June 14, 201114 yr comment_105376 Är i valet o kvalet om jag ska flytta på övre bärarm, nu när jag köpt sprojtans ny framvagn. Har fått för mig att det inte sänker särskilt mycket, påverkar mer geometrin i framvagnen. Men kommer jag känna någon skillnad? Har redan kapat fjädrarna ett halvt varv och är nöjd med höjden på bilen. Blir den lägre är jag rädd att tråget ska ta i marken ner till min garagenerfart.Ni som gjort det, hur blev det??
June 14, 201114 yr comment_105377 Jag kapade originalfjädern ett halvt varv och gjorde shelbysänkning 1,2 tum och det är inga problem. Shelbysänkningen sänker inte bilen något särskilt utan ändrar geometrin i framvagnen på ett sätt som påverkar väghållningen positivt. Nu är min undre länkarm ungefär parallell med marken så som jag vill ha det. Min bil är ljusår bättre att köra i år än den var förra året. Jag kan bara rekommendera shelbysänkningen.
June 15, 201114 yr comment_105418 gjorde shelbysänkningen samtidigt som jag bytte till röda koni dämpare! OTROLIG skillnad, kunde inte tro att det va samma bil!gjorde även en hjulinställning i samma veva! fast det va inte nödvändigt! frågan är ju hur inställningen va innan:)
June 16, 201114 yr comment_105437 Vi har gjort shelbysänkningen på vår -69 mustang...Är det någon som vet om den fungerar på en -69 Cougar, borde väl vara samma resultat eftersom bilarna verkar ha samma chassi ?
June 16, 201114 yr comment_105438 Vi har gjort shelbysänkningen på vår -69 mustang...Är det någon som vet om den fungerar på en -69 Cougar, borde väl vara samma resultat eftersom bilarna verkar ha samma chassi ?Yes!
June 16, 201114 yr comment_105442 Yes!Tackar Per Då tar vi fram mallarna och gör det i samband med motorbytet.
July 11, 201113 yr comment_106039 gjorde shelbysänkningen samtidigt som jag bytte till röda koni dämpare! OTROLIG skillnad, kunde inte tro att det va samma bil!gjorde även en hjulinställning i samma veva! fast det va inte nödvändigt! frågan är ju hur inställningen va innan:)Vart köpte du dina röda koni?
July 11, 201113 yr comment_106044 Stötdämparverkstan bjurholmplan på söder i Stockholm. Kjelle heter han som driver stället.Berra
July 11, 201113 yr comment_106052 Vart köpte du dina röda koni?Jag köpte mina via koni.se och i slutändan var det en firma i Stockholm som skickade dem.