eeeeff, colspan: 2]Hej

Köpte en Charger av GBG hösten 2009 fick sen bilen i Januari 2010, bilen var som den skulle men motorblocket var spräckt samt saknades orginalhuv och diverse grejor som lovats med,har fortfarande inte fått detta. Ingen ersättning för motorblocket eller för något annat, en riktig skitfirma , svarar ej på varken telefon eller mail.

Hoppas verkligen dom försvinner så att inga fler blir lurade.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link to comment
Share on other sites

Man blir ledsen när man hör talas om sånt här. När ska Blocket ta sitt ansvar och införa registrerade konton som Ebay där man kan betygsätta säljare/köpare. Det är iaf något som jag skulle vilja se framöver för att göra det säkrare för båda parter som handlar där.

Faktiskt funderat på att göra en anmälan på blocket, det skulle vara bra om fler som blivit lurade gör samma sak.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej. Den 12/1 fick jag efter tjat reda på att bilen var bokade för transport till Rotterdam. frdrik skulle skicka över skeppningsdata så fort han fick pappren. Är det nån som vet hur länge man behöver vänta innan man får besked( kanske trådstartaren kan ge besked). Är det nån mer som väntar på sin bil där ute?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Att betala en bil i förskott är alltid ett vågspel. Att en firma som har som företagsidé att importera USA-bilar och inte har finansiering för det kan ju inte ha mycket eget kapital i kassan. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig. Själv blev jag blåst. Det blev en svensksåld Mustang i stället.

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14991-Varning-för-falsk-annons

Link to comment
Share on other sites

De fick iväg en container den 6/2. Den andra containern kom tyvärr inte iväg pga av att Tilte till min bil och en till försvunnit i hantering. De har bytt transportbolag. Väldigt trist men jag hoppas att bilen går iväg med nästa båt!

Link to comment
Share on other sites

Hej jag hade köp bilen i Sverige i första hand,man vill ju se den innan man betalar.Om jag hade importerat från usa hade jag åkt över och besiktigat bilen innan köp. Reskostnaden är småpengar,ifall du får en bil som är upprostad,ser fint ut på ytan

uppspacklat nylackat....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg bor i norge og har kjøpt mustang 66 cab gjennom gbg.den har jeg lagt inn annonse på her under bil tilsalgs.når jeg fikk den til norge fikk jeg vite at den har fått ny vin i usa og da får jeg ikke godkjent den i norge.men i sverige er det ikke noe problem.meget fin cab! take a look!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...