Jump to content

Mustang 1970 genom GBGperformance


denversson

Recommended Posts

Sålde min mustang 07'a i slutet av sommaren för att kunna köpa en 69-70 musse , och nu är den köpt !

Hittade en helt ok sportsroof genom GBGperformance som passar mig så nu får vi se om det är Ris eller ros att ta hem bil genom dem , uppdaterar tråden med info om hur det går.

Grattis till nya bilen.

Uppdatera gärna tråden för det ska bli intressant och se om de har bättrat sig.

Link to comment
Share on other sites

Sålde min mustang 07'a i slutet av sommaren för att kunna köpa en 69-70 musse , och nu är den köpt !

Hittade en helt ok sportsroof genom GBGperformance som passar mig så nu får vi se om det är Ris eller ros att ta hem bil genom dem , uppdaterar tråden med info om hur det går.

Anvend søk funktionen og søk på GBGperformance :think: Ingen personlig erfarenhet av dom..... :idea:

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att det finns en del snack kring GBGP .. just därför jag startar en tråd då jag känner att jag gör mustangfolket en tjänst att öppet redovisa köpet i detta fall.

Förutom långa leveranstider och en eller ett par bilar som det varit problem med så har ingen blivit lurad på sin bil iaf så jag har hoppet uppe.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att det finns en del snack kring GBGP .. just därför jag startar en tråd då jag känner att jag gör mustangfolket en tjänst att öppet redovisa köpet i detta fall.

Förutom långa leveranstider och en eller ett par bilar som det varit problem med så har ingen blivit lurad på sin bil iaf så jag har hoppet uppe.

Det är bra ifall fler tänker köpa bil via GBGP. På deras sida står det att man ska betala full likvid som skickas vidare till USA där affären görs upp. Hur kändes det att hosta upp full betalning i förskott på en bil som du inte har sett i verkligheten?

Link to comment
Share on other sites

Full likvid i förskott det stämmer, kändes inte så jobbigt då jag helt enkelt får lita på att går rätt till och bilen i det närmaste motsvarar förväntningarna.

Samtidigt hade jag inte så mycket att välja på då utbudet på den svenska marknaden är väldigt tunt, annars är såklart ett köp här på svensk mark att föredra.

Trevlig fortsättning på julhelgen allihopa!

Link to comment
Share on other sites

Full likvid i förskott det stämmer, kändes inte så jobbigt då jag helt enkelt får lita på att går rätt till och bilen i det närmaste motsvarar förväntningarna.

Samtidigt hade jag inte så mycket att välja på då utbudet på den svenska marknaden är väldigt tunt, annars är såklart ett köp här på svensk mark att föredra.

Trevlig fortsättning på julhelgen allihopa!

Utbudet på svenska marknaden brukar vara tunt under vintern men till våren kommer det att öka för fullt. ;)

Tack detsamma.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dags för uppdatering.

Har inte hänt så mycket sedan transaktionen annat än att bilen är i deras ägo och står på terminal och väntar på tur att skickas över.

Har ingen aning om när den väntas dyka upp i sverige , man får bita naglarna och låta tiden ha sin gång.

Fredrik Kretz ger ett förjävla ärligt intryck och är kanon att prata med.

Link to comment
Share on other sites

önskar er lycka till!

om man nu har ett speditions/import företag så tjänar man ju allt och förlorar inget på att serva sin kunder till 100% så gör man inte det så är man tamejfan utan IQ!

får nu hoppas att era bilar kommer hem i säkert förvar och att allt löser sig till era förväntningar grabbar!

Link to comment
Share on other sites

Denna väntan kan vara olidlig. Bilen är på andra sidan *poolen* och det ska fixas ett och annat innan den slutligen är på väg för sen passera tullen i sverige bla bla... Jag vet hur det känns att vänta på sin bil som ska importeras men som Buset hoppas jag också att bilarna motsvarar förväntningarna.

Link to comment
Share on other sites

Om man läser på andra forum så verkar väntan bli lång, allt från 6 månader o uppått. Nån har väntat 2 år o inte fått nån bil!

För mig tog det ca 2 månader från Californien(ej GBG P). Hade första ching med option att tacka nej.

Kikade på Lördagen, bestämde mig på Söndagen.

Måndag kväll var bilen levererad hem (20 mil). Betalade Torsdag 3 dagar senare.

Behövde inte lägga en krona i handpenning trots att jag erbjöd mig att göra det.

