Jump to content

Mustang 2007 till frugan


laxkungen

Recommended Posts

Jag har hittat denna Mustang åt min fru i Helsingborg och vill ha lite tips vad jag skall tänka på när jag åker och tittar på den.

Är det någon som vet något om denna firma i Helsingborg?

http://www.blocket.se/helsingborg/Ford_Mustang_GT_V8_35743394.htm?ca=2&w=3

Tacksam för svar

Eftersom den har gått 9000 mil, kan du fråga om oljan i växellådan är bytt samt spindellederna. Kolla om aut-lådan växlar mjukt. Om den inte gör det dvs sparkar in växlarna, undvik att köpa bilen. Fråga efter carfax och se till så att suffletten är hel + stänger som den ska. På bilderna såg jag att samtliga golvmattor saknas och även spaken på höger framstol som fäller fram ryggstödet när passagerare ska sitta bak. Jag kollade upp bilen via transportstyrelsens hemsida och den verkar inte ha varit i trafik i Sverige ännu eftersom antalet ägare är noll. Avställd sen 6 Juli i år.

Tyvärr vet jag inget om bilfirman så nån annan får svara på det.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom den har gått 9000 mil, kan du fråga om oljan i växellådan är bytt samt spindellederna. Kolla om aut-lådan växlar mjukt. Om den inte gör det dvs sparkar in växlarna, undvik att köpa bilen. Fråga efter carfax och se till så att suffletten är hel + stänger som den ska. På bilderna såg jag att samtliga golvmattor saknas och även spaken på höger framstol som fäller fram ryggstödet när passagerare ska sitta bak. Jag kollade upp bilen via transportstyrelsens hemsida och den verkar inte ha varit i trafik i Sverige ännu eftersom antalet ägare är noll. Avställd sen 6 Juli i år.

Tyvärr vet jag inget om bilfirman så nån annan får svara på det.

Tack Robban för dina tips. Har nu hittat denna 06:a istället http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mustang_GT_Hostpris_35757503.htm?ca=2&w=3. Förmodar att jag skall kolla samma grejer som på 07:an.

Link to comment
Share on other sites

Tack Robban för dina tips. Har nu hittat denna 06:a istället http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mustang_GT_Hostpris_35757503.htm?ca=2&w=3. Förmodar att jag skall kolla samma grejer som på 07:an.

Ja, kolla samma saker på den bilen också och sverigekonverteringen för bilen har kvar sina original bakljus. Vanligaste strulet är farthållaren som inte fungerar korrekt pga felaktig konvertering om inte det är flyttgods. På den första bilen är det rätta EU-bakljusen.

Link to comment
Share on other sites

Det låter som att jag skall söka vidare. Vill tacka så här långt för alla goda råd från Robban1 och Robert T. Jag återkommer när jag hittar något nytt objekt.

Varsågod. Återkom när du har nytt fynd på gång. Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Varsågod. Återkom när du har nytt fynd på gång. Lycka till.

hittade denna bil på blocket http://www.blocket.se/vi/35692584.htm och där har jag haft kontakt med säljaren som verkar seriös. Min fundering är att när jag tog ut en Carfax på denna bil så visade sig att den hade varit med om en olycka i USA 2009 där vänster sida hade blivit intryckt. Jag kan sedan utläsa att det blir fixat och därefter så säljs bilen på auktion för att skeppas till Sverige. När bilen kommer till Sverige 20100125 så rapporteras vägmätaren till 41696 km när han sedan kontrollbesiktas 20100506 så är mätaren 25963. 20100510 tas bilen i trafik första gången i Sverige för att sedan bjudas ut till försäljning av en bilfirma och då är mätarställningen 40000 km. Idag har bilen gått 4600 mil.

Vad tycjer forumet? skall jag gå vidare eller låta bli?

Link to comment
Share on other sites

hittade denna bil på blocket http://www.blocket.se/vi/35692584.htm och där har jag haft kontakt med säljaren som verkar seriös. Min fundering är att när jag tog ut en Carfax på denna bil så visade sig att den hade varit med om en olycka i USA 2009 där vänster sida hade blivit intryckt. Jag kan sedan utläsa att det blir fixat och därefter så säljs bilen på auktion för att skeppas till Sverige. När bilen kommer till Sverige 20100125 så rapporteras vägmätaren till 41696 km när han sedan kontrollbesiktas 20100506 så är mätaren 25963. 20100510 tas bilen i trafik första gången i Sverige för att sedan bjudas ut till försäljning av en bilfirma och då är mätarställningen 40000 km. Idag har bilen gått 4600 mil.

