PAL October 28, 2011 Report October 28, 2011 Headern till Classic Mustang Club är förb-skat oklassisk......Jag vet , jag är hopplöst gammeldags, men "Classic" kan inte betyda bilar tillverkade efter avslutet av 245:an (vilket är en Volvo) och därför gillar jag inte headern i forumet (förlåt Håkan, Benny, Daniel m fl, men så är det) Citera
pools October 28, 2011 Report October 28, 2011 Självklart får du kritisera!Classic Mustang Club är inte bara en klubb för gammelbilar. Den är en klubb för alla årsmodeller.Mustangen blev "classic" när den introducerades. Ja, ja, lite hjälp av tiden kanske. Men Mustangenär en klassisk bil vilken årsmodell den än är. Nya 2012:an är klassisk den också, så ny den är.Det är namnet Mustang som gör den klassisk.Sen kan jag ju tycka att klubben borde byta namn till Mustang Club Sweden. Men det är en annan sak.Och headern kommer säkert att ändras med jämna eller ojämna mellanrum.Mvh.P-O Citera
PAL October 29, 2011 Author Report October 29, 2011 :-)Vet jag ju att jag får, vi är ju snälla typer Citera
Daniel Linde October 29, 2011 Report October 29, 2011 (redigerad) Edit: Nu lästa jag ditt inlägg igen.Så du menar alltså att det inte kan vara en ny bil i headerbilden?Varför, är inte alla medlemmars bilar välkommna?Det brukar vara nya bilar även på förstasidan till tidningen Mustang Forum.Klubben har priser på utställningar för nyare bilar.Klubben rikar sig till alla årsmodeller utav mustang, shelby etc..Många utav de som är engagerade i klubben äger en nyare eller både och (givetvis äger många gamla oxå!).Så varför kan det inte vara en nyare bil i headerbilden på hemsidan?Nu tycker jag nog allt att du är fel ute./D Ändrade %s av %s (%s) Citera
lope October 29, 2011 Report October 29, 2011 Dessutom tycker jag att den grafiska utformningen av headern är mycket lyckad. All heder åt den som är ansvarig för denna mycket stilrena och vackra header.Heder för en header! ......det lät ju riktigt kul / Lope Citera
PAL October 29, 2011 Author Report October 29, 2011 Oj, oj, oj! Nu blev det jättefel. Jag raljerade rejält i inlägget med baktanken att det kanske skulle leda till lite allmänt tjafs/meningsutbyte och inget annat. Det blev uppenbarligen mindre lyckat och det ber jag om ursäkt för Citera
lope October 29, 2011 Report October 29, 2011 Oj, oj, oj! Nu blev det jättefel. Jag raljerade rejält i inlägget med baktanken att det kanske skulle leda till lite allmänt tjafs/meningsutbyte och inget annat. Det blev uppenbarligen mindre lyckat och det ber jag om ursäkt förDu behöver absolut inte be om ursäkt ! Alla får ha en egen åsikt tycker jag. Det finns säkert jättemånga som tycker att en klassiker är en femtiotalare och att Mustanger är nytt skräp och andra som anser att det skall vara en 30- eller 40-tals bil för att få kallas klassiker.Vad jag tycker är roligt är att modellen Mustang ända sedan 1964 och fortfarande lever kvar och "berör" så många människor.Om man sedan gillar de tidiga, de senaste eller någon speciell modell där emellan (eller kanske alla) har egentligen igen betydelse,gemenskapen och kärleken till "sin" Mustang det är det som är det viktiga. Eller har jag fel ??Mvh Lope Citera
mhdin October 29, 2011 Report October 29, 2011 Nejdå Lope, du har helt rätt. Själv är jag tokig i allt med motor på eller i. Citera
nafets October 29, 2011 Report October 29, 2011 Mustang är Mustang oavsett årsmodell. Själv är jag lycklig ägare av en 69:a och en 05:a coupe. Det är så himla trevligt när man åker i 05:an och möter äldre grånade herrar i en 65:a cab som morsar glatt med näven i luften. Själv tycker jag kanske inte att 74:an är så väldigt frän. Men kom ihåg att, Ford Edsel ansägs som en skamfläck i Fords historia när den kom. Såg ju ut som en f---a i trynet tyckt många. Vad kostar en sån idag? Tycker den är ganska frän faktiskt. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 30, 2011 Report October 30, 2011 Hej.Jag är en klassiker freak och har lite svårt för det nya, men som med allt annatsom är häftigt som tex Mustang så är det bra att det kommer lite nytt.De nyare modellerna är ett måste för utvekling och överlevnad, vissa av dessanyare Mustanger har ju redan fått en härmning på klassisk historia som stöd för sin överlevnad av FORD, här kan jag förstå en liten etusiasm, men i övrigt så är en ny Musse idag en relativt vanligt fordon ute i trafiken.OBS är det någon som skall hängas i detta ämne så är det troligen jag,men det var lite av kritik runt nytt och gammalt som var ämnet. Citera
