Jump to content

Featured Replies

comment_108249
kanske denna grej är kört tidigare här på forumet,men hittar inget.är det ok att koppla bort batteriet över vintern,tänker på sådant man hört om databoxar som inte kan stå strömlösa,vad jag hört

Det är helt okej.

Det som kan hända är att du måste kalibrera om fönsterhissarna.

Det finns en text om det under Teknik 2005+ under rubriken Guider...

Bilen kan även behöva stå på tomgång en stund för att den skall lära sig allt igen. Som kan försvinna efter strömlöst tillstånd.

Inget allvarligt iaf.

5 min tomgång utan AC/Fläkt. 5 min med MAX AC på... kör normalt i nån km...

sen är det lugnt.

Jag tar mig friheten att flytta tråden till Teknik 2005+ så hittar fler till den.

Utifall jag missat något.

// Danne

comment_108262
kanske denna grej är kört tidigare här på forumet,men hittar inget.är det ok att koppla bort batteriet över vintern,tänker på sådant man hört om databoxar som inte kan stå strömlösa,vad jag hört

Radion tappar förinställda kanaler och mätarställningen ställer om till miles.

comment_108330

Javisst, det viktiga är att bly-batteriet inte töms på ström för då förlorar det prestanda och kan även frysa sönder om det är kallt. Jag har använt föregångaren till denna (XS 3600) i flera år till bilarna, skoter mm. och tycker den är pålitlig även ute i kall miljö. Väl investerade 650 kr.

Mvh. Mats

CMC 2089

comment_108335
Javisst, det viktiga är att bly-batteriet inte töms på ström för då förlorar det prestanda och kan även frysa sönder om det är kallt. Jag har använt föregångaren till denna (XS 3600) i flera år till bilarna, skoter mm. och tycker den är pålitlig även ute i kall miljö. Väl investerade 650 kr.

Mvh. Mats

CMC 2089

Jag har samma laddare dvs 3600. Funkar klockrent.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...