Jump to content

Importera musse 66 from usa


peter9215

Recommended Posts

Blir nog inga problem med det. tullen/transportstyrelsen vet ej vad koderna betyder och kollar ej upp vad ska sitta för motor i bilen utan det kollas när du regbesiktigar bilen, och sitter det v8 i, se till så att du har 5 bultade axlar, :thumbup:

Tänk bara på att bilen är betydligt mindre värd än en orginal V8 bil :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ämnet har varit uppe ett antal gånger, samma svar från mig,

köp rätt på en gång :thumbup:

Det finns ingen anledning att lura sig själv, en V8 Mustang är byggd

för det redan från start ;)

O intressant i ämnet f.o.m. 1969 gick man över till att montera fler

chassidelar från 8a bilar även på 6a bilar som standard, det blev

för mycket olika schassi delar i Fords lager :-|

Link to comment
Share on other sites

Just i Dalarna är det riktigt svårt. Har haft kontakt med ett par personer i klubben som kämpat både länge och väl. Det finns tydligen bara en kille som reg-besiktigar importer i Dalarna och han åker runt till alla stationer...en riktig surkart som tex "vet" att det måste vara skivor om man har V8...har själv skrivit inlagor för att hjälpa några stycken (ingen feedback på hur det gått dock).

Rent allmänt så finns det väl tillräckligt med V8 Mustanger för att kunna hitta och importera en sån istf en konverterad.

Link to comment
Share on other sites

Just i Dalarna är det riktigt svårt. Har haft kontakt med ett par personer i klubben som kämpat både länge och väl. Det finns tydligen bara en kille som reg-besiktigar importer i Dalarna och han åker runt till alla stationer...en riktig surkart som tex "vet" att det måste vara skivor om man har V8...har själv skrivit inlagor för att hjälpa några stycken (ingen feedback på hur det gått dock).

Rent allmänt så finns det väl tillräckligt med V8 Mustanger för att kunna hitta och importera en sån istf en konverterad.

ok, då har det ändrats sen jag regbes. (det är rätt länge sen nu) då var det bara 69 och nyare som var tvungna att ha skivor med V8 (vart tvunget å bytas på min innan den gick igenom) men de äldre gick igenom med 5 bultat.. Tråkigt att allt ska försämras :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Jag reg.besiktiga själv en nyimporterad Mustang -65 som är ombyggd från 6:a till V8 2010.

Det var inga problem alls.

Kanske hade jag tur som fick en bra besiktningsman.(Örebro)

Är det gjort enl. reglerna med 5-bult osv. så ska det inte vara några problem.

När det gäller konvertering.

Är man en matching number nörd så kanske det har betydelse.

Vad värdet anbelangar så visst blir dom billigare.

Men gillar man Mustang och inte har pengarna så får du en precis lika bra bil, med skillnaden på en siffra i plåten.

Jag betalar gärna 55-60000:- mindre. (Det kan man ha roligare för)

Det är ingen som ser att det har varit en 6:a förut.

Huvudsaken att du har en bil som du är nöjd med.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Just i Dalarna är det riktigt svårt. Har haft kontakt med ett par personer i klubben som kämpat både länge och väl. Det finns tydligen bara en kille som reg-besiktigar importer i Dalarna och han åker runt till alla stationer...en riktig surkart som tex "vet" att det måste vara skivor om man har V8...har själv skrivit inlagor för att hjälpa några stycken (ingen feedback på hur det gått dock).

Rent allmänt så finns det väl tillräckligt med V8 Mustanger för att kunna hitta och importera en sån istf en konverterad.

ok, då har det ändrats sen jag regbes. (det är rätt länge sen nu) då var det bara 69 och nyare som var tvungna att ha skivor med V8 (vart tvunget å bytas på min innan den gick igenom) men de äldre gick igenom med 5 bultat.. Tråkigt att allt ska försämras :thumbdown:

Konstigt. Finns ju t.ex 69 428 SCJ med trummor fram orginalt :idea:

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Just i Dalarna är det riktigt svårt. Har haft kontakt med ett par personer i klubben som kämpat både länge och väl. Det finns tydligen bara en kille som reg-besiktigar importer i Dalarna och han åker runt till alla stationer...en riktig surkart som tex "vet" att det måste vara skivor om man har V8...har själv skrivit inlagor för att hjälpa några stycken (ingen feedback på hur det gått dock).

Rent allmänt så finns det väl tillräckligt med V8 Mustanger för att kunna hitta och importera en sån istf en konverterad.

ok, då har det ändrats sen jag regbes. (det är rätt länge sen nu) då var det bara 69 och nyare som var tvungna att ha skivor med V8 (vart tvunget å bytas på min innan den gick igenom) men de äldre gick igenom med 5 bultat.. Tråkigt att allt ska försämras :thumbdown:

Konstigt. Finns ju t.ex 69 428 SCJ med trummor fram orginalt :idea:

JohnB

Helt sant, men så var reglerna sa dom till mig..

Link to comment
Share on other sites

Ursprungskontrollen har inget att göra med den tekniska specifikationen.

Urspr. kontr. är bara till för att kolla om chassinumret är anmält stulet i annat land.

På SBP har de alla koder för att identifiera motor m.m.

Har du tur kan det gå,,,,,om inte innebär det många slantar och månader innan den blir godkänd.

Sedan är det lite mer än 5-bult o skivbromsar som skiljer en 6:a mot en 8:a.

Tex. styrstagen är som tandpetare jämfört med 8:ans stag.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...