Priset var också långt under av prisbilden GBG Performance har.

Nej det var ingen jag kände som ordnade över bilen.

Men jag kanske bara hade tur.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev verkar, beroende på att allt man läser kanske inte är sant.

Men ingen rök utan eld.

Det senaste jag läst om GBGP var på www.usabil.nu:s anslagstavla.

3-4 månader i snitt enligt GBGP?

Jag har aldrig läst eller hört någon som fått sin bil tidigare än 6 månader.

Så att till det få ett genomsnitt på 3-4 verkar lite underligt.

Men jag hoppas att det går bra för dig och din bil.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej alla....för mig tog det 2 månader.......(från köpet av bil i californien så tog det 14 dagar till den stod i en container och på en båt mot rotterdam -stockholm som blev södertälje och sen ändring till norrköping sen tåg till södertälje med container o sen lastbil med container till grannen 2 km från mig o sen lastväxlare hem till min gårdsplan p.g.a snöstorm) totaltid alltså 2 månader precis..

Och jag lovar inte med de där "göteborgarna" nej med en kontakt som bor "over there" som besiktar o skickar över bilder till mig...

alla stockholmsbilar skickas till grannen för uthämtning....det kommer flera containers i månaden hit...till grannen....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Kan bara säga så här: rena jävla idioterna.

Jag tog kontakt med dom, Jag hittade en bil i LA som en av deras killar åkte och tittade på, sen la de ut den på blocket och skrev att dom var ägare till bilen, den gick otroligt bra och var i mycket bra skick.

så dum som ja var så blev ja för kåt på bilen och skulle bara ha den, så jag mailade själv ägaren och la en hand penning på den. skickade med resten av pengarna till en bekant som hämtade bilen och körde den till hamnen som sedan skeppades hem. Gbg hade mailat mig massa med bilder och hade verkligen gått igenom bilen noggrant som de skrev och allt var super bra. När jag väl fick hem den så var det allt utom bra.

bilen hade varit rejält krockad, ena bakskärmen och hjul huset var rejält intryckt som sedan hade spacklas med minst 5 kg spackel och sedan målats om, hjulhuset var så intryckt så att det tog i hjulet vid minsta fjädring.

hela främre ramen var sned, vilket syntes hur väl som helst när man öppnade huven för motorn var helt förflyttad åt en hållet och fjädertornen spruckna, förutom detta så var hela bilen rund bucklig.

Och detta tyckte GBG va en bil i kanon skick( vilka experter).

Tur i oturen var ju i alla fall att jag inte köpte den via dom för då hade den kostat mig 40 000 mer.

Min garage kompis köpte en nyrenoverad camaro 67 utav dem i samma veva som jag köpte min bil.

han fick ca 150 bilder på bilen och den såg verkligen skit fin ut och den var helt nylackad.

Han pröjsade dem och de sa ca 10 veckor sen skulle den vara hem.

det drog ut rejält på tiden, kommer inte riktigt ihåg hur läng men i alla fall minst den dubbla tiden.

När bilen väl hade kommit sa ringde de och sa att bilen va hemma och att de hade t.o.m hade tvättat bilen åt honom.

När han väl ska hämta bilen så ser han direkt på 30 meters avstånd att huven, taket, bagagen och plåten framför vindrutan är buckligt som fan och inte de små bucklorna direkt. antagligen så hade någon gått uppå bilen när den lastades i cointainern.

Men de Idioterna som till och med hade tvättat bilen sa inte ett skit till han i telefonen mer än att bilen står här och blänker så du kan komma och hämta den nu.

De här dårarna(GBG) anser sig själva som seriösa:) de åker och kollar på massa bilar och tar kort på dem, sen står det på deras hem sida att de äger alla bilarna och att de även kan hjälpa till med renoveringar coh ombyggnationer så man kan få sin egen prägel på bilen.

Ja jag skulle då Fan inte vilja få min bil renoverad av dessa "goa gubbar" i alla fall, men det är bara vad jag tycker.....

Link to comment
Share on other sites

Trist historia med den krockskadade , men ang camaron gick väl gbg-p och täckte lastskadorna när de upptäcktes antar jag ? för det kan väl vara så att på den svenska sidan inte vet exakt skick på alla bilar som går i hamn då det inte bara importeras bilar i utställningsskick.

Jag aldrig haft intryck av att de skulle äga bilarna , kanske påstods annat när du var i svängen ?

Tråkiga historier är knappast kul att höra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...