September 13, 201113 yr comment_108106 Nån som bytt ventilationsrutor på en 67:a och har nåt tips på hur man gör?
September 13, 201113 yr comment_108115 Hej.Kontrar med en motfråga, bara glas eller komplett, med krom och allt.
September 13, 201113 yr comment_108117 I och för sig en 66:a men det är kanske samma procedur: http://www.mustangmonthly.com/projectbuild/mump_0108_1966_ford_mustang_vent_window_frame/viewall.html
September 14, 201113 yr Author comment_108134 Hej.Kontrar med en motfråga, bara glas eller komplett, med krom och allt.Det är rubbet, kompltt kit med krom och glas
September 14, 201113 yr comment_108138 Hej.Då är det lite förjobb som skall göras, lättast är att demonteranästan allt och återmontera i genomtängt ordning, digtalkameraoch sprängskiss.Låt dig inte skrämmas av sprängskissen, många delar är sprängdahär som du inte behöver meka isär.Försök att se helheten i varje del så blir det inte så mycket atthålla reda på.Som du förstå så behöver du skruva den handtag och ta bort dörr-klädsel, när detta är gjort så ser du det enkla.En störande del som många inte kommer på att ta bort är fönsterstoppet i botten på dörren, en gummikloss som stoppar rutan såatt den inte kan gå förbi skraplisten.När gummistoppet är bortaget så går dörr rutan att flytta på litemer, den främre skenan för dörrutan sitter i bakkant på ventilations-rutan och måste göras fri från dörrutan.Jag skriver inte så mycket mer för då gör jag det rörigt, kolla skissenoch uteslut söndersprängda delar så ser du enkelheten.
September 15, 201113 yr comment_108168 Jag renoverade precis mina ventilationsrutor med nya rutor, omkromning av ramen, ny "hasp" till rutan och nya gummilister. Omkromning av ramarna gick på 3000kr tror det är ungefär lika mycket man får ge för ett par nya ramar när man fått de till Swe. Jag hade lite problem med att få in rutan i ramen med en ny gummilist så jag tog rutan till glasmästaren så satte han dit silikon istället för gummilist vilket blev bra det med.
September 16, 201113 yr comment_108173 Hej.Då är det lite förjobb som skall göras, lättast är att demonteranästan allt och återmontera i genomtängt ordning, digtalkameraoch sprängskiss.Låt dig inte skrämmas av sprängskissen, många delar är sprängdahär som du inte behöver meka isär.Försök att se helheten i varje del så blir det inte så mycket atthålla reda på.Som du förstå så behöver du skruva den handtag och ta bort dörr-klädsel, när detta är gjort så ser du det enkla.En störande del som många inte kommer på att ta bort är fönsterstoppet i botten på dörren, en gummikloss som stoppar rutan såatt den inte kan gå förbi skraplisten.När gummistoppet är bortaget så går dörr rutan att flytta på litemer, den främre skenan för dörrutan sitter i bakkant på ventilations-rutan och måste göras fri från dörrutan.Jag skriver inte så mycket mer för då gör jag det rörigt, kolla skissenoch uteslut söndersprängda delar så ser du enkelheten.Mina glipar i övre hörnet på 68:an, finns det någon justermöjlighet att justera den delen av rutan.Ni som eventuellt har provat på att justera rutan.
September 16, 201113 yr comment_108182 Jag renoverade precis mina ventilationsrutor med nya rutor, omkromning av ramen, ny "hasp" till rutan och nya gummilister. Omkromning av ramarna gick på 3000kr tror det är ungefär lika mycket man får ge för ett par nya ramar när man fått de till Swe.Va inte det lite dyrt? 3000:-? Vem gjorde det jobbet? Jag skickade och kromade om mitt exportstag, kostade 1500:-,hos Krom-Teknik i Eskilstuna. Och det går åt betydligt mer krom till den än till ventramen.Dom är erkänt duktiga i Eskilstuna på att kroma.Hillstream, (Fjällström), jag skulle råda dej till att kroma om. Om du köper nytt vet man aldrig hur passformen är.Det vet du att jag pratat om förut. Men beställ omkromning tidigt, många vill kroma om under vintern. Eftersomdom är duktiga, har dom fullt upp.Mvh.P-O
September 17, 201113 yr comment_108193 Mina glipar i övre hörnet på 68:an, finns det någon justermöjlighet att justera den delen av rutan.Ni som eventuellt har provat på att justera rutan. Hej.Övre hörn låter lite luddigt, är det bakre hörn som spökar så sitterjusteringen för stopp i bakkant bakom gummiplattan 20588 or 20558, alltså överkant bakant där låsknoppen sitter, 222A56 är stället därdet går att göra mindre justering, se sprängskiss:).Här går det att flytta upp stopp en aning, samtidigt vipparrutan något, 21772 är stopp som också går att flytta på.
September 17, 201113 yr comment_108196 Va inte det lite dyrt? 3000:-? Vem gjorde det jobbet? Jag skickade och kromade om mitt exportstag, kostade 1500:-,hos Krom-Teknik i Eskilstuna. Och det går åt betydligt mer krom till den än till ventramen.Dom är erkänt duktiga i Eskilstuna på att kroma.Hillstream, (Fjällström), jag skulle råda dej till att kroma om. Om du köper nytt vet man aldrig hur passformen är.Det vet du att jag pratat om förut. Men beställ omkromning tidigt, många vill kroma om under vintern. Eftersomdom är duktiga, har dom fullt upp.Mvh.P-ODet va Kromteknik i Eskilstuna som kromade om dom Det är bra att skicka dit i tid för det tog 7 månader innan jag fick tillbaka dom
September 18, 201113 yr comment_108208 Mina glipar i övre hörnet på 68:an, finns det någon justermöjlighet att justera den delen av rutan.Ni som eventuellt har provat på att justera rutan. Hej.Övre hörn låter lite luddigt, är det bakre hörn som spökar så sitterjusteringen för stopp i bakkant bakom gummiplattan 20588 or 20558, alltså överkant bakant där låsknoppen sitter, 222A56 är stället därdet går att göra mindre justering, se sprängskiss:).Här går det att flytta upp stopp en aning, samtidigt vipparrutan något, 21772 är stopp som också går att flytta på.Tack, det är det bakre hörnet. Ska prova ditt tips när jag river nu till senhösten.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.