Jump to content

Projekt Ford Mustang 1967 Cab


streetsaleen

Recommended Posts

Hejsan, mitt namn är Björn o jag håller på o försöker renovera mina föräldrars Mustang och jag skulle behöva lite hjälp med att hitta endel plåt detaljer så jag kan börja rostlaga bilen, så jag undrar om ni vet några bra hemsidor som man kan köpa plåt detaljer. främst till golv och torpedväggen. och om vissa delar går att köpa löst eller om man måste köpa hela större delar.

Går det exempelvis att köpa en sån här plåtdetalj lös som är på bilden?

post-7818-144839150495_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Finns ganska många firmor i Sverige som säljer prylar.

Nu är det tyvärr ingen i klubben som brytt sig om att sköta om länkarna som hänvisar till olika firmor men länkarna finns här.

http://mustangclubsweden.org/default.asp?c=1014

Men många saknas där!

Själv köper jag nästan uteslutande direkt från USA och aldrig haft problem med det.

Min favorit med bra urval är Mustangsunlimited

Dom hade plåten du fråga efter i 2 utföranden

Förlängd variant

Originalutförande.

Originalutförandet kommer nog inte räcka till eftersom det gärna rostar även högre upp.

Garanterat hittar du mer problem under plåten dessutom (Torque box)

Väljer du köpa från USA bör du köpa en hel del annat också för att det ska löna sig.

Annars ring runt de firmor här i Sverige så får du hjälp

Link to comment
Share on other sites

Finns ganska många firmor i Sverige som säljer prylar.

Nu är det tyvärr ingen i klubben som brytt sig om att sköta om länkarna som hänvisar till olika firmor men länkarna finns här.

http://mustangclubsweden.org/default.asp?c=1014

Men många saknas där!

Det är helt riktigt att vi inte har haft resurser att hålla länksidan uppdaterad, delvis beroende på att vi håller på med den nya webplattformen som kommer snart. Är det någon i klubben som är intresserad att hjälpa till och ta ansvaret att alla länkar där är uppdaterade hade det varit toppen! Det är bara att konstatera att det behövs fler som hjälper till om vi skall kunna hålla innehållet aktuellt på sidorna. Bara att höra av sig till Daniel Linde eller mig.

Sorry om jag snodde tråden, åter till ämnet

Link to comment
Share on other sites

Det är helt riktigt att vi inte har haft resurser att hålla länksidan uppdaterad, delvis beroende på att vi håller på med den nya webplattformen som kommer snart. Är det någon i klubben som är intresserad att hjälpa till och ta ansvaret att alla länkar där är uppdaterade hade det varit toppen! Det är bara att konstatera att det behövs fler som hjälper till om vi skall kunna hålla innehållet aktuellt på sidorna. Bara att höra av sig till Daniel Linde eller mig.

Sorry om jag snodde tråden, åter till ämnet

Jag la upp den länklistan typ år 2000 och sedan uppdaterades den sporadiskt fram till ca 2007.

Det är fortfarande samma lista!

Bästa vore som du skrev om någon eller några hade enbart den uppgiften....Om länkarna inte är aktuella så är det lika bra ta bort den helt.

Kanske lättare sköta en lista på forumet!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Kolla upp trösklarna noga Jag antar att det är samma uppbyggnad som 66 an.På min cabbe trodde jag att torque boxarna var största problemet

men jag fick byta båda trösklarna(rocker panel) ,det var mellan väggen inne i tröskeln som var helt rutten(mellanväggen är för att stadga upp konstruktionen om dom är ruttna kan också synas som skrapmärken på dörrkanter om bilen sviktar ) ,syntes ingeting utifrån (utsidan är galvad)

och det var inte mycket att svetsa dit på golv eller boxen men nu är det fixat lycka till

mvh Björn

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar... Lär nog bli mer frågor längre fram i projektets gång. lite svårt med vad vissa delar va det heter på engelska. '

Ja det är en sån Floor to firewall som jag behöver, och torq boxen e väl den som sitter under golvet mot torpedväggen? Hoppas verkligen man slipper byta den oxå.

Det är möjligtvis ingen av er eller om ni vet någon som har ett par sånna här liggandes?

http://www.cjponyparts.com/fender-apron-left-front-shock-tower-to-rad-support-1967-1968/p/M216L/

http://www.cjponyparts.com/rear-fender-apron-driver-side-1967-1968/p/M227L/

Mvh Björn P.

Link to comment
Share on other sites

Finns ganska många firmor i Sverige som säljer prylar.

Nu är det tyvärr ingen i klubben som brytt sig om att sköta om länkarna som hänvisar till olika firmor men länkarna finns här.

http://mustangclubsweden.org/default.asp?c=1014

Men många saknas där!

Själv köper jag nästan uteslutande direkt från USA och aldrig haft problem med det.

Min favorit med bra urval är Mustangsunlimited

Dom hade plåten du fråga efter i 2 utföranden

Förlängd variant

Originalutförande.

Originalutförandet kommer nog inte räcka till eftersom det gärna rostar även högre upp.

Garanterat hittar du mer problem under plåten dessutom (Torque box)

Väljer du köpa från USA bör du köpa en hel del annat också för att det ska löna sig.

Annars ring runt de firmor här i Sverige så får du hjälp

Kan inte hitta några länkar på Mustangklubbens hemsida???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...