Vad tycjer forumet? skall jag gå vidare eller låta bli?

Eftersom den har blivit kvaddad, skulle jag vilja veta hur stor skadan blev på bilen samt reparationen är ordentligt lagat. Den verkar inte gått mycket sen importen konstigt nog... Men du skriver att mätarställningen är 25963 vid kontrollbesiktningen. Skrivfel där kanske?

Sen undrar jag över varför fälgar från 2005 sitter på en 2007:a när det blev standard med 18" på GT.

Om bilen känns rätt för övrigt och efter ha kollat bilen förstås, erbjud 218 -220 000. Vintern är på väg och killen vill få bilen såld. Säger han nej, be honom att återkomma om han vill göra affär. Nu är läge för höstpriser på bilar.

Link to comment
Share on other sites

hittade denna bil på blocket http://www.blocket.se/vi/35692584.htm och där har jag haft kontakt med säljaren som verkar seriös. Min fundering är att när jag tog ut en Carfax på denna bil så visade sig att den hade varit med om en olycka i USA 2009 där vänster sida hade blivit intryckt. Jag kan sedan utläsa att det blir fixat och därefter så säljs bilen på auktion för att skeppas till Sverige. När bilen kommer till Sverige 20100125 så rapporteras vägmätaren till 41696 km när han sedan kontrollbesiktas 20100506 så är mätaren 25963. 20100510 tas bilen i trafik första gången i Sverige för att sedan bjudas ut till försäljning av en bilfirma och då är mätarställningen 40000 km. Idag har bilen gått 4600 mil.

Vad tycjer forumet? skall jag gå vidare eller låta bli?

Du skriver att säljaren verkar seriös ? Var det han som berättade attt den har varit krockad ? Blev bilen utdömd i USA, vilken status fick den ? Och mätarställningen, "försvann" 1600 mil bara sådär ? Nä, jag skulle nog gå iväg från denna om du inte kan kolla bilen väldigt noggrant. Dessutom är den ganska dyr.

Link to comment
Share on other sites

Är det fler som tycker att jag skall släppa denna bil om det diffar 1600 mil på mätaren trots attt bilen i övrigt verkar ok? Kan detta ligga till last när jag en gång skall sälja bilen vidare?

Link to comment
Share on other sites

Ja titta vidare. Bara det att du tvekar är en signal om att du ska släppa den här bilen. Det handlar trots allt om mycket pengar och innan man slår till ska det verkligen kännas helt rätt - gå på magkänsla. Utbudet är stort så det dyker säkert upp fler objekt.

/MOS

Link to comment
Share on other sites

Det finns just nu 165 Mustang GT till salu på blocket. Jag tror faktiskt att ett flertal av dessa är schyssta bilar utan krockhistorik. Köp en av dom! ;)

Har fortfarande kontakt med säljaren angående bilen av 2007 års modell. Dom mil som felade var att vid registreringen i Sverige så var miles räknade som mil. Däremot har den varit med om en krock på vänster fram som blev åtgärdat i USA innan den skeppades till Sverige. Jag tänkte nu ta och kolla på bilen och eventuellt lägga ett bud om den är så fin som den verkar. Någon som har några synpunkter eller tips!

Link to comment
Share on other sites

Har fortfarande kontakt med säljaren angående bilen av 2007 års modell. Dom mil som felade var att vid registreringen i Sverige så var miles räknade som mil. Däremot har den varit med om en krock på vänster fram som blev åtgärdat i USA innan den skeppades till Sverige. Jag tänkte nu ta och kolla på bilen och eventuellt lägga ett bud om den är så fin som den verkar. Någon som har några synpunkter eller tips!

Tänk på att den blir otroligt mycket svårare att sälja om du tänker göra det någon gång i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Gäller det även om bilen är fixad och repad på ett bra sätt?

Om du vill köpa den, erbjud ca 10 000 under priset som jag nämnde tidigare men se bilen helst med egna ögon först. Inte via bilder.

Jag har förstått du bor bra bit ifrån Kumla.

Link to comment
Share on other sites

Hur många volvo bilar i sverige skulle ha ett cleant carfax om vi hadde samma system som jänkarna,,,

Här i sverige vägrar försäkringsbolagen att berätta om en bil varit krockad och blivit reparerad på deras bekostnad..

så hänger vi inte upp oss förmycket på ett cleant carfax en bucklig skärm och du har inte ett cleant carfax,

de man verkligen ska se upp för är de med salvage title!!!! för de har varit utdömda som trafiksäkra bilar..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...