Jump to content

Featured Replies

comment_105376

Är i valet o kvalet om jag ska flytta på övre bärarm, nu när jag köpt sprojtans ny framvagn. Har fått för mig att det inte sänker särskilt mycket, påverkar mer geometrin i framvagnen. Men kommer jag känna någon skillnad?

Har redan kapat fjädrarna ett halvt varv och är nöjd med höjden på bilen. Blir den lägre är jag rädd att tråget ska ta i marken ner till min garagenerfart.

Ni som gjort det, hur blev det??

comment_105377

Jag kapade originalfjädern ett halvt varv och gjorde shelbysänkning 1,2 tum och det är inga problem. Shelbysänkningen sänker inte bilen något särskilt utan ändrar geometrin i framvagnen på ett sätt som påverkar väghållningen positivt. Nu är min undre länkarm ungefär parallell med marken så som jag vill ha det. Min bil är ljusår bättre att köra i år än den var förra året. Jag kan bara rekommendera shelbysänkningen.

• 4 weeks later...
comment_106039
gjorde shelbysänkningen samtidigt som jag bytte till röda koni dämpare! OTROLIG skillnad, kunde inte tro att det va samma bil!

gjorde även en hjulinställning i samma veva! fast det va inte nödvändigt! frågan är ju hur inställningen va innan:)

Vart köpte du dina röda koni?