May 13, 200420 yr comment_6309 Hej! Köpte en Mustang 65:a i höstas med motorn bredvid, plockade ner motor bytte lager, kolvringar alla packningar m.m. Köpte även en ny Edelbrockförgasare och en lite värre kam än original. Nu när jag startar den låter det som den bara går på max 5 cyl. Det sitter en Mallory dubbelbrytarfördelare på den, jag trodde att det var fel på tändning så jag köpte alla tänddelar nytt hos Hansen Racing.Förgasaren var inte ny, jag köpte den ihop med kamaxel av en kompis! Han fattar lika lite som jag om problemet, var ska jag leta fel?????????
May 13, 200420 yr comment_6312 Har du provat att justera tändingen max åt olika håll? Nån skillnad?Jag satte tändkablarna ett hack fel när jag bytte till Mallory och det blev precis som du beskriver...
May 13, 200420 yr comment_6319 Det jag menade var bara att om man byter fördelare kan man ha oturen att sätta tändkablarna ett hack fel. Då kommer det att gå dåligt oavsett tändföljd. Men det skulle kanske underlätta om det stod vilken motor det handlar om. Dubbelbrytare har jag hört ska vara svåra att justera korrekt men jag har ingen egen erfarenhet. Jag bytte min dubbelbrytare mot brytarlöst. Men det är väl bara att prova sig fram. Det vore ju trevligt om fler fyllde i profilen så man vet lite om Er.
May 14, 200420 yr comment_6323 Eftersom motorn går så har du rätt tändföljd.Omöjligt att få igång den annars.Jag tror också du antingen blandat tändkablar eller helt enkelt så är tändkablarna deffekta om du inte bytt dom?Mallory dubbelbryt är totalt värdelöst!Hopplöst att få det gå bra och ständig service. Dessutom är ju priserna hutlösa för deras brytare.Ta bort ena brytaren och prova igen.Du behöver inte ha dubbla brytare.Börja där och se om det blir någon skillnad innan du går vidare med felsökning
May 14, 200420 yr comment_6325 Nja... Vill nog kommentera det där med att Mallory skulle vara värdelöst. Erfarenheten kan ju variera, Jag har använt mig av Mallory dubbelbrytarfördelare på en bil sen 1995. Kan nog inte påstå att det skulle ha några brister, fungerar helt ok och är inte mer komplicerat att justera de brytarna än några andra. Finns naturligtvis bättre grejer men inte värda att döma ut. Ignitor är ett exempel på bättre lösning.Gå på sannolikheten eftersom din motor fungerade innan så är det troligtvis inget större problem. Tänk på vilka prylar du rört och fokusera på det.
May 14, 200420 yr comment_6326 Tog väll i kanske lite extra! Men irriterande att det tar sån tid och överpriser på brytarnaJag gav iallafall upp och har nu Ignitor i Malloryn.Går som en dröööööm!!
May 14, 200420 yr comment_6329 I min dubbelbrytarfördelare satt bara en brytare pga. att tidigare ägare inte klarade av att ställa in det rätt. Fördelaren bör tas ur och justeras i en speciell maskin om det ska bli riktigt bra. Därför är brytarlöst en bra investering.