pools October 30, 2011 Report October 30, 2011 Vad jag tycker är roligt är att modellen Mustang ända sedan 1964 och fortfarande lever kvar och "berör" så många människor. Mvh LopeÄr det inte så att Mustangen är den enda modell som har tillverkats i en obruten serie från sin födelse?D.v.s. från 1964 till 2012. Många andra "klassiker" har ju slutat tillverkas, och sedan återuppstått igen.Som Camaro, Challenger m.fl.Mvh.P-O Citera
JanneJ October 30, 2011 Report October 30, 2011 Är det inte så att Mustangen är den enda modell som har tillverkats i en obruten serie från sin födelse?D.v.s. från 1964 till 2012. Många andra "klassiker" har ju slutat tillverkas, och sedan återuppstått igen.Som Camaro, Challenger m.fl.Mvh.P-OCorvette.. Citera
AJ November 7, 2011 Report November 7, 2011 Hej.Jag är en klassiker freak och har lite svårt för det nya, men som med allt annatsom är häftigt som tex Mustang så är det bra att det kommer lite nytt.De nyare modellerna är ett måste för utvekling och överlevnad, vissa av dessanyare Mustanger har ju redan fått en härmning på klassisk historia som stöd för sin överlevnad av FORD, här kan jag förstå en liten etusiasm, men i övrigt så är en ny Musse idag en relativt vanligt fordon ute i trafiken.OBS är det någon som skall hängas i detta ämne så är det troligen jag,men det var lite av kritik runt nytt och gammalt som var ämnet.Du är i gott sällskaphttp://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20111103/har-ar-historiens-basta-muskelbil Citera
Guest my little pony November 11, 2011 Report November 11, 2011 Nääää....man får inte KRITISERA......det kan tas "personligt" ända till hela styret i "regionen" o landet...så vissa inlägg raderas.....Det har jag fått mail på.......Så därför väljer jag nog att utgå efter detta år......Så slut upp efter era "regioners" kriterium....MVH "mlp" Citera
Alabama Grill November 11, 2011 Report November 11, 2011 Hur som helst, headern är skitsnygg! Grafisk fulländad! Citera
BUSET November 12, 2011 Report November 12, 2011 tycker oxå den är skitsnygg!!det viktiga här i vår klubb är väl kärleken till mustangen,inte vilken årsmodell det är? det är lika nonsens som att hacka på dom som gillar udda modellerna på 70 talet eller fox bilarna! en mustang är en mustang... sen skulle man väl för nöjes och allas glädje kunna (då o då) byta header till en annan modell? Citera
Daniel Linde November 13, 2011 Report November 13, 2011 sen skulle man väl för nöjes och allas glädje kunna (då o då) byta header till en annan modell? Givetvis, vi kommer byta lite till och från.Kanske det blir en som slumpas vid varje besök vi får se./D Citera
pools November 19, 2011 Report November 19, 2011 Nääää....man får inte KRITISERA......det kan tas "personligt" ända till hela styret i "regionen" o landet...så vissa inlägg raderas.....Det har jag fått mail på.......Så därför väljer jag nog att utgå efter detta år......Så slut upp efter era "regioners" kriterium....MVH "mlp"Men snälla du... vad är problemet?Mvh.P-O. Citera
Guest my little pony November 19, 2011 Report November 19, 2011 Hej Pools...........du kanske förstår inte..men jag har lagts under munkavle.....Man kan se de olika förhållanden i rergionerna.............Vissa bjuder in medlemmarna............. i sina regionsmöten..........Det har tyvärr inte hänt inte hänt i Östra region mälardalen någon gång sen jag blivit medlem............Det pratas mest om "järngänget"??????Jag var med en kort tid innan jag upptäckte det...Men jag vill nog mest vara tyst om detta ...........för jag valde snabbt nog att utgå............Jag kände det är inte "demokratiskt" at vara med på detta.....Hoppas du förstår vad jag skriver..... du kan få mer info i ett separat meddellande....Så jag väljer att att utgå efter detta år...........MVH "my little pony" Citera
Recommended Posts