johan berggren Posted October 6, 2011 Report Share Posted October 6, 2011 har en 66 HT som ja inte har några sidorutor till och dörrarna är tomma inuti var får man tag på rutor skenor och vevmekanism mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 De är litet halvluriga att få tag i. Det verkar inte nytillverkas och här i Sverige fick iallafall jag inte napp varken på detta forum eller hos handlare som för begagnat. Köpte till slut ett par på Ebay väldigt billigt men det var rätt mkt fissel innan jag fick över dem eftersom de måste packas bra men inte för bra (typ trälåda) för då kostar frakten en förmögenhet. Det slutade med att jag betalade killen som sålde glasen, han lämnade dem hos en firma som packar och skickar grejor, jag hade mailkontakt med föreståndaren där så att vi var överens om "nivån" på emballaget (det blev frigolit, hård wellpapp och plastfilie) och sen kom grejorna över. Det tog möda och tid men löste sig. Kanske enklare om man hittar nån firma som säljer på Ebay och som är proffsiga på att skicka grejor.Skenor kan du köpa "var som helst" typ NPD eller VP Autoparts. Tyget som sitter inne i skenorna (om inte det kommer med) har Örebro Manufakturaffär.//Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matspaul Posted October 15, 2011 Report Share Posted October 15, 2011 Är det tonat glas eller klart glas du ska ha OCH vilken model, cab, ht, fastback?Jag har tonade dörrutor hö + vä till en ht-66 som kanske kan vara till salu./Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Ahlberg Posted October 18, 2011 Report Share Posted October 18, 2011 Har skrotat 3st högerdörrar till 65-66 ht har rutor ventrutor hissar låsmekanismer mmHör av dig om intresse finns,säljer billigt,ligger bara och skräpar annarsMVh Johnny0707355612 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan berggren Posted October 19, 2011 Author Report Share Posted October 19, 2011 ja är klart intreserad det är en ht ja har är det bara rutor till högersidan du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan berggren Posted October 19, 2011 Author Report Share Posted October 19, 2011 det är en ht toning spelar ingen roll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted October 20, 2011 Report Share Posted October 20, 2011 Hej! Jag har ett par till 65-66 ht i rätt bra skick ring vid intresse rutor med ram vä och höger.CMC 945Mario Bretschneider 0706205740 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Ahlberg Posted October 26, 2011 Report Share Posted October 26, 2011 Till 65-66 har jag bara högersidan till 67-68 finns både höger och vänster främre och bakre sidorutor,hör gärna av dig om intresse finnsdet är fler som verkar sugna,så först till kvarn gäller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts