Mmmange January 23, 2011 Report Share January 23, 2011 Jag har sökt med ljus och lykta efter nya snygga fälgar (och däck) till min Mustang 67 HT.. Jag har idag Amerian Racing Torq Thrust..tror jag de heter. det är 15" och däcken är fräsha...men jag är ute efter en uppsättning AMR Hopster, eller liknande. Men vaaaaaaar kan jag köpa sådana (I SVERIGE!!!) Gärna hos nån som tar mina i inbyte och att man köpa på avbetalning eller "räntefritt"Då jag har inte 15-20 lök att hosta upp direkt.Hjälp mig med nån bra handlare i Sverige. gärna runt Västeråstrakten...men, Det är inte jättviktigt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange January 24, 2011 Author Report Share January 24, 2011 Hmmm... En annan fråga då. Jag har hittat lite olika ställen där man kan handla. Men kan nån svara på vad man skall ha för mått på dem? jag skulle vilja ha 16 eller 17". Det enda jag vet att det är 5 bult och 114,3 men sen då? Vad har ni på era bilar? Vad passar? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan January 24, 2011 Report Share January 24, 2011 Om du har original bultmönster är det 5x 4 1/2 och det ska vara 114.3 mm. enligt denna tabell.http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods-rat-rods/Wheel-Bolt-Pattern-Cross-Reference-Database.aspTänk på att backspace/offset är viktigt också. Fördelen är att din fälg verkar finnas custom tillverkad vilket innebär att du får den med valfri backspace/bredd. Priset verkar vara knappt 1000 dollar för 4 fälgar i Usa vilket är ganska billigt för customtillverkade. Dock brukar det vara några extra veckors väntetid på dessa så du är kanske lite sent ute inför våren.Bigogar en svensk och en amerikansk sida som verkar ha din fälg.http://www.newstalgiawheel.com/wheel_detail.asp?subcat3=1011121http://www.gotrading.se/default.asp?page=products&upage=u1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
xstang January 24, 2011 Report Share January 24, 2011 Här är en tråd med lite fälgalternativ. http://forum.mustangclubsweden.org/showthread.php/12825-17-quot-fälgar-snyggt-eller-ejJag köpte ARTT2 17x8 med 4" backspacing. Dock har jag inte fått skaffat däck och satt på dom än så jag kan inte svara exakt hur det blir. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange January 25, 2011 Author Report Share January 25, 2011 Ja, jag hittade den tråden oxå...det var en hel del läsvärt där. Jag har kanske något spännande på gång. Men vi får se hur det blir om några dagar när jag får svar... ;-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm January 26, 2011 Report Share January 26, 2011 Om du inte hittar nått. Så har du den här sidan. http://www.gotrading.se/default.asp?page=products&upage=u1 Och dom är bra, att gjöra med oxå oppsss så att länken fanns Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson January 27, 2011 Report Share January 27, 2011 Halloj Magnus. Jag har själv en Mustang 66:a cab. Det bultmönster du angivit, är det samma som till min Musse, kanske?. I sådana fall är jag nog lite intresserad om Du eventuellt ska kränga av Dina fälgar....CMC1748MvhMagnus HanssonKungsbacka Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange January 27, 2011 Author Report Share January 27, 2011 Ja, absolut! jag tänkte sätta ut dem på Blocket eller här på forumet efter jag hittat nya...och visst...jag är klart intresserad att sälja dem. Jag kan ta bilder av alla fyra så du ser i vilket (bra) skick de är i...och däcken. ge ett bud på dem så kanske det blir affär! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson January 29, 2011 Report Share January 29, 2011 Kanoon Magnus. Mejladress: hansson-magnus@tele2.se. Jag ska oxå bli av med fälgar å däck. SteelWheels 15tum med däck. kanoonskick. Hör gärna av Dig till mig, innan Du anlitar blocket. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mmmange February 2, 2011 Author Report Share February 2, 2011 Japp det lovar jag! jag har inte hittat nåt än...men letar febrilt.... Det är ju det där med ekonomin. Jag söker nån man kan handla av till räntefritt...eller ja...på avbetalning mot ganska bra villkor iallafall. Kanske löser sig innan våren iallafall. Jag hör av mig så fort jag bestämmt mig! :-)...tror jag har gjort det nu! Blir nog en uppsättning Coys C5....som är jäääääätte ovanliga väl?nä, jag vet... De sitter på måååånga bilar. Men dock snygga och ganska billiga....Återkommer snart med mer info...eller förresten mer info kommer i "min" tråd om renoveringen" jag skulle bara..." Så håll utkik! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalleC February 4, 2011 Report Share February 4, 2011 Jag hakar på tråden med en fråga:Passar Amazonfälgar på Mustanger? Det följde nämligen inte med något reservhjul till min -73:a, så jag tänkte lägga i ett från en Amazon om jag hittar något (billigt, lätt och kompakt) som "nödhjul". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Hansson February 4, 2011 Report Share February 4, 2011 Gott e´det... COYS C5, helt klart mumma... Som sagt, har Du ngt foto så mejla eller foruma bilderna.CMC1748MVHMagnus HanssonKungsbacka Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB February 4, 2011 Report Share February 4, 2011 Amazon felger passar på Mustangen.MvhJohnB Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts