Jump to content

Recommended Posts

Vad jag vet är det inget krav på att kunna starta bilen i neutral läget utan det viktigaste är att man inte kan starta bilen med en växel i.

Min mach 1 1971 gick inte igenom besiktningen utan startspärr men jag fick ett tips av besiktningsmannen som sa att det räcker att bilen kan startas i parkeringsläget. Det fixas lätt med en bromskontakt från en moped som ser till att det bara går ström till tändningen med parkeringen i. Bilen gick då igenom besiktningen utan anmärkning.

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Jag köpte en microkontakt på som fick plats i växelväljaren.

Startar enbart i P-läget nu.

Har ni sett vad Hansen Racing tar för en neutralkontakt till FMX!!!!

3600kr!!!! *stön*

Link to comment
Share on other sites

Tänkte bara tala om att nu funkar det! Jag hade för mig att jag hade små "mini" tryckbrytare från gamla elektronikbyggsatser nånstans i garaget och visst var det så!

Den brytare som satt där (som inte fungerade) var inkapslad med trådar men den här får duga så länge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...