johnny_boy April 15, 2011 Report April 15, 2011 Hej alla glada mustangägare!Jag är ganska ny med att äga en mustang och tänkte kolla med dem som har lite mer erfarenhet vad det kan vara för fel när inte kupefläkten går igång när man vrider på reglaget?Om fläktmotorn skulle vara trasig hur jobbigt är det att byta den? Sitter en ac i den?mvh johnny Citera
John April 15, 2011 Report April 15, 2011 Vad har du för bil ??????????Inte helt betydelselöst ! Citera
johnny_boy April 16, 2011 Author Report April 16, 2011 Oj förlåt det är en ford mustang 69 grande Citera
coke89 April 16, 2011 Report April 16, 2011 du lossar fläktmotorn ifrån motorrummet, här är en sprängskiss på värmepaket, fläkt mm. Citera
JanneJ April 16, 2011 Report April 16, 2011 Det sitter ett motståd i serie med motorn för de olika hastigheterna, ibland kan det brinna av, kolla det först.Bilen är uppbyggd runt det, dvs det var den komponenten som fabriken började med och sedan byggde bilen runt. Om du är akrobatiskt lagd kan du stoppa in huvudet jämte gaspedalen och titta uppåt mot fläktpaketet, där sitter den. Citera
coke89 April 24, 2011 Report April 24, 2011 Det sitter ett motståd i serie med motorn för de olika hastigheterna, ibland kan det brinna av, kolla det först.Bilen är uppbyggd runt det, dvs det var den komponenten som fabriken började med och sedan byggde bilen runt. Om du är akrobatiskt lagd kan du stoppa in huvudet jämte gaspedalen och titta uppåt mot fläktpaketet, där sitter den.jag vet inte hur det ser ut på 70 janne men på 69 så sitter fläktmotståndet ingjutet i boxen för värmepaketet, alltså på passagerarsidan.om du som janne påpekar är akrobatiskt lagd så ta med dig en multimeter ned och kolla anslutningarna som går in i boxen.ifall det är motståndet som är avbrännt så måste du tyvärr demontera en hel del. börja med att ta bort hela instrumentbrädan och sedan kan du lossa lite på bulten som håller fast den nedre delen i högra hörnet, ta även bort handskfacket. efter det tar du bort clipsen som håller ihop boxen, gummimuffen som tätar till friskluftsintaget och bulten på framsidan som fäster det hela i karossen. därefter kan du med lite lirkande få ut framsidan av boxen nedåt. på insidan av denna finner du motståndet.här är en guide som jag hade mycket nytta av första gången jag demonterade instrumentbrädanhttp://www.mustangmonthly.com/techarticles/mump_0708_1970_ford_mustang_dashpad_replacement/index.html Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.