Jump to content

Byte av kylare?


mike_musse 66

Recommended Posts

Hej!

har kollat runt efter en ny kylare för nippeln som går till extra tanken har gått av så det läcker runt kylar locket.

några bra tips på kylare? aluminium kylare har jag hört att inte man ska ha stämmer det? vill ha en bra kylare till en vettig peng men bra kylning.

motorn är en vässad 289 som sitter på en mustang ht 66

tack på förhand! :)

mvh// Mike

Link to comment
Share on other sites

Köpte en ny 3 raders i originalstil för 2 veckor sedan från VP Autoparts till min 66:a. 1950:- kostade den och det är Spectra Premium kylare som enligt vad jag hittat ska vara bra grejor. Passformen var väl sådär, den hamnade betydligt högre upp än orginalet så jag höll på att klippa nedre kylarslangen med fläktbladen.

Men genom att göra hålen oval så den kom ner 1-1,5cm så blev det bra och den fungerar kanon.

Link to comment
Share on other sites

Vill helst skippa och handla från utlandet, men mycket billigare där en i Sverige. VP Autoparts är mycket bra tycker jag, beställt

därifrån förr. ger 3 raders bäst kylnig? eller vad ska man ha? Rolands mustanger säljer

3 raders kylare bara. skiljer inte jätte mycket i pris på en aluminium ca 800 kr.

// Mike

Link to comment
Share on other sites

Vill helst skippa och handla från utlandet, men mycket billigare där en i Sverige. VP Autoparts är mycket bra tycker jag, beställt

därifrån förr. ger 3 raders bäst kylnig? eller vad ska man ha? Rolands mustanger säljer

3 raders kylare bara. skiljer inte jätte mycket i pris på en aluminium ca 800 kr.

// Mike

Ja jag hade redan 3 raders på min orginal eftersom den har AC men jag hade nog satt i en sån iaf. Det blir ju bara bättre :)

Och med priset VP har lär du ju inte tjäna på att ta hem en, det är väl om du vill ha alu kylare då.

Link to comment
Share on other sites

okej blir nog en 3 raders kylare för min del. på vilket sätt är alu kylare bättre? lättare och kyler bättre, men vill ha riktiga grejer från början så ja säga.

går det att få tag på aluminium kylare i Sverige (länkar) :D

Mvh// Mike